Luka sadrži 180 vezova, od kojih je 10 posto namijenjeno za komunalne vezove / Foto Marko Gracin
Mitan Marina najveća je suha marina na Jadranu, a pored hale od 3.100, izgrađena je još jedna od 3.400 »kvadrata«. Poprilično sam siguran da na ovom dijelu Jadrana takvo što nigdje ne postoji – govori direktor Mitan Marine Tomislav Salopek
povezane vijesti
NOVI VINODOLSKI – Ljetna sezona već je »pokucala na vrata«, a kakva su očekivanja po pitanju turističkih dolazaka u Mitan Marini, kako se djelatnici marine pripremaju za sezonu i jesensko skladištenje plovila, što sve marina nudi u svojoj ponudi i druge novitete u razgovoru nam je otkrio njezin direktor Tomislav Salopek. Mitan Marina izgrađena je 2017. godine, zapošljava 17 stalnih radnika, a njezin je vlasnik hrvatski poduzetnik sa švicarskom adresom Vanja Špiljak. Zapravo se radi o luci otvorenoj za javni promet smještenoj na istočnom ulazu u Novi Vinodolski, a kako kaže direktor Salopek, marina iz godine u godinu bilježi konstantan rast prihoda.
Nautički tranziti
Luka sadrži 180 vezova, od kojih je 10 posto namijenjeno za komunalne vezove, dok na tri kilometra udaljenom odlagalištu plovila Mitan Marina u svojem vlasništvu posjeduje halu od 3.100 »kvadrata«, takozvanu suhu marinu koja može primiti 80-ak plovila.
– Sveukupno imamo 80-ak plovila koja preko zime ostanu u moru i jednako toliko plovila u suhoj marini, što čini broj od 160 godišnjih ugovora – govori Tomislav Salopek te napominje da broj plovila u marini raste za vrijeme turističke sezone.
– U ljetnim mjesecima posjećuju nas nautičari koji, primjerice, dođu na mjesec dana, ili tzv. tranziti koji kod nas provedu tek nekoliko dana. Od boravka tranzita mi trenutno ne ostvarujemo znatniju dobit, s obzirom na to da se transportni put nautičara koji dolaze iz pravca Rijeke ili Opatije kreće oko Krka, prema Rabu i dalje do Dalmacije. Ipak, nadamo se da će se taj trend promijeniti, pogotovo jer Novi Vinodolski danas ima dvije marine/luke. Također, luke se grade u Rijeci i na Lošinju, manje luke postoje u Jadranovu i Kraljevici, pa očekujem da će broj tranzita na Kvarneru s godinama biti puno bliži onom u Dalmaciji, gdje vlada prevelika gužva – govori Salopek.
Kompletna usluga
Zahvaljujući povoljnoj situaciji po pitanju koronavirusa, turisti su u marinu već stigli te će i dalje stizati, a primjetno je i da su u odnosu na prošlu godinu znatno ranije počeli pripremati brodice. Upravo zato Salopek vjeruje da će ova sezona sigurno biti bolja od prethodne.
– Prednjače Nijemci i Austrijanci, koji su nam ujedno i najpoželjniji gosti, s obzirom na to da se radi o gostima najbolje platežne moći. U vrhu su i Slovenci ili Hrvati, dok je broj Talijana, Čeha, Slovaka ili Mađara zanemariv – ističe direktor Mitan Marine.
Po pitanju sadržaja i usluga, Mitan Marina je specifična po tome što sadrži vlastitu benzinsku pumpu s izrazito brzim utakališnim mjestima. Tako izgleda kao svojevrsni resort, odnosno u ponudi sadrži nautic shop, restoran, lounge bar, čiste sanitarije… Također, tu je i usluga smještaja po sobama koje se nalaze u neposrednoj blizini marine, a koje podjednako koriste nautičari i drugi vanjski korisnici. Ono što je svakako najveća specifičnost Mitan Marine jest spomenuto odlagalište plovila, odnosno suha marina unutar koje se korisnicima nudi kompletna usluga, od transporta plovila iz mora do hangara uz pomoć dizalica ili prikolica, vraćanja plovila u more, pa sve do usluge vlastitog servisa koji u sklopu marine trenutno vodi šestero ljudi.
– Broj ljudi u našem vlastitom servisu se iz godine u godinu povećava. Pružamo kompletnu uslugu po principu »ključ u ruke«. To znači da kada se naši klijenti po završetku ljeta vrate svojim kućama, oni nama ostavljaju ključeve, a mi se pobrinemo da se njihov brod transportira u halu, eventualno servisira i vrati u more – pojašnjava Salopek.
Suha marina
Mitan Marina najveća je suha marina na Jadranu, a pored hale od 3.100 »kvadrata«, izgrađena je još jedna od 3.400 »kvadrata«, što čini sveukupno 6.500 »kvadrata« zatvorenog prostora.
– Poprilično sam siguran da na ovom dijelu Jadrana takvo što nigdje ne postoji. Za takvu strategiju smo se opredijelili jer nemamo prostora za daljnje širenje na moru. Što se tiče naše druge hale, u tijeku je njezin tehnički pregled i ishodovanje uporabne dozvole, a najvažnije je da ona bude spremna na jesen, kada očekujemo nove klijente – govori Salopek te napominje da je ovakav projekt pomalo bio i riskantan potez, s obzirom na znatne troškove ulaganja u trenutku globalne krize i drugih turbulentnih i ograničavajućih faktora.
– Troškovi nove hale iznose oko 1,2 milijuna eura. Halu smo izgradili u čeliku, a znamo da su cijene čelika izrazito porasle. Međutim, mi smo čelik uspjeli nabaviti prije prvog vala poskupljenja i trenutne inflacije. Stoga danas možemo govoriti o pametnom ulaganju i sretno iskorištenoj situaciji, dok po pitanju punjenja nove suhe hale treba biti strpljiv. To se ne događa kroz godinu dana, ali očekujemo da će nova hala kroz nekih pet godina biti znatnije popunjena – govori Salopek.
Što se tiče prostora za daljni napredak, Salopek ga vidi u dogradnji apartmana, kao i dobivanju koncesije za plažu pored marine.
– U tijeku smo dobivanja koncesije, a ako to ostvarimo, onda bi to bila zaokružena priča i kraj našeg investicijskog ciklusa – zaključuje direktor Mitan Marine Tomislav Salopek.