Pazinski umjetnik

Elvis Berton postavio izložbu “Vrt” u opatijskom hotelu Palace Bellevue

Aleksandra Kućel Ilić

Elvis Berton izlaže u špilji opatijskog hotela

Elvis Berton izlaže u špilji opatijskog hotela

Centralni dio izložbe čini ambijentalna instalacija koja uključuje skulpture Metalne šume i Kamenog cvijeća



Pazinski likovni umjetnik Elvis Berton započeo je godinu u kojoj obilježava 25. obljetnicu svog priznatog umjetničkog djelovanja samostalnom izložbom pod nazivom “Vrt” koja je postavljena u atraktivnom prostoru špilje u hotelu Palace Bellevue u Opatiji.


Centralni dio izložbe čini ambijentalna instalacija koja uključuje skulpture Metalne šume i Kamenog cvijeća.


– Dan započinjem tako da bosonog prošećem vrtom između maslina i čempresa ispijajući prvu jutarnju kavu, pod stopalima osjećajući travu vlažnu od rose, hladnoću kristala mraza ili ponekad čak i snijega, mekanu zemlju natopljenu kišom ili tvrdu, suhu i ispucanu od ljetnog sunca, ovisno o vremenskim prilikama i godišnjem dobu.




Zbog nezaustavljivog razvitka tehnologije sve više živimo u virtualnom svijetu, tako da je mnogima doživljaj prirode eventualno onaj preko fotografija na zaslonu mobilnog uređaja ili ekranu računala. Otuđenost čovjeka od prirode i ekološka (ne)osviještenost teme su koje me često zaokupljaju od samog početka likovnog stvaralaštva, izjavio je Berton.


Dodao je kako ni ambijentalna instalacija Vrt nije izuzetak, budući da uključuje skulpture Metalne šume i Kamenog cvijeća, koje su već bile predstavljene javnosti, ali prvi put u njihovoj međusobnoj kombinaciji i interakciji.


– Kako me izložbeni prostor s prirodnim stijenama kao zidovima podsjetio na prapovijesnu pećinu, izbor skulptura Metalne šume, pojednostavljenih i stiliziranih do krajnjih granica, bio je logičan s obzirom na to da su inspirirane art brutom i infantilizmom i zapravo su crtež u prostoru, a temelje se na dječjem crtežu stabala tako da mogu podsjećati i na pećinske slikarije.


Skulpture Kamenog cvijeća izrađene su od odbačenih i korodiranih metalnih šipki i kamenja, koje sam koristio gotovo bez intervencija, onakve kakve sam pronašao u prirodi. I one izgledaju sirovo, arhaično i primitivno, istaknuo je, te najavio da je ulaz na izložbu u hotelu Palace Bellevue slobodan, a pogledati se može do 21. travnja.


– Materijalizam i konzumerizam vode sve većem iskorištavanju prirodnih resursa i ekološkom zagađenju. Prošećimo bosonogi vrtom, povežimo se s prirodom i prisjetimo pravih životnih vrijednosti, poručio je Berton koji je rođen 1970. u Pazinu.


– Likovni put započinje 1996. godine, a četiri godine kasnije kreće njegova bogata izlagačka djelatnost. Dosad je izlagao na 39 samostalnih i više od stotinu skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Osvrt o njegovu umjetničkom radu dali su brojni hrvatski likovni kritičari, a struka ga je za stvaralaštvo u više navrata nagradila.


Njegov rad Ni gušter, ni bik, ni mačka (iz ciklusa Beštije) ušao je u Zbirku marginalne umjetnosti Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu. Od 2008. godine član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika, a od 2014. i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Živi i stvara u okolici Pazina – navodi se u umjetnikovoj biografiji.