Foto: Aleksandra Kućel Ilić
U prvih sedam mjeseci ove godine Lovran je ostvario 4 posto više dolazaka i 1 posto više noćenja
povezane vijesti
LOVRAN – Ma što mi mislili o tome, unatoč medijskim previranjima oko rezultata ovogodišnje turističke sezone, Lovran broji mali, ali za nas značajan plus u dolascima i noćenjima.
Govoreći o plusu, osvrćemo se na prvih sedam mjeseci ove godine, ali i na sam srpanj. Ako ćemo gledati statistički, a eVisitor ne laže, u prvih sedam mjeseci ove godine Lovran je ostvario 4 posto više dolazaka i 1 posto više noćenja.
Oni s terena, rekli bi, radi se o prijavljenim turističkim noćenjima, a sigurno ima tu malo više dolazaka i noćenja, no to je sada druga tema o kojoj bi se dalo napisati cijeli jedan članak. Rezultat je to odlične predsezone, toliko dobre da je pokrila one manjkove u travnju i lipnju.
Samo u hotelskim objektima bilježimo 8 posto više dolazaka i 2 posto više noćenja u odnosu na 2023. godinu, dok objekti u domaćinstvu bilježe jednak broj dolazaka, kao i lani u istom periodu i 3 posto više noćenja. Ove dvije kategorije posebno se ističu, budući da obje ostvaruju gotovo jednak udio noćenja u ukupnim noćenjima Lovrana – više od 30 posto svaka.
Što se samog srpnja tiče, oko kojeg su jednako tako spekulacije da je manje ljudi nego lani, Lovran je ukupno ostvario 3 posto više dolazaka i 3 posto više noćenja nego lani. Samo u prvih desetak dana kolovoza ostvareno je ukupno 4 posto dolazaka i 5 posto noćenja više – u hotelima 1 posto više dolazaka i 1 posto više noćenja, a u objektima u domaćinstvu 7 posto više dolazaka i 14 posto više noćenja – opisala je dosadašnji tijek sezone u Lovranu Zvijezdana Klobučar Filčić, direktorica Turističke zajednice općine Lovran.
Raznovrsna ponuda
Dakle, brojke su ohrabrujuće, no ipak, upućeni u situaciju kažu da je gostiju vidljivih u samom mjestu manje te postavljaju pitanje “kako onda nema nigdje nikoga, gdje su svi ti ljudi i na što troše”?
– Naravno, sve ovo do sada je statistički dio ove turističke priče koji, reći će neki, ne znači puno onima koji od turizma direktno žive. Njima je uzalud sav ovaj plus ako izvanpansionske potrošnje nema. Mnogo je čimbenika koji možda mogu odgovoriti na postavljena pitanja.
U prvom redu, broj smještajnih objekata raste iz godine u godinu, pa se i taj mali višak rasporedio u puno veći broj objekata u Lovranu, a ponuda je veća i ujedno i raznovrsnija. Nedavnom anketom utvrđeno je da je omjer cijena u objektu za dvije osobe od 70 do 250 eura po danu, što je bitno velika razlika za potrošače i sigurno utječe na raspored ostatka budžeta koji će potrošiti u destinaciji.
No, omogućeno je slobodno formiranje cijena pa je to sada i stvar osobne prirode koliko netko cijeni svoje i koliko je uložio u objekt, što je potpuno suprotno od onoga koliko su gosti spremni ili u mogućnosti izdvojiti.
Vrlo vjerojatno, najbolju zaradu broje brojni supermarketi u okolici pa gosti više kuhaju u apartmanima nego što troše vani.
Prostora ima
Što se pak hotelskih gostiju tiče, oni nemaju potrebu trošiti izvan hotela, osim eventualno na kuglicu sladoleda uz večernju šetnju ili pokoji koktel na terasama lovranskih ugostiteljskih objekata. I onda kada se osvrnemo na početak ove turističke priče možemo uvidjeti da ipak ima gostiju koji vole doći u Lovran.
Naravno, prostora za napredak i poboljšanje uvijek ima i radi se o problemima koji se ne mogu riješiti preko noći.
No, ljudi zbilja vole ovaj, kako svi vole reći, “komadić raja” ispod Učke i spremni su i platiti više (ako je suditi po rezultatima), samo na nama je svima da im pružimo osmijeh, lijepu riječ, dobru i kvalitetnu uslugu. U tom slučaju, sigurno će se vratiti. U protivnom, uzaludan je sav trud i rad onih koji se zalažu za boljitak turizma u Lovranu – zaključila je Zvijezdana Klobučar Filčić.