Krešimir Macan i Marija Ivaniš / Foto Edi Prodan
Zbog čega je Istra napravila toliko dobru tranziciju iz jedne ne pretjerano prepoznatljive, socijalističke turističke priče do globalno značajne regije?
povezane vijesti
- U Krku predstavili novi, uzbudljiv dodatak turističkoj ponudi grada – snorkeling avanturu
- Glavina poručio malim iznajmljivačima: “Sustav privatnog smještaja je neodrživ, ima svega 58 dana popunjenosti”
- Tripadvisor analizirao konkurentnost ponude na Mediteranu, zanimljivo je da nas korisnici ne vide kao preskupu zemlju
Kad su u pitanju cijena istarsko ulje, vino ili smještaj – jedni su od najskupljih su u Hrvatskoj. A opet – Istra ima najviše stranih turista i najpoznatije proizvode u enogastro domeni.
Iako je graševina apsolutno najraširenija sorta, pitate li strance najpoznatije hrvatsko vino je malvazija. Ima li Hrvatska pravo na visoke cijene, zbog kojih s razlogom ima jako mnogo kritika, slične najrazvijenijim državama, ili mora biti daleko ispod njih?
Istra šalje poruku kako – smije. No Istra šalje i poruku kako cijeni mora prethoditi kvaliteta, kako se u svemu mora i doživjeti nešto novo i drugačije, iznad svega autohtono.
S druge strane, cijena bez pokrića je jako opasna, cijena s pokrićem, što je karakteristika Istre, je poželjni cilj kojim bi se trebala voditi i sveukupnost hrvatskog turizma.
Terra magica
Najvažniji su to zaključci tribine “Istra Terra magica – turistički brand svjetskih razmjera” koju je na Fakultetu za management u turizmu i ugostiteljstvu organizirala prof. Marija Ivaniš, a čiji je gost bio Krešimir Macan, jedan od vodećih komunikatora Hrvatske, svojim radom posebno fokusiran na tematiku politike i – turizma.
Inače diplomirani inženjer elektrotehnike, Macan je posebno iscrpno pojasnio važnost brendiranja u modernom svijetu. Digitalnom dakako, i to s obavezom fokusiranja na najmlađoj populaciji, prema ljudima ispod trideset godina, koji čini osnovu turistički najdinamičnije današnje populacije.
Certificirani turistički vodič od svoje 16 godine, pojasnio je Macan i važnost poznavanja stranih jezika za turističko poslovanje te definirao hrvatsku turističku radnu snagu kao – najbolju na svijetu.
Zašto je Istra drugačija?
Po pitanju brendiranja Hrvatske, Macan ističe sigurnost kao najvažniju i našu najbolju karakteristiku.
– Zašto je Istra drugačija? Zbog čega je Istra u turističkom smislu napravila toliko dobru tranziciju iz jedne ne pretjerano prepoznatljive, socijalističke turističke priče do globalno značajne regije?
Velika kvaliteta, sadržajnost, arhitektura, dizajn želja da se sadržajima i kvalitetom obrate gostima, onima što preferiraju turizam s pet zvjezdica.
Macan je posebno istaknuo Rovinj kao najbolju hrvatsku turističku destinaciju, onu koja je do toga stigla strategijom i promišljanjem budućnosti utemeljenom na znanosti.
Odluka da se izgrade hoteli najviše kategorije koje prati i ostala ponuda takve klase, posebno ona s gastro predznakom, pokazala se dobitnom.
Dakako, s obzirom da ljudi čine turizam Macan je iskorak u kvaliteti turizma definirao i stalnom težnjom njezinih ljudi za učenjem, za unapređenjem proizvoda – od poljoprivrede do turizma. Svakako, kako ističe Macan, tu su i radne navike koje su u Istri istaknutije nego u ostatku države.
“Value for money”
Stoga turistička Hrvatska mora postati Istra kako bi se ona toliko poželjna engleska kovanica “value for money” pokazala istinitom.
Iznimno zadovoljna, pa i činjenicom da je sadržajno Macanovo predavanje studentima ispunilo veliku dvoranu FMTU-a, bila je i prof. Ivaniš koja je svojim pitanjima i stručnim vođenjem tribine čitavoj tematici dala i značajne sociološke naglaske procesa koje sa sobom donosi turizam.
U dobrom, ali i lošem smislu. I ne manje važno, dogovoreno je i stručno putovanje studenata na destinacije koje su ključne i jako prepoznatljive kao – istarska kvaliteta.