Foto Marko Gracin
Ponosan sam na sve naše ljude koji iskrena srca pomažu stradalnicima s Banovine da barem malo lakše podnesu posljedice katastrofalnog potresa – kaže predsjednik Uprave Jadrana Goran Fabris
povezane vijesti
CRIKVENICA – Hladno je zimsko vrijeme, kišu smjenjuje snijeg, a još uvijek nije svim stradalnicima od potresa osiguran privremeni smještaj.
One koji borave u hotelu International u Crikvenici ovih dana povremeno posjećuju članovi obitelji koji su ostali na Banovini.
Uza sva nastojanja da se pridržavaju epidemioloških mjera, u hotel je ipak ušao i koronavirus. Zarazilo se nekoliko djelatnika i gostiju hotela.
Doktorica Dušanka Dragić-Bradić i djelatnici Županijskog zavoda za javno zdravstvo angažirali su se na testiranju zaraženih i na njihovoj odgovarajućoj skrbi. Oboljeli su izolirani u svojim sobama, a osoblje hotela je opremljeno za takve uvjete da mogu oboljelima dostavljati hranu te održavati sobe. Svi slijede upute epidemiologa u nastojanju da se spriječi daljnje širenje virusa. Sobe i prostori koje su koristili zaraženi gosti dezinficirani su kako ne bi predstavljali opasnost za druge osobe.
Danonoćna briga
Matea, Melita, Itea, Luka, Vjeko, Mirna, Suzana, Sandra, Biba, Branislav, Marin, Bačić, Marija, Pavo, Željka, Drago i Hrvoje – svi oni danonoćno brinu o ljudima kojima je hotel International sada zamjena za njihove oštećene ili porušene domove na Banovini. Kad je do Crikvenice stigla vijest o novom jakom potresu u Petrinji, Sisku, Glini i okolnim mjestima, odmah su se javljali zaposlenici Jadrana s pitanjem kako mogu pomoći u tim trenucima. Neki su htjeli odmah poći na teren, neki se posvetili prikupljanju pomoći. Nikoga ta vijest nije ostavila ravnodušnim.
– Ponosan sam na sve naše zaposlenike koji su se od prvog trenutka pokazali kao ljudi velika srca u želji da pomognemo stradalim stanovnicima Banovine – kaže predsjednik Uprave Jadrana Goran Fabris i posebno ističe direktoricu hotela International Alin Harambašić i njezin tim koji je, unatoč pojavi korone u hotelu, odlučio nastaviti s radom i brinuti se o svojim gostima kojima su otvorili vrata hotela kad im je bilo najpotrebnije.
– Zahvalnost dugujemo i gradonačelniku Crikvenice koji je odmah pokrenuo akciju pomoći te svim donatorima koji su pomogli i pomažu da se zajednički brinemo o ovim ljudima kojima je prirodna katastrofa u trenutku promijenila život, inspektoru Slavenu Skenderu iz Županijskog zavoda za javno zdravstvo koji nam je bio od velike pomoći u trenucima kad je virus ušao među goste i osoblje. Rado bih da mogu svima ponaosob zahvaliti, posebice svima od dvanaestero naših zaposlenika u hotelu International, ali vjerujem da će se svi oni prepoznati u ovim mojim riječima – naglasio je Goran Fabris.
Poziv na Banovinu
Stradalnici su zbrinuti u Crikvenici praktički od prvog dana nakon što je snažni potres 29. prosinca prošle godine razrušio mnoge domove na Banovini. Odmah su gradonačelnik Crikvenice Damir Rukavina i prvi čovjek Jadrana Goran Fabris odlučili pomoći stradalnicima tog dijela Hrvatske. Iste večeri na adrese petrinjskog gradonačelnika Darinka Dumbovića, gradonačelnice Siska Kristine Ikić Baniček te gradonačelnika Gline Stjepana Kostanjevića poslan je poziv crikveničkog gradonačelnika stanovnicima tih gradova i okolnih mjesta na Banovini, koji su ostali bez domova u razornom potresu, da dođu u Crikvenicu gdje ih čeka siguran smještaj.
