SNIMIO : SERGEJ DRECHSLER
povezane vijesti
RIJEKA – “STEM dan na Politehnici” naziv je manifestacije kojom je danas obilježeno 70 godina studija Politehnike u Rijeci, a kako je istaknula prof. dr. Lidija Runko Luttenberger riječ je o drugom najstarijem studiju na riječkom Sveučilištu. Rezultat duge tradicije, dodala je, više je tisuća laureata tog studija čiji su djelatnici bili rektori, dekani, obnašatelji raznih funkcija te autori raznih znanstvenih radova.
Danas studij Politehnike djeluje kao studij Sveučilišta u Rijeci koji provodi niz različitih projekata, a prof.dr. Runko Luttenberger kao glavne projekte izdvojila je studente, integriranost u zajednicu te znanstveni rad. Naglašavajući da se radi o studiju koji je oduvijek bio suvremen i inovativan prof. dr. Runko Luttenberger kazala je da studij odgaja inženjere koji stječu široka znanja iz različitih grana tehnike te je kao posebnu prednost naglasila njegovu interdisciplinarnost.
– Upravo su interdisciplinarana znanja premisa za iznalaženje rješenja klimatske krize, ublažavanja klimatskih promjena koje su evidentne, za postizanje kružnog gospodarstva, resursne i energetske učinkovitosti te davanje primjerenih odgovora na izazove zelene ekonomije i održive ekonomije. Društvu trebaju građani sposobni za sistemsko razmišljanje, a današnje vrijeme traži da ne samo istraživači i nastavnici, već i građani sudjeluju u procesu učenja. Učenici danas moraju učiti u svijetu koji se mijenja, napomenula je prof. dr. Runko Luttenberger.
U okviru jučerašnjeg obilježavanja 70 godina studija održana su i otvorena vrata STEM laboratorija te završna konferencija projekta RASTEM za koji je njegov voditelj doc. dr. Ivica Ančić istaknuo da je jedan od ciljeva bilo jačanje kapaciteta Akademsko politehničkog društva APOLD, a projekt je financiran sa 190 tisuća eura europskih sredstava.
– Kroz projekt “Razvoj djece i mladih kroz STEM područje – RASTEM” udruga APOLD je ojačala svoje kapacitete za provođenje programa popularizacije STEM područja, pripremu inovativnih i interaktivnih sadržaja u obliku stalnih postava kao što je STEM laboratorij te su za djecu i mlade provedene višednevne STEM radionice, kazao je doc.dr. Ančić.
Studij Politehnike, kazao je doc. dr. Ančić, jedan je od najznačajnijih studija STEM područja te ima preddiplomsku i diplomsku razinu, na kojoj se obrazuju inženjeri.
– Na diplomskoj razini obrazujemo nastavnike tehničke kulture za kojima postoji velika potražnja koja je stalno u porastu. Studenti i prije nego završe studij dobivaju radno mjesto, zaključio je doc. dr. Ančić.
, a kako je istaknula prof. dr. Lidija Runko Luttenberger riječ je o drugom najstarijem studiju na riječkom Sveučilištu. Rezultat duge tradicije, dodala je, više je tisuća laureata tog studija čiji su djelatnici bili rektori, dekani, obnašatelji raznih funkcija te autori raznih znanstvenih radova.
Danas studij Politehnike djeluje kao studij Sveučilišta u Rijeci koji provodi niz različitih projekata, a prof.dr. Runko Luttenberger kao glavne projekte izdvojila je studente, integriranost u zajednicu te znanstveni rad. Naglašavajući da se radi o studiju koji je oduvijek bio suvremen i inovativan prof. dr. Runko Luttenberger kazala je da studij odgaja inženjere koji stječu široka znanja iz različitih grana tehnike te je kao posebnu prednost naglasila njegovu interdisciplinarnost.
– Upravo su interdisciplinarana znanja premisa za iznalaženje rješenja klimatske krize, ublažavanja klimatskih promjena koje su evidentne, za postizanje kružnog gospodarstva, resursne i energetske učinkovitosti te davanje primjerenih odgovora na izazove zelene ekonomije i održive ekonomije. Društvu trebaju građani sposobni za sistemsko razmišljanje, a današnje vrijeme traži da ne samo istraživači i nastavnici, već i građani sudjeluju u procesu učenja. Učenici danas moraju učiti u svijetu koji se mijenja, napomenula je prof. dr. Runko Luttenberger.
U okviru jučerašnjeg obilježavanja 70 godina studija održana su i otvorena vrata STEM laboratorija te završna konferencija projekta RASTEM za koji je njegov voditelj doc. dr. Ivica Ančić istaknuo da je jedan od ciljeva bilo jačanje kapaciteta Akademsko politehničkog društva APOLD, a projekt je financiran sa 190 tisuća eura europskih sredstava.
– Kroz projekt “Razvoj djece i mladih kroz STEM područje – RASTEM” udruga APOLD je ojačala svoje kapacitete za provođenje programa popularizacije STEM područja, pripremu inovativnih i interaktivnih sadržaja u obliku stalnih postava kao što je STEM laboratorij te su za djecu i mlade provedene višednevne STEM radionice, kazao je doc.dr. Ančić.
Studij Politehnike, kazao je doc. dr. Ančić, jedan je od najznačajnijih studija STEM područja te ima preddiplomsku i diplomsku razinu, na kojoj se obrazuju inženjeri.
– Na diplomskoj razini obrazujemo nastavnike tehničke kulture za kojima postoji velika potražnja koja je stalno u porastu. Studenti i prije nego završe studij dobivaju radno mjesto, zaključio je doc. dr. Ančić.