BROJKE

Nešto lošija sezona u Opatiji, ali bolja turistička godina

Filip Brnelić

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

Turističke trendove u Opatiji obilježavaju kretanja njemačkih gostiju koji su uzrokovali nešto slabiji lipanj, ali i odličan srpanj. Ipak, opatijski turizam može biti zadovoljan činjenicom da se grad sve više prepoznaje kao cjelogodišnja destinacija



OPATIJA – Polovica ljeta je iza nas, zbog čega se iz dostupnih brojki i pokazatelja već daju izvući neki od ovogodišnjih turističkih trendova. Kraljica jadranskog turizma Opatija i ove se sezone pokazuje kao elitna destinacija koja uspijeva privući strane i domaće goste željne odmora, svježine i laganog tempa, no kretanja tijekom posljednjih sedam mjeseci sugeriraju da se posjećenost Stare Dame sve vidljivije distribuira kroz cijelu godinu. Prema riječima direktorice opatijske turističke zajednice Suzi Petričić, sezona jest u punom jeku, međutim ni gostiju ni zbivanja neće nedostajati u posezoni za koju traju pripreme.


Povratak Nijemaca


– U Opatiji dnevno boravi između 6.500 i 7.000 gostiju, TZG Opatije aktivno radi na projektima u posezoni kao što su Festival čokolade i Advent, a ono što Opatiju razlikuje od ostalih turističkih destinacija, svakako su naše cjelogodišnje poslovanje, ali i struktura smještajnih kapaciteta. Jednako lijepa i atraktivna i ljeti i zimi, Opatija brojne posjetitelje privlači tijekom cijele godine, a okosnice razvoja turizma, uz kongresni i zdravstveni, svakako su gastronomija te kvalitetna događanja radi kojih gosti dolaze u Opatiju. Što se vrhunca sezone tiče, u dvomjesečju lipanj-srpanj bilježi se nešto manji broj gostiju nego lani, kao i manje noćenja. U lipnju je u Opatiji boravilo 38.400 gostiju, što je 4 posto manje nego u lipnju lani, a u srpnju je ta brojka bila na razini prošlogodišnje – kaže Suzi Petričić.


Opatiju su u lipnju najviše pohodili gosti iz Austrije i Njemačke koji su činili po 21 posto svih gostiju, dok su srpanj uz Nijemce (21 posto) i Austrijance (13 posto) obilježili i Mađari koji su činili 10 posto opatijskih posjetitelja.




– Udio stranih gostiju u odnosu na domaće u lipnju je iznosio 86, a u srpnju 93 posto. U tom se mjesecu bilježi porast kod gostiju iz Mađarske, Hrvatske, Poljske i Srbije, dok je gostiju iz Njemačke i Austrije nešto manje nego u srpnju prošle godine. Također, najveći broj noćenja u lipnju ostvarili su gosti koji pripadaju dobnoj skupini iznad 60 godina (udio 32 posto), zatim gosti od 51 do 60 godina (20 posto) te gosti od 41 do 50 godina (15 posto). Što se srpnja tiče, najveći broj noćenja u Opatiji ostvarili su gosti od 41 do 50 godina (19 posto) te oni od 51 do 60 godina (17 posto) – navodi direktorica.


Zadovoljni hotelijeri


Gužvovito i intenzivno ljeto bilježe i opatijski hotelijeri i ugostitelji. Iz grupacije Amadria Park ističu zadovoljstvo dosadašnjim tijekom sezone, dužinom boravka, potrošnjom i tržištima s kojih gosti dolaze, dok Liburnija Riviera Hoteli ističu da je cijelo prvo polugodište obilježio značajan rast poslovnih rezultata i kada su u pitanju prodane smještajne jedinice i prihodi. Kruno Kapetanović iz hotela Navis potvrđuje da kretanja njemačkih turista predstavljaju najvidljiviji ovogodišnji trend.


– Generalno možemo reći da je sezona uspješnija od prošlogodišnje, kako u fizičkim, tako i u financijskim pokazateljima. S obzirom na uspjeh iz prethodnih nekoliko mjeseci, naša očekivanja za kolovoz, rujan, ali i posezonu su velika. Ovogodišnje brojke za lipanj pokazuju nešto manje noćenja u odnosu na rekordan lipanj prošle godine, a glavni razlog tome je pad potražnje s njemačkog tržišta. Tada je broj gostiju s austrijskog i njemačkog tržišta bio gotovo izjednačen, dok je ove godine značajnije više Austrijanaca, njih čak 43 posto u ukupnoj strukturi noćenja. Nijemci su na drugome mjestu s 20 posto, nakon njih Hrvati sa 7 posto te Mađari s 3 posto. Ovogodišnji srpanj bio je rekordan, nadmašivši prošlu rekordnu godinu za čak 12 posto više noćenja. U odnosu na lipanj, gdje je zabilježen pad broja gostiju s njemačkog tržišta, u srpnju njihov broj raste za čak 34 posto. Najviše noćenja ostvarili su Austrijanci s 27 posto, na drugom mjestu su Nijemci sa 17, Mađari s 11 te Hrvati s 5 posto. Prosječna duljina boravka gostiju kod nas su tri noćenja, što se nije mijenjalo u odnosu na prošlu godinu – ističe Kapetanović.


Atraktivan program


Prema podacima Turističke zajednice grada Opatije, grad je u prvih sedam mjeseci godine posjetilo više od 205 tisuća gostiju, što je porast za 1 posto u odnosu na 2023. godinu, a ukupan broj noćenja prestigao je brojku od 606 tisuća. Kumulativno gledano, najviše gostiju i noćenja ostvarili su gosti iz Austrije i Hrvatske, čemu slijede gosti iz Njemačke, Mađarske, Slovenije, SAD-a i Italije. Najviše noćenja, njih 71 posto, ostvareno je u hotelskom, u odnosu na 27 posto u obiteljskom smještaju. Suzi Petričić izdvaja da se ovogodišnji ljetni program ponovo pokazao kao mamac za domaće i strane goste koji u Opatiji imaju priliku slušati glazbenike svjetskih imena.


– The Cult, Matteo Bocelli, Boney M, Festival mjuzikla, Liburnija jazz festival, Jerry Ricks blues festival, Morcheeba, Epica, Celtica, Josipa Lisac, samo su neki koji su u Opatiju privukli mnogobrojne goste, dok se za 50-ak tisuća domaćih i stranih gostiju nezaobilaznom još jednom pokazala RetrOpatija. Na Ljetnoj pozornici predstoji još niz izvrsnih nastupa poznatih glazbenika, a sve traženiji postaje projekt »Opatijski vremeplov«, koji kroz kostimirana vođenja gradom, nastupe klapa, folklornog ansambla, izložbu oldtimera i vožnju drvenom gajetom, gostima cijelog ljeta pruža poseban doživljaj, upoznajući ih s poviješću i bogatom kulturnom baštinom grada – zaključuje Suzi Petričić.