Snimio Vedran KARUZA
Nova i stara tunelska cijev biti će u prometu do kraja ovog mjeseca, kada se stara tunelska cijev, izgrađena još 1981. godine, zatvara zbog obnove i završnih radova na trima prolazima za vozila između dviju cijevi
povezane vijesti
Sve je spremno za svečanost otvaranja druge cijevi tunela Učka, potvrdio je Lucijan Dušić, voditelj Centra upravljanja prometom i sigurnošću na Istarskom ipsilonu, prilikom jutrošnjeg obilaska tunela što ge je za novinarske ekipe organizirana Bina Istra, koncesionar istarkih autocesta. Svečanost otvaranja započinje u 18 sati, a osim prigodnih obraćanja
Cijev će biti puštena u promet sutra
Promet novom cijevi tunela za sva vozila bit će otvoren tijekom sutrašnjeg dana, najavio je Dušić.
– Tunel će biti pušten u promet u drugom dijelu dana. Sve je spremno, svi sustavi funkcioniraju besprijekorno, od signalizacije, do sigurnosnih i ventilacijskih sustava i protupožarne zaštite. Sve se nadzire iz Centra upravljanja, gdje su uvijek prisutna dva operatera, uz dvadeset vatrogasaca, rekao je Dušić.
Nova i stara tunelska cijev biti će u prometu do kraja ovog mjeseca, kada se stara tunelska cijev, izgrađena još 1981. godine, zatvara zbog obnove i završnih radova na trima prolazima za vozila između dviju cijevi.
– Stara tunelska cijev mora se prilagoditi svim današnjim sigurnosnim propisima i direktivama Europske unije. Potrebno je do kraja probiti još tri poprečna prijelaza za vozila, što se nije moglo izvesti dok promet teče postojećom tunelskom cijevi. Ti su prolazi najvećim dijelom već izgrađeni, samo je preostalo njihovo spajanje sa starom cijevi tunela. Obnovit će se i kolnička konstrukcija te sanirati problematične točke u tunelu, rekao je Dušić, dodajući kako će radovi na obnovi stare cijevi tunela trajati oko pola godine, nakon čega će obje tunelske cijevi biti otvorene za promet.
Do zatvaranja stare tunelske cijevi promet će njome teći samo jednim kolničkim trakom, jer prometna signalizacija u njoj nije prilagođena jednosmjernom prometu na obje trake, rekao je Tomislav Vinski, inženjer gradilišta tunela Učka koji je govorio o brojnim izazovima tijekom gotovo četiri godine izgradnje nove tunelske cijevi.
– Jedan od najvećih izazova bilo je usklađivanje radova u tunelu s odvijanjem prometa u postojećoj cijevi. Posebno je zahtjevno bilo probijanje ukupno dvadeset i četiri poprečna prijelaza između tunelskih cijevi. Tu su se miniranja morala izvoditi posebno pažljivo, a završni dio svakog od prolaza prema postojećoj cijevi, nije se mogao iskapati miniranjem, već isključivo strojevima, rekao je Vinski.
Naletjeli na brojne kaverne u masivu Učke
Kao i pri iskopu postojeće tunelske cijevi, tijekom probijanja nove građevinari su naletjeli na brojne kaverne u masivu Učke, a svaka od njih zahtijevala je zasebno rješavanje problema sigurnog prolaska tunelske cijevi kroz njih.
– Svakoj se pristupalo individualno, jer naravno, niti jedna nije ista. Neke idu ispod razine tunela, neke iznad, imali smo i prodora vode, ali to nije nikakvo iznenađenje kada je riječ o gradnji tunela i znamo kako takve probleme riješiti, rekao je Vinski.
Prilikom nailaska na kaverne, svaka od njih je, istaknuo je, pregledana od speleologa kako bi se utvrdilo eventualno postojanje živih organizama koji obitavaju u špiljama, a posebno se pazilo i na zaštitu vodotoka.
– Nisu pronašli nikakve žive vrste u kavernama, ali smo zato morali izuzetno pažljivo pristupiti zaštiti podzemnih vodotoka. Pri iskopu stare cijevi pronađene su značajne količine vode iz kojih se već desetljećima ospkrbljuje vodovod na liburnijskom području tako da smo morali paziti da ne dođe do bilo kakvog zagađenja, rekao je Vinski.