Klaster Lika Destination

Okončan projekt „Mogućnost karijere u turizmu u Lici“

Marin Smolčić



Destinacija Lika obuhvaća 13 posto teritorija Republike Hrvatske, odnosno obuhvaća kontinentalni dio Ličko-senjske te rubne dijelove Zadarske i Karlovačke županije, ali uz najmanju prosječnu gustoću naseljenosti od 8 stanovnika po km2 (prosjek RH je 75 st/km2). Broj stanovnika u kontinuiranom je padu, a glavni razlog iseljavanja mladih je potraga za radnim odnosom. S druge strane svjedočimo nedostatku radne snage, osobito u turističkom sektoru i potrazi poslodavaca za educiranim djelatnicima. Tijekom turističke sezone nemali broj radnika na područje Like dolazi iz susjednih država, Srbije i BiH. O provedenom projektu više nam je rekla predsjednica klastera Petra Tomljenović.



-Klaster Lika Destination je u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, Srednjom školom Otočac, Srednjom školom Plitvička jezera i Strukovnom školom Gospić, a uz potporu Ministarstva turizma i sporta, provodi projekt „Mogućnosti karijere u turizmu u Lici“. Cilj projekta je povezati ciljane skupine učenike srednjih škola i nezaposlenih s poslodavcima u destinaciji i na taj način pružiti uvid u mogućnosti zaposlenja u destinaciji, odnosno, upoznati potencijalne zaposlenike koji žive u Lici i ostvariti prve kontakte.




Dio aktivnosti namijenjen srednjoškolcima i nezaposlenima okončan je jučer, a sastojao se od seta od 15 radionica na kojima su im predstavljeni potencijali za rad u turizmu u Lici i mogućnosti samozapošljavanja i zapošljavanja s konkretnim koracima, primjerima i poslodavcima. Kako bi im se što bolje prikazale mogućnosti, kroz radionice su im se u školama predstavili poslodavci iz lokalne zajednice koji se bave turizmom: Nacionalni park Plitvička jezera, OPG Tomaić, Bistro & Wine Bar Travel, a online Pećinski park Grabovača, Ajda lavanda, Agrovelebit, Quad & buggy Plitivce i Holiday home Mali medo. Osim toga, polaznici radionica dobili su i informacije o pokretanju vlastitog poslovanja, a organizirani su i posjeti Turističkoj zajednici Grada Gospića, Turističkoj zajednici Grada Otočca i Turističkoj zajednici Općine Plitvička jezera. Za poslodavce su održane edukacije koje su obuhvatile aktualne Mjere HZZ-a, digitalni marketing te održivi razvoj i eko certifikate primjenjive za različite vrste poslovanja, zaključuje Petras Tomljenović.



Kako dodaje, projekt se pokazao kao dobar smjer razvoja u smislu umrežavanja, kreiranja novih vrijednosti te informiranja mladih i nezaposlenih o mogućnostima razvoja karijere te poslodavcima o potencijalnom radnom kadru. Obzirom na tempo razvoja turizma i turističkih sadržaja u destinaciji, postoji veliki potencijal za razvoj karijera u turističkom sektoru. Svjesni da je ključ napretka u edukaciji i sinergiji, ovim projektom napravljen je korak naprijed širenju vidika prema mogućnostima (samo)zapošljavanja u turizmu u Lici, a posljedično i zadržavanju stanovništva i gospodarskog napretka.