Završnica LFF-a u Opatiji

22. Liburnia Film Festival: Glavna nagrada filmu Silvestra Kolbasa “Naša djeca”

Ervin Pavleković

Prizor iz filma Silvestra Kolbasa "Naša djeca"

Prizor iz filma Silvestra Kolbasa "Naša djeca"

Nagradu publike dobio je film “Neptunova nevera”, posebno je priznanje “Grand Prize”, nagradu kritičara “Dragan Rubeša” “Duboki tonovi”, najbolji regionalni film je “Brdo stvari”, a nagrade struke dobili su “Kuće bez krovova”, “Brod” te film “Bol”



 


 


OPATIJA Večerašnjom dodjelom nagrada završeno je jedno izdanje našega festivala posvećenog isključivo hrvatskome dokumentarnom filmu, 22. Liburnia Film Festivala, a prema odluci žirija najbolji film je “Naša djeca” Silvestra Kolbasa, publika je odabrala “Neptunova nevera” Katarine Stanković, dok je žiri posebnim priznanjem nagradio film “Grand Prize” Anje Koprivšek.




Ovogodišnji peteročlani žiri činili su umjetnički ravnatelj Pulskog filmskog festivala i producent brojnih dokumentarnih i igranih filmova (“Čovjek koji nije mogao šutjeti”, “Murina”, “Starac i roda”) Danijel Pek, snimatelj, direktor fotografije, redatelj te višestruki LFF-ov laureat Boris Poljak, multimedijalni umjetnik, skladatelj i dizajner zvuka Vjeran Šalamon, novinarka i redateljica prošlogodišnjeg pobjedničkog filma LFF-a (“Knin-Zadar”) Melita Vrsaljko te producentica industrijskog dijela najvećeg svjetskog festivala dokumentarnog filma IDFA, Marina Burić.


Prizor iz filma “Naša djeca”


Film kojem dodjeljujemo nagradu za najbolji film istovremeno je surov i mekan; svjedoči o snazi roditeljske ljubavi i brige, kao i o terapijskoj moći dokumentarizma – kako za samog autora, tako i za nas gledatelje, stoji u obrazloženju.


Svakoga dana i publika je mogla glasati za neki od 26 filmova koji su bili u konkurenciji za osam festivalskih nagrada, a najbolje ocijenjen film je “Neptunova nevera” Katarine Stanković, kojemu je dodijeljena jedna od viših srednjih ocjena u povijesti LFF-a – 4,72.


Posebno priznanje žiri je odlučio dati filmu “Grand Prize” redateljice Anje Koprivšek za koji zato što “u vremenu rastuće mržnje prema svemu drugačijem, njezin film ima važnu ulogu; objašnjava nepoznato, gradi mostove te daje doprinos u borbi za bolje, tolerantnije društvo”.


Za film “Brdo stvari” autor Toni Jelenić osvojio je nagradu za najbolji regionalni film, a žiri ga je prepoznao kao autora s izuzetnih talentom za prepoznavanje živopisnih marginalaca koji “kroz posvećeni rad s njima pronalazi i destilira njihovu ljudsku suštinu te je kroz senzitivan smisao za humor približava gledatelju”.


“Film neobično priređen eksperiment suočavanja s traumom zagrebačkog potresa, čovjeka koji ga je doživio na samom epicentru. S posebnim naglaskom na odličnom zvuku, ali i sigurnom režijom i montažom, ovaj organski dokumentarni projekt ostvaren je kroz odnos oca i sina, kako bi premjestio epicentar straha koji koči u hipocentar olakšanja i moglo se krenuti dalje zahvaljujući ‘Dubokim tonovima’”, obrazlaže odabir filmski kritičar Nino Kovačić koji je odlučivao o dobitniku Nagrade kritičara “Dragan Rubeša”, koja se dodjeljuje u suradnji s Art-kinom.


Snimila Ana KRIŽANEC


Sam Liburnia Film Festival poznat je po tome što osim nagrada za najbolja dokumentarna ostvarenja dodjeljuje i nagrade struke, odnosno nagradu za najbolju režiju, najbolju montažu, najbolju fotografiju i dizajn zvuka.


Nagrada za najbolju režiju pripala je Jakovu Toriću za film “Kuće bez krovova”. “Efektnim a jednostavnim režijskim postupkom, uspješno spojivši film, videoblog i statuse s društvenih mreža, autor progovara o jednom od najvažnijih pitanja za mlade ljude u Hrvatskoj – rješavanju stambenog pitanja”, stoji u obrazloženju nagrade, a žiri ujedno smatra da je ovakav film ujedno i put do nove publike dokumentarnih filmova.


Za svoj pristup teškoj temi, ali kroz oko kamere, za film “Brod”, nagradu za najbolju fotografiju dobio je Elvis Lenić, jer je kroz distanciranu, suzdržanu ali dobru i preciznu fotografiju uspio svima približiti jednu bolnu temu.


Nagrade za najbolju montažu i najbolji dizajn zvuka pripale su autorima koji su radili na filmu “Bol”, nedavno preminulog hrvatskog suvremenog multimedijalnog umjetnika Ivana Faktora. Nagrada za najbolju montažu uručena je Damiru Čučiću, jer je poznavajući Ivana Faktora ušao u njegov svijet borbe s bolešću i to pretočio  u oblikovanje nevjerojatno dobrog filma, dok je Krešimir Šušljek koji se suptilnim i minucioznim postupcima uvukao u intimni prostor protagonista dobitnik nagrade za najbolji dizajn zvuka.


Zadnji dan festivala zatvorio je koncert srpskog trija Igralom, dok je publika prije samog proglašenja mogla pogledati još jedan dokumentarni film – “Grandpa Guru” Silvija Mirošničenka. Nagrade LFF-ovih laureata ove su godine podržali AVC Zagreb, ACER Hrvatska, Balkan Documentary Center iz Sofije i Institut za dokumentarni film – IDF iz Praga. Festival organizira Udruga Liburnia film festival, suorganizator je Restart, a partner Festival Opatija.