Foto Sergej Drechsler
povezane vijesti
U staklenoj dvorani Thalassotherapije Crikvenica svečano je obilježena 20. obljetnica djelovanja Područnog odjela Thalassotherapia, koji djeluje u sklopu matične Osnovne škole Zvonka Cara te Dječjeg odjela Thalassotherapije Crikvenica.
Raznovrsnim glazbeno-scenskim programom, veliku i značajnu obljetnicu uljepšali su učenici OŠ Zvonka Cara, dok su 20-godišnju suradnju između zdravstva i školstva prigodno podržali i predstavnici Primorsko-goranske županije i Grada Crikvenice, Thalassotherapije Crikvenica i OŠ Zvonka Cara, kao i brojni bivši i sadašnji djelatnici obaju ustanova, liječnici, medicinske sestre, učitelji, roditelji, djeca…
Dijete u središtu
Ravnateljica Thalassotherapije Crikvenica Nataša Manestar podsjetila je na dugu tradiciju i povijest Dječjeg odjela, koji je s radom započeo prije više od jednog stoljeća.
– Tih početnih godina Dječji odjel je bio organiziran u sklopu sezonalnog boravka djece, koja su u našu Ustanovu dolazila u ljetnim mjesecima, odnosno u periodu u kojem nije bilo nastave.
Suradnjom i krilaticom “Kad se male ruke slože”, prije 20 godina počela je suradnja između OŠ Zvonka Cara i Thalassotherapije Crikvenice, i zato hvala svima onima koji su sudjelovali u kreiranju ove dobre priče za našu djecu.
Veliko hvala i svim našim zaposlenicima, koji su djeci, koja u sklopu Područnog odjela kod nas u pravilu borave 21 dan, nerijetko i poput roditelja, kazala je Manestar, podsjetivši na nedavna ulaganja i investicije koje se tiču Dječjeg odjela Thalassotherapije Crikvenica.
Pročelnica Upravnog odjela za zdravstvo PGŽ-a Vesna Čavar iskazala je divljenje spram djece koja unatoč liječenju pohađaju redovnu nastavu, marljivo uče, rade, čitaju, pišu…
U ime Županije uručila je poklon doktorici Milici Zvonarek Valković, koja je jedna od idejnih začetnica spajanja dvaju, naoko nespojivih područja – zdravstva i školstva, odnosno Thalassotherapije i OŠ Zvonka Cara.
– Iako su zdravstvo i školstvo naizgled posve odvojena područja, povezuje ih poveznica “dijete u središtu zanimanja”. Prema Konvenciji o pravima djeteta UN-a iz 1989. godine, svaka njezina članica, pa time i Republika Hrvatska, treba omogućiti djeci da budu sretna, zdrava i sigurna.
Uz zdravlje, između ostalog, treba djetetu omogućiti obrazovanje, što smo imali na umu kao idejni začetnici škole u bolnici. Prilikom preuređenja Dječjeg odjela u našoj Ustanovi 2002. godine, rodila se ideja o pokretanju područnog odjela za naše pacijente školske dobi.
Tadašnji ravnatelj Thalassotherapije Ivan Crnčić odigrao je jednu od važnijih uloga, postavio kamen temeljac za udruživanje zdravstva i školstva.
Drago mi je što sam tada i sama bila dijelom procesa integracije škole u naše prostore. Crnčićev prijedlog naišao je na odobravanje tadašnjeg ravnatelja OŠ Zvonka Cara Vladimira Domijana.
U kolovozu 2004. dobili smo potrebna odobrenja za pokretanje dva razredna i dva predmetna odjeljenja, koja su u rujnu započela s radom.
U lipnju 2009. dobili smo počasni naziv Dječji odjel – prijatelj djece. Godine 2015., zahvaljujući donaciji za koju je zaslužan naš pedijatar Danijel Buljević, izgrađen je park medicinske rehabilitacije koji učenici koriste za satove tjelesne i zdravstvene kulture.
Uz dvoranu Panorama koristimo i bazen s toplom morskom vodom. Lani je PGŽ uredila i opremila dječje igrališta Zvončica ispred Dječjeg odjela.
Podršku u provedbi nastave i didaktičkim sadržajima daje nam i Društvo Naša djeca Grada Crikvenice.
Zajedničkim zalaganjem djelatnika Područne škole i djelatnika naše Ustanove kontinuirano se prilagođavamo zahtjevima i potrebama učenika asmatičara, a sve u cilju boljitka u ovim izazovnim vremenima, kazala je Zvonarek Valković.
Specifičnost škole
Ravnateljica OŠ Zvonka Cara Desiree Pečaver kazala je kako 20 godina djelovanja Područnog odjela dokazuje da bolnica, kojoj je osnivač Županija, te škola, kojoj je osnivač Grad, mogu odlično i zajednički rješavati sve probleme u svrhu boljitka te promocije zdravstva i školstva.
– Područni odjel Thalassotherapia predstavlja specifičnost naše škole te prima djecu iz svih dijelova Republike Hrvatske koja u Crikvenicu dolaze na liječenje.
Prosječno ih je ondje 50 dnevno, a godišnje se u bolnici liječi oko 500 djece. Svi oni pohađaju redovnu nastavu koja im omogućava kontinuitet u učenju tijekom liječenja.
Budući da djeca nisu vezana uz krevet, organizacija nastave odvija se u učionicama, tjedno imaju zastupljene sve predmete kao i u školu.
Nastavni program provodi se prema tjednom rasporedu i ima sva obilježja redovne nastave, kazala je Pečaver, istaknuvši kako su razredni odjeli kombinirani, a sveukupno djeluje četiri razredna odjela – 1. i 3. razred, 2. i 4. razred, 5. i 6. razred i 7. i 8. razred.
Prva voditeljica Područnog odjela bila je učiteljica Marijana Marić Tonković, a prve učiteljice koje su ondje započele s radom bile su Dubravka Šarić i pokojna Vesna Moslavac.