Matulji

Bina Istra objasnila kako će izgraditi pristup kućama, s time nisu zadovoljni ni Općina ni dio stanara

Marinko Glavan

Ilustracija radova na čvoru Matulji / Foto Sergej Drechsler

Ilustracija radova na čvoru Matulji / Foto Sergej Drechsler

Rok je prošao, a Općina Matulji svoj dio obaveza nije ispunila, zbog čega su se u Bina Istri odlučili na alternativno rješenje



Stanari Puta Puhari u Matuljima dobit će pristup svojim domovima, nakon što im zbog radova na izgradnji drugog kraka autoceste od tunela Učka do Matulji bude zatvoren sadašnji pristup cesti, preko parkirališta kod nekadašnjeg restorana Dina.


No, sudeći po iznesenom na tematskoj sjednici Općinskog vijeća, pristupni put neće biti izveden preko Ulice Mileve Sušanj, kako je to bilo definirano sporazumom Bina Istre i Općine Matulji iz 2020. godine, već preko dijela zemljišta predviđenog za servisni put autoceste.


Takvim rješenjem nisu zadovoljni ni Općina, budući da je načelnik Vedran Kinkela rekao da će Općina ustrajati na izgradnji pristupa prema Sporazumu, a ni dio stanara, koji su putem odvjetnika koji ih zastupa najavili i mogućnost traženja sudskog rješenja za njih životno važnog problema.


Što je bilo dogovoreno?




Prema sporazumu Općine Matulji i Bina Istre, koncesionara Istarskog ipsilona, ta je tvrtka, u sklopu radova na izgradnji punog profila autoceste od tunela Učka do čvora Matulji, trebala izraditi projekt i financirati radove na izgradnji dijela nerazvrstane ceste kojim bi se ulice Put Mileve Sušanj i Put Puhari spojile s mrežom lokalnih prometnica, budući da s izgradnjom punog profila autoceste više neće biti moguće spajanje izravno na nju.


Općina Matulji je, prema tom sporazumu, bila dužna do šest mjeseci prije početka radova izraditi potrebnu dokumentaciju, do izrade glavnog projekta, nakon čega je izradu glavnog projekta, ishođenje građevinske dozvole i financiranje izvođenja radova trebala preuzeti Bina Istra.


Taj je rok prošao, a Općina Matulji svoj dio obaveza nije ispunila, zbog čega su se u Bina Istri odlučili na alternativno rješenje koje je vijećnicima i stanarima na sjednici predstavio Christian Santaleza, tehnički direktor Bina Istre.


Što planira Bina Istra?


– Kada smo započeli s radovima gradnje autoceste do čvora Matulji, načelnik Općine gospodin Kinkela, kontaktirao nas je da izvidimo mogućnost pomoći od strane Bina Istre u rješavanju problematike adekvatnog pristupa za tri obitelji iz Općine Matulji.


Napominjem da smo Sporazum potpisali u vidu pomoći prema Općini Matulji i pojedinim mještanima kojima lokalna samouprava nikada nije riješila pitanje pristupa do njihovih parcela, čak se i pitam kako su dobivene građevinske dozvole na parcelama bez pristupa.


Bina Istra mora izgraditi autocestu od Rijeke do tunela Učka na prostoru koji je godinama rezerviran za tu prometnicu. Nemamo nikakve ingerencije ni ovlaštenja za gradnju ulica i slične gradske infrastrukture, pogotovo izvan koridora autoceste.


Ipak, želimo pomoći tim ljudima pa ako smo se dobrovoljno opredijelili za pomoć kroz potpisivanje Sporazuma, ne vidim zašto bi se danas tvrdilo da želimo odustati od naše pomoći, rekao je Santaleza.


Objasnio je kako Bina Istra na dijelu zemljišta rezerviranom za servisni put autoceste namjerava izgraditi spoj od kuća do mreže lokalnih cesta, a tu bi prometnicu, po završetku radova, predali na upravljanje Općini Matulji.