– Naše riječi suosjećanja prati i naša iskrena želja da ljudima koji su u jednom jedinom trenutku ostali bez svojih domova barem nakratko pružimo sigurno utočište i osjećaj da u velikoj nevolji nisu sami – napisao je u svojoj poruci gradonačelnik Crikvenice Damir Rukavina.
Već sljedeće večeri došlo je nekoliko ljudi s područja Banovine u Crikvenicu, a sutradan su djelatnici hotela International osposobili taj hotel u središtu Crikvenice za prijem iznenadnih, do maločas neočekivanih gostiju. Epidemija koronavirusa od prošlogodišnje je veljače bila zatvorila taj hotel na skoro godinu dana. U želji da se pomogne ljudima u nevolji, uz veliko srce i silan trud bio je dovoljan samo jedan dan da se opet vrati život u sobe, hodnike i restoran hotela. Stotinjak osoba s Banovine smješteno je u hotelu. Cijele obitelji, majke s djecom, stariji, ljudi koji su do jučer imali svoje domove i mirne živote, danas mnogi od njih beskućnici s malim zavežljajem onoga što im je ostalo poslije dva uzastopna potresa, sada su uz siguran smještaj u hotelu naišli i na toplu ljudsku riječ i suosjećanje u nevolji koja ih je snašla.
Psihološka pomoć
– Empatija, razumijevanje i riječ utjehe pomažu koliko i topla postelja u trenutku kada se život posve okrene naglavce – govori direktorica hotela International Alin Harambašić i ističe da su zaposlenici hotela od prvog trenutka pokazali veliku želju da pruže utjehu ljudima u tim ni malo lakim trenucima. Veliku ulogu u tome odigralo je i Savjetovalište za psihološku pomoć djece, mladih i obitelji Sretniji grad, koje se odmah nakon dolaska gostiju s Banovine samoinicijativno uključilo u pružanje psihološke pomoći stradalima. Pod vodstvom dr. Andree Bačić-Pavat grupnim i individualnim programima, koje su zajednički organizirali s osobljem hotela, sigurno je pomoglo onima koji su se teško nosili s katastrofom što ih je zadesila.
Tijekom ovih mjesec dana neki od dojučerašnjih gostiju otišli su natrag na Banovinu, većina ih je ostala u hotelu, jer u njihovim mjestima još uvijek nema uvjeta za povratak. Gosti s Banovine u hotelu International ostaju do daljnjega, dok se ne osiguraju uvjeti za njihov povratak. U svakom slučaju, iza svega ostat će nova prijateljstva i poznanstva, osjećaj zajedništva ljudi kojima je potres promijenio život i onih koji su reagirali srcem i osjećajem da treba pružiti ruku pomoći.
Dječje igraonice u hotelu
Broj stradalnika s područja Banovine već je odmah početkom godine bio dosegao 80, a uskoro prešao i stotinu ljudi, odraslih i djece.
– Za najmlađe smo odmah u hotelu napravili igraonicu i opremili je igračkama – naglašava Alin Harambašić i ističe da je Drušvo Naša djeca organiziranjem dječjih radionica i osiguranjem animatora pridonijelo da se i u tim, za njih posebnim uvjetima i okolnostima, djeca mogu razvedriti i radovati. U zajedničkoj suradnji proslavljen je rođendan svakog djeteta koje boravi u hotelu, a slastičarke hotela svakom slavljeniku pripremile su rođendansku tortu.
– Svi su se angažirali kako bi se naši iznenadni gosti osjećali koliko god je moguće ugodnije, da barem na trenutak ne misle na one trenutke koji su im odnijeli domove i njihov dosadašnji mir – kaže direktorica hotela.