Miljenko antić

Direktor Marine Novi o planovima: ‘Sezona je bila očekivano dobra, tri do pet posto financijski bolja nego lani’

Robert Šimonović

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Prosječna popunjenost marine iznosi između 80 i 90 posto. Financijski je ova godina bila od tri do pet posto bolja u odnosu na lanjsku godinu, kaže Miljenko Antić



NOVI VINODOLSKI – Marina Novi, smještena na samom ulazu u Novi Vinodolski iz smjera Crikvenice i Rijeke, obuhvaća teritorij kopnene površine 4.743 m², ukupna morska površina iznosi 33.058 m², dok je ukupna duljina razvijene obale 553 metara. Riječ je o prvoj hrvatskoj marini kategorizacije pet sidara, što znači da nautičarima nudi najvišu razinu usluga. Pet sidara kod marina ekvivalent je pet zvjezdica kod hotela. Više detalja o samoj marini, njezinim specifičnostima, ocjeni turističke sezone, budućim planovima i drugim temama saznali smo od direktora Marine Novi Miljenka Antića.


Vikend-gosti


Kako kaže Antić, sezona je bila očekivano dobra, protekla je mirno, bez previše stresa i neočekivanih situacija.


– Marina Novi je s radom počela 2018. godine, onda je ubrzo uslijedila koronakriza, a sad je to jedna konsolidirana priča. Nudimo usluge veza tijekom cijele godine. Raspolažemo s 204 veza u moru za plovila do 20 metara dužine, kao i 10 suhih vezova. Prosječna popunjenost marine iznosi između 80 i 90 posto, što nas zadovoljava. Financijski je ova godina bila od tri do pet posto bolja u odnosu na prethodnu godinu, a uglavnom je to rezultat korekcija cijena od prije godinu, godinu i pol dana, pojašnjava Antić.




Dodaje da godišnji vezovi čine glavninu prihoda. Manji broj »tranzita« prisutan je u srpnju i kolovozu. Uglavnom je riječ o strancima koji vlastitom brodicom dođu u Novi Vinodolski na šest-sedam dana, ondje odsjednu u određenim smještajnim kapacitetima, dok ih brodica »čeka« na vezu.


Marina Novi ima ugovor s dvije charter kompanije, a charter usluge nudi dvadesetak brodica. Nekoliko je katamarana, dvije jahte, a ostalo jedrilice od 12 do 16 metara. Antić kaže kako charter brodice zauzimaju 10 posto cjelokupnog kapaciteta marine, dok ostatak čine brodice na stalnom vezu.


– Naša marina je najviše orijentirana na vikend-goste. Rekao bih kako je najveća prednost marine upravo blizina autodestinacije jer je kod nas vrlo komotno doći iz Ljubljane, Zagreba, Beča, Münchena. Nautičari pogledaju vremensku prognozu u četvrtak ujutro i popodne su već ovdje, ostanu za vikend i vrate se kućama, napominje Antić.


Kad je riječ o uslugama, Antić ističe da Marina Novi gostima pruža kompletnu uslugu, bilo da je riječ o privezu, odvezu, servisu, ugostiteljsko-uslužnim djelatnostima… U nautičkom dijelu zaposleno je 15, u ugostiteljsko-uslužnom 20 djelatnika, dok se u sezoni broj zaposlenih penje na približno 50 djelatnika.


– Marina ima vanjski bazen, tri luksuzno opremljena apartmana po 45 »kvadrata«, restoran kapaciteta 70 mjesta u zatvorenom i stotinjak mjesta na otvorenom prostoru, kafić, nautic shop… Organiziramo pireve, obljetnice, dječje rođendane i brojna druga događanja. Imamo i konferencijsku dvoranu sa 70 sjedala, beauty salon koji nudi kozmetičke usluge, masaže… Sve usluge dostupne su gostima tijekom čitave godine, govori direktor marine.


Pitamo ga kako se Marina Novi nosi s konkurencijom, odnosno jesu li dvije marine previše za Novi Vinodolski.


Nova destinacija


– Nipošto. Bilo bi idealno i da ih je više na čitavom crikveničko-vinodolskom području. Ovo područje, na neki način, nova je nautička destinacija. Čitav potez od sjevernog dijela otoka Krka, preko Crikvenice, Novog Vinodolskog, Senja, pa sve do Supetarske Drage predstavlja novu destinaciju u smislu nautičkog turizma. Tek s Marinom Novi i Mitan Marinom otškrinuta su vrata za ovaj segment turizma. U tom smislu, Mitan Marina i Marina Novi su premale za potencijal koji postoji. Zajedno nudimo oko 370 vezova, a ja bih volio kada bi u crikveničko-vinodolskom akvatoriju bilo oko 1.000 vezova. Zašto? Jer bi to značilo još veću fluktuaciju nautičara, a oni su posebna vrsta gostiju. Imaju dobru platežnu moć, konstantno kruže, ali zato i traže visoku kvalitetu usluge koju su spremni platiti. Prema mojem mišljenju potrebna je još jača promocija nautičkog turizma te poticanje cjelogodišnjeg turizma, ali to onda treba pratiti i ostatak turističke ponude, kao i adekvatno pripremljena infrastruktura, ističe Antić, dodavši kako je Južna Dalmacija dobar primjer u kojem treba ići razvoj nautičkog turizma na crikveničko-vinodolskom području.


Kad je riječ o budućim planovima, direktor marine ističe kako su pripremili projekt izgradnje suhe marine na prostoru poslovne zone u Novom Vinodolskom, odnosno na prostoru već postojećih hala.


– Planiramo izgraditi suhu marinu kapaciteta 180 plovila. Mi se u morskom dijelu ne možemo širiti i zato smo odlučili krenuti tim putem. Planiramo podizati i razinu kvalitete u ugostiteljsko-uslužnom segmentu, odnosno onom zabavnom. Severinin koncert je pokazao da postoji velik interes za takva događanja. Na koncertu je bilo oko 2.000 ljudi. Kad zatvorimo financijsku konstrukciju, vidimo da nam se to isplati, tako da ćemo uvijek težiti za poznatim imenima, čak i onim stranim, budući da većinu naših gostiju čine stranci. Osim Hrvata, u Marini Novi su najprisutniji Nijemci, Austrijanaci i Slovenci, zaključuje Miljenko Antić.


Severinin koncert


Ovo ljeto u Marini Novi nastupila je i Severina, a Antić napominje kako će svake godine polovinom lipnja organizirati minimalno jedan vrhunski koncert kao uvod u turističku sezonu.


– Imamo veliki plato u sklopu marine na kojemu možemo organizirati ovakva događanja, budući da ima odličan pristup, sanitarije i ispunjava sve druge tehničke uvjete za održavanje događanja takvog tipa, kaže Antić.