Poboljšavanje prometne situacije u Opatiji bila je glavna tema na sinoćnjoj sjednici Gradskog vijeća / Foto Milan ĐEKIĆ
Postalo je jasno da moramo ponovo aktualizirati projekt izgradnje Liburnijske obilaznice – objasnio je gradonačelnik Fernando Kirigin
povezane vijesti
- Kako voziti kroz Sloveniju? Evo koliko su prometnih prekršaja počinili hrvatski vozači i kako se naplaćuju kazne
- Odbačena peticija građana u Malinskoj. Ulicom Mihovila Radića i Dubašljanskom će se i dalje voziti jednosmjerno
- Olujni vjetar na Jadranskoj magistrali, ne plove mnogi trajekti i katamarani
OPATIJA – Pitanja vezana uz promet i poboljšavanje prometne situacije u Opatiji, na izuzetno preopterećenoj Novoj cesti, kao i na cijeloj Opatijskoj rivijeri, zauzela su dobar dio sinoćnje sjednice opatijskog Gradskog vijeća, prve nakon ljetne stanke. Uz ostalo, vijećnicima je prezentirana informacija o mogućnostima izgradnje spojne ceste Dobreć – Tunel Učka – autocesta A8. Studiju i analizu stanja je detaljno prezentirala voditeljica izrade iz tvrtke Rijekaprojekt Klara Bačić Čapalija. Po njezinim riječima, ali i po onome što je na sjednici rekao opatijski gradonačelnik Fernando Kirigin, studija koja se izrađivala više mjeseci je pokazala da bi ranije predloženi projekt izgradnje državne ceste, od Dobreća do Lovrana prema Mošćeničkoj Dragi, bio izuzetno teško izvediv, prvenstveno radi velike visinske razlike, kao i zbog činjenice da se nalazi unutar zaštićenog područja Parka prirode Učka te negativnog utjecaja na okoliš.
Projektno rješenje
Budući da se računalo na financiranje tog projekta putem EU novca, zbog svega navedenog to ne bi bilo moguće. Stoga će, zaključeno je na sjednici Vijeća, obilaznica Opatijske rivijere poznatija i kao Liburnijska zaobilaznica, biti neophodno prometno rješenje i ona će biti cesta manjeg brzinskog razreda čijom će se realizacijom rasteretiti sadašnji promet na relaciji od Opatije do Lovrana. Da bi se do prometnice o kojoj se govori zadnjih pedesetak godina konačno i došlo, kako se moglo čuti na sjednici, trebat će revidirati postojeće projektno rješenje u suradnji s Hrvatskim cestama.
– Grad Opatija je, nakon što su se razmotrile sve opcije, odlučio da će se ići u rekonstrukciju postojeće nerazvrstane ceste Dobreć – Tunel Učka, autocesta A8, pa je osigurao u proračunu za ovu godinu i sredstva koja su potrebna za izradu projektne dokumentacije. Nakon što je provedenom analizom potvrđeno da nije moguće izgraditi državnu cestu koja bi spajala autocestu A8 preko Dobreća s Lovranom, odnosno s državnom cestom D66, postalo je jasno da moramo ponovo aktualizirati projekt izgradnje Liburnijske obilaznice za čiju su prvu fazu izgradnje Hrvatske ceste već ishodovale građevinsku dozvolu. Izbjegavat će se objekti poput vijadukata i mostova kako bi se maksimalno sačuvao prostor, a i znatno smanjila cijena izgradnje – objasnio je opatijski gradonačelnik.
Poslovanje LRH
Među vijećničkim pitanjima posebno je zanimljivo bilo ono iz redova oporbenih vijećnika (HDZ), a postavila ga je Vera Aničić na temu sazivanja tematske sjednice Gradskog vijeća Opatije posvećene pitanjima vezanim uz poslovanje Liburnia Riviera Hotela.
– Ovo je moje pitanje i zamolba budući da je vijećnik Marko Ćorić pokušao pokrenuti lijepu inicijativu i da se na tematskoj sjednici na kojoj bi bili predstavnici LRH sazna ono što zanima i javnost i same zaposlenike LRH, tvrtke u kojoj i Grad ima svoje udjele – u kome smjeru idu i što su do danas učinili za opatijske hotele. Smatramo da se o tome premalo zna i želimo da se više sazna na tematskoj sjednici – navela je Vera Aničić, na što je dobila odgovor da u Gradu Opatiji zasad nije zaprimljen službeni zahtjev da se takva sjednica s tematikom LRH održi pa je predaja zahtjeva prvi korak do moguće tematske sjednice.