Pitanje legalnosti rješenja


To je izazvalo poprilično rasprave na sjednici Vijeća, pri čemu su stanari i dio vijećnika inzistirali na objašnjenju hoće li takva cesta koja je u prostornim planovima definirana kao servisni put, moći biti klasificirana kao nerazvrstana cesta i u kojem roku, budući da bi za to trebalo mijenjati prostorne planove, što je proces koji obično traje godinama.


Odvjetnik koji zastupa dio stanara ulice, kao i jedna od stanarki, postavili su pitanje legalnosti gradnje punog profila autoceste, tvrdeći kako je među posebnim uvjetima za izdavanje lokacijske dozvole za taj zahvat, među ostalim bila i izgradnja spoja ovog dijela naselja s lokalnim prometnicama preko Ulice Mileve Sušanj.


Santaleza je uzvratio kako to nije točno te da bi izdavanje lokacijske dozvole, a zatim i građevinske za puni profil autoceste, bili nemogući ukoliko nisu ispoštovani svi uvjeti za njihovo dobivanje.


– Bina Istra sve radi po zakonu. Tako će i ova prometnica koju planiramo imati lokacijsku, građevinsku i uporabnu dozvolu. Nastojat ćemo maksimalno proširiti kolnik, s tri metra koliko je servisni put, na četiri i pol metra.


Stanare nećemo ostaviti bez pristupa njihovim kućama, rekao je Santaleza, ponavljajući kako se zbog radova na autocesti sadašnji pristup mora zatvoriti, te da Općina Matulji nije odradila svoj dio sporazuma, pri čemu kao poseban problem ističe imovinsko pravne odnose, što Bina Istri onemogućava da izgradi spoj preko Mileve Sušanj.


“Nemamo namjeru pustiti mještane na cjedilu”


– Rješavanje pristupa za te tri kuće mora se dovršiti u kratkom roku jer naši radovi napreduju po planu i moramo ispoštovati zadane rokove. Nemamo namjeru pustiti mještane na cjedilu zatvaranjem prolaza koji oni danas nelegalno koriste.


Ponavljamo, ne možemo više čekati dovršetak procesa dobivanja građevinskih dozvola koje trenutno Općina Matulji mora ishodovati, zbog toga je potrebno izmijeniti postojeći Sporazum kojim će se mještanima izgraditi pristupna cesta po novoj varijanti.


Podsjećam da kroz taj Sporazum Bina Istra pomaže Općini Matulji i na drugoj lokaciji, na gradnji gradske ulice spojna cesta Jankovićeva – Laginjina/Donja cesta.


Morali bi svi skupa ostati razumni i dalje konstruktivni da izbjegnemo pravnu situaciju dovođenja u pitanje cjelokupne pomoći, rekao je Santaleza.


Odvjetnik stanara najavio sudski postupak


Odvjetnik dijela stanara je pročitao posebne uvjete Općine matulji za izdavanje lokacijske dozvole za autocestu, u kojemu se navodi izgradnja sporne spojne ceste, a najavio je i moguće pokretanje sudskog postupka kako bi se zaštitili interesi ne samo stanara, nego i vlasnika okolnih zemljišta.


Načelnik Kinkela je ponovio na prošloj sjednici izrečene tvrdnje o aktivnostima Općine na ispunjavanju uvjeta Sporazuma, ponovo ističući kako Općina Matulji nema utjecaja na brzinu rješavanja pitanja dozvola i druge dokumentacije.


Također, kazao je kako će Općina ustrajati na rješenju pristupa preko Ulice Mileve Sušanj, kako je bilo definirano sporazumom.


Santaleza je pak uzvratio da Bina Istra ne može stanarima osigurati dva pristupna puta do njihovih kuća, već će nastaviti s gradnjom alternativne pristupne ceste preko zemljišta predviđenog za servisni put autoceste A8.