Foto: S. DRECHSLER
povezane vijesti
Prije nekoliko dana završeno je probijanje obje cijevi tunela Zagori na budućoj obilaznici Novog Vindolskog, potvrđeno je iz Hrvatskih autocesta (HAC). Riječ je o jednom od najzahtjevnijih objekata desetak kilometara dugoj obilaznici koja je ujedno i prva dionica autoceste Križišće – Žuta Lokva, u duljini nešto većoj od sedam kilometara.
Prema riječima Sanjina Velebita Pešuta, glavnog inženjera Hrvatskih autocesta, nakon probijanja slijede opsežni radovi na izgradnji oplate i opremanju tunela svim potrebnim instalacijama i prometnom te sigurnosnom signalizacijom.
– Kada obilaznica bude u cijelosti izgrađena, u funkciji prometa vozila bit će jedna od dviju cijevi tunela, dok će druga, do izgradnje preostala dva prometna traka na dionici autoceste od Križišća do Žute Lokve, od Selca do Povila, biti servisna cijev sa sigurnosnom funkcijom, za evakuaciju osoba iz prve cijevi u slučaju nezgoda poput požara i slično, rekao je Pešut.
Probijanje tunela je započelo u rujnu prošle godine, a u odnosu na tadašnje najave kasnilo je nekoliko mjeseci, dok je izvođač, zajednica ponuđača koju predvodi slovenski Kolektor, u radove na izgradnji obilaznice bio uveden još 2022. godine, ali su vidljiviji radovi počeli tek godinu dana kasnije.
Uz tunel Zagori, na trasi obilaznice zasigurno najzahtjevniji objekt je Vijadukt Ričina koji počinje praktički odmah na istočnom izlazu iz tunela, a premošćivat će Vinodolsku dolinu, u duljini većoj od kilometra, s visinom koja će na središnjem dijelu prelaziti pedeset metara.
– Na gradilištu vijadukta izvedeni su svi temelji, a u cijelosti su izgrađena dva od ukupno osamnaest potpornih stupova, dok je na preostalima izvedeno oko 20 posto radova. U tijeku su intenzivne pripreme za početak zahtjevnog postupka montaže čeličnog rasponskog sklopa, na kojemu će biti položen kolnik vijadukta. Rasponski sklop će na stupove biti postavljen potiskivanjem s obje strane vijadukta, a segment na sredini vijadukta će se podizati s tla, što će također, s obzirom na visinu, biti zahjevan zadatak, rekao je Pešut.
Na ostatku trase buduće obilaznice i spojnih cesta izvedeni su svi zemljani radovi, a sadašnji rok za završetak radova i njeno puštanje u promet, zajedno s pristupnim prometnicama, prema planovima HAC-a je početak druge polovice 2026. godine. S obje strane obilaznica će biti povezana lokalnim i državnim cestama iz dva pravca, sa strane Crikvenice u Selcu ili sa županijske ceste od Selca prema Bribiru, a sa strane Novog Vinodolskog s Jadranske magistrale kod Povila te sa županijske ceste koja do Novog vodi prema Zagonu, Ledenicama i ostalim mjestima zaleđa Novog.
Do tada bi, prema najavama ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, trebao biti raspisan i postupak javne nabave za odabir izvođača za gradnju preostala dva kolnička traka na dionici od Selca do Povila, što potvrđuju i iz HAC-a koji natječaj planira raspisati u prvom kvartalu iduće godine.
Još je u tijeku i natječaj za gradnju dviju dionica autoceste od Križišća do Selca, dugih ukupno 17,5 kilometara i vrijednih 310 milijuna eura, čiji je rok za podnošenje ponuda do sad pomican čak četiri puta, zbog velikog broja upita vezanih uz natječajnu dokumentaciju. Prema zadnjim izjavama Borisa Huzjana, predsjednika uprave HAC-a, početak gradnje ovih dionica očekuje se polovicom iduće godine.