Rekonstrukcija spoja autocesta

Obišli smo gradilište čvora Orehovica. Izgrađeni upornjaci nadvožnjaka, čelična konstrukcija stiže u listopadu

Marinko Glavan

Snimio Nikola BLAGOJEVIĆ

Snimio Nikola BLAGOJEVIĆ

Nadvožnjakom Orehovica će se vozila iz Ulice Franje Račkoga uključivati na autocestu prema Zagrebu



RIJEKA – Radovi na rekonstrukciji i dogradnji čvora Orehovica na riječkoj obilaznici teku predviđenom dinamikom, a trebali bi biti završeni do kraja iduće godine, nakon čega će čvor biti pušten u promet, potvrdio je Sanjin Velebit Pešut, glavni inženjer Hrvatskih autocesta (HAC), s kojim smo posjetili gradilište čvora koji će kvalitetnije povezati dio centra Rijeke s mrežom autocesta.


Radove na čvoru Orehovica, vrijedne osam milijuna eura, izvodi zajednica ponuđača koju čine GP Krk d.d. i Zagreb-Montaža d.o.o., a riječ je o drugoj i trećoj fazi izgradnje čvora, pri čemu druga faza obuhvaća rekonstrukciju lokalnog izlaza s autoceste A6 na Ulicu Franje Račkog i lokalnog izlaza s Ulice Franje Račkog na autocestu A7, odnosno obilaznicu, u smjeru čvora Škurinje, dok treća faza predviđa izgradnju ulazne rampe iz Ulice Franje Račkog na autocestu A6 u smjeru Zagreba i rekonstrukciju Ulice Put pod Rebar.


Izmještanje na sjever


Ujedno će se nekoliko stotina metara sjeverno izmjestiti izlaz s A6 na riječku obilaznicu, kao i ulaz na A6 u obrnutom smjeru, što će pridonijeti sigurnosti prometa u samom čvoru koji u sadašnjem obliku nerijetko zbunjuje vozače koji dolaze iz smjera Grobnika, s obzirom na tri postojeća izlaza koji se granaju praktički na istoj lokaciji.





Na gradilištu se najveći dio radova trenutno odvija na području sjeverozapadno od čvora, kao i uz Ulicu Pod Rebar, gdje se uklanja velik dio stijenske mase uz samu prometnicu. Izgrađeni su i upornjaci vijadukta Orehovica kojim će se vozila iz Ulice Franje Račkog uključivati na autocestu prema Zagrebu.


– Što se tiče druge faze, odnosno izlaza iz Ulice Franje Račkog u smjeru Škurinja i izlaza s autoceste iz smjera Zagreba prema Ulici Franje Račkoga, u tijeku je izvedba građevine odvodnje odnosno retencije značajnih dimenzija, u svrhu budućeg zadržavanja vode, odnosno smanjenja protoka prilikom intenzivnih oborina. Priprema se izvedba unutarnje odvodnje predviđenim kolektorima, revizijskim oknima i slivnicima. U tijeku je i izrada bušenih pilota kao temelja za buduće zidove za zaštitu od buke, kaže Pešut, napominjući da je u tijeku rješavanje dijela imovinsko-pravnih odnosa na dijelu zahvata, zbog čega još uvijek nisu započeli radovi na cjelokupnom zahvatu projekta Faze II., koji bi trebali započeti do kraja ovog mjeseca.


Poprečni nosači


Faza III, odnosno izgradnja gotovo 58 metara dugog nadvožnjaka preko autoceste, s ulaznom rampom iz Ulice Franje Račkog na autocestu u smjeru prema Zagrebu, već je poodmakla, pri čemu su, prema njegovim riječima, potpuno završeni radovi na donjem ustroju nadvožnjaka.


– Izgrađena su oba upornjaka te potporni stup. U tijeku je izrada čelične rasponske konstrukcije nadvožnjaka – sastavljanje i zavarivanje, te antikorozivna zaštita. Čelična rasponska konstrukcija proizvodi se u proizvodnoj hali Izvođača Zagreb-Montaža d.o.o. u Šibeniku.


 



Po završetku izrade čelične konstrukcije, što je u planu tijekom listopada 2024. godine započinje se s transportom čelične konstrukcije na lokaciju gradilišta, te predmontažom i montažom po poljima nadvožnjaka, a sve u ovisnosti o stvarnim mogućnostima usklađenim s planiranim uspostavama privremenih regulacija prometa. Čelična rasponska konstrukcija sastoji se od pet nosača takozvanog I profila, međusobno povezanih poprečnim nosačima, kaže Pešut.


U rujnu ponovo miniranje zasjeka uz Put pod Rebar


Na Orehovici je u tijeku i izrada zasjeka uz nerazvrstanu cestu Put pod Rebar, kao sastavni dio zemljanih radova, a koji predstavlja jedan od najzahtjevnijih pothvata projekta zbog značajne visine od 40 metara, koji se nalazi neposredno uz lokalnu prometnicu i autocestu.


– Zasjek je podijeljen na četiri zasebne etaže pojedinačne visine od 10 metara na kojoj se po završetku svake izvodi geotehnička zaštita pokosa koja je detaljno definirana projektom, te u realnom vremenu po završetku iskopa pregledom geologa i geotehničara. Ukupna planirana količina materijala koju je potrebno ukloniti proširenjem i iskopom zasjeka je oko 15.000 kubičnih metara kategorije koja će potpuno biti iskorištena u izradi nasipa, kaže Pešut.



– Tijekom turističke sezone i pojačanog prometa iskop zasjeka izvodio se strojno, te je privremeno odgođeno projektom predviđeno miniranje po etažama, ali u rujnu se započinje s daljnjim kombiniranim iskopom koji uključuje i miniranje, u svrhu ubrzanja iskopa i završetka radova u skladu sa svim sigurnosnim pravilima i parametrima, te omogućavanja sigurnog odvijanja prometa. Prilikom miniranja bit će uspostavljena privremena regulacija prometa zatvaranjem autoceste i lokalnih prometnica na 15 minuta u svim smjerovima, te naknadno u slučaju potrebe za strojnim uklanjanjem nestabilnih stijenskih blokova, ističe Pešut.