Korisno i kreativno

eTwinning projekt u lovranskoj školi: Promovirali čitanje i druženje uz knjigu

Radovan Trinajstić



LOVRAN – Tijekom ove školske godine u lovranskoj OŠ Viktora Cara Emina uspješno je proveden eTwinning projekt »Uz čitanje riječi rastu« čiji je cilj promoviranje čitanja među osnovcima. Ovaj projekt nastao je pod okriljem eTwinning platforme koja omogućava suradnju škola diljem Europe i rad na zajedničkim aktivnostima te se izvrsno uklopio u Godinu čitanja.


Tako su tijekom godine učenici različitim aktivnostima obilježili Mjesec hrvatske knjige i Dan hrvatske knjige, Svjetski dan čitanja naglas i Svjetski dan poezije, ali i druge, za čitanje važne obljetnice kojima se potiče ljubav prema čitanju. Motivirani pročitanim tekstovima, učenici su se brojnim stvaralačkim i kreativnim uradcima izražavali povezujući pisanu riječ s drugim umjetničkim izričajima i digitalnom tehnologijom.


Vlastite slikovnice


Učenici 6. razreda, prema bajkama »Priče iz davnina« Ivane Brlić Mažuranić, stvarali su vlastite digitalne slikovnice u kojima su došle do izražaja sposobnosti prepričavanja i umjetničkog izražavanja. Djelom »Sretni kraljević« Oscara Wildea šestaši su se poigrali dramatizirajući ga i predstavljajući u kazalištu sjena, čime su stvorili posebnu iluziju bajkovitog svijeta. Dio učenika je to osmislio u radiodramu te zvukom pisanu riječ pretočio u novi umjetnički oblik. Pisane su pjesme, vizualizirani su i ilustrirani pročitani stihovi te je čitano i u prirodi. Poigravalo se i fotografijama, izrađivane su društvene igre i razredni leksikoni. S posebnim zadovoljstvom obilježen je Međunarodni dan pismenosti i Mjesec hrvatske knjige kada su mladi Lovranci, po uzoru na glagoljaše, pisali glagoljicu uz svjetlost svijeće. Učenici osmog razreda bavili su se pravom i medijima promišljajući o medijskim tekstovima koji su bili polazište za stvaralački i istraživački rad te raspravu i kritičko mišljenje. Dan sjećanja na žrtve holokausta bio je prigoda za čitanje Dnevnika Anne Frank i istraživanje o Drugom svjetskom ratu i holokaustu, a prikupljeni materijal je poslužio za postavljanje izložbe u razredu.


Željni druženja




Četvrti razredi su ranije stečeno znanje proširili te se naučili služiti pravopisom – tiskanim i digitalnim.


Iznimno su aktivne bile školske pričalice, učenice osmih razreda koje su koristile svaku slobodnu prigodu da učenicima razredne nastave pročitaju priču u školskoj knjižnici, a šestaši su ostvarili zavidnu suradnju s četvrtim razredima – čitali su im vlastite obrade bajki Ivane Brlić Mažuranić. Aktivnosti bi bilo i više da nije bilo pandemijske restrikcije i nastave na daljinu koja je ograničila djelovanje te je neke aktivnosti preselila u virtualni prostor.


– Učenici su uvijek spremni na suradnju, a naročito u ovo pandemijsko vrijeme, kada je svaki razred u svom »balončiću« te su željni druženja i događanja, rekla je školska knjižničarka Sandra Salopek. Svoje zapažanje o provedenom projektu dala je i njegova voditeljica i učiteljica hrvatskog jezika Martina Pećar Đurović.


– Rad na projektu bio je pravi užitak. Zadovoljstvo je bilo gledati kako »riječi rastu«, kako svaka pročitana riječ poprima novi oblik, mislima i rukama učenika postaje novo umjetničko djelo. Lovranski osnovci još jednom su pokazali svoju kreativnost i maštovitost, zbog čega sam na njih ponosna, rekla je Pećar Đurović.