MY HOME

Crikvenička agencija za promet nekretninama otkriva što najviše traže gosti dubljeg džepa

Franjo Deranja

Foto Franjo Deranja

Foto Franjo Deranja

Osim posredovanjem u prometu nekretninama, agencija My home bavi se i izgradnjom vlastitih nekretnina za tržište i turističko iznajmljivanje te upravo završava luksuzni resort u Gorskom kotaru



CRIKVENICA – Agencija My home, za promet nekretninama, koja posluje u sklopu tvrtke Ivan Murn d.o.o., osnovana je prva u Crikvenici i jedna od prvih u Hrvatskoj, i to danas već pomalo davne 1992. godine. Od osnutka tvrtka se bavi isključivo posredovanjem u prometu nekretninama.
Nakon uspješnog početka, već nakon dvije godine, Murn 1994. otvara svoju poslovnicu i u Rijeci.
Ivan Murn nedavno je imao srebrni jubilej svoje tvrtke za prodaju nekretnina, prvijenca te vrste u Crikvenici, a sada se njegov My home uspješno približava i trećem desetljeću.
Prisjećanje kronologije je neizbježno.


– Uskoro nakon 1995. pokrećem i prvi časopis za trgovanje nekretninama u Hrvatskoj pod nazivom Marketing nekretnina. Časopis je izlazio u cijeloj Hrvatskoj te još u Sloveniji i u Bosni i Hercegovini, i to kao dvotjednik, a nedugo nakon toga počinje izlaziti kao mjesečnik, govori Murn.


Ivan Murn
Foto Franjo Deranja


– Zanimanje za časopis potvrđuje i to da su njegovu predstavljanju nazočili predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Ante Gavranović, prof. Mario Plenković, Đuro Njavro, tadašnji savjetnik predsjednika RH, a poslije ministar u Vladi RH, te mnogi drugi.


Organizacija sajmova




Te godine, 1995., na inicijativu agencije My home te još nekoliko agencija iz Zagreba, osnovana je grupacija agencija za promet nekretninama pri HGK-u Tada je Ivan Murn, vlasnik tvrtke, izabran za dopredsjednika i bio na toj funkciji punih deset godina. U isto vrijeme osniva se grupacija i u komori u Rijeci, a Ivan Murn je također dopredsjednik. Cilj grupacije je bilo uređenje i unapređenje poslovanja u prometu nekretninama, a krajnja svrha bilo je donošenje zakona o prometu nekretninama.
Tvrtka My home, zajedno s Građevinskim fakultetom u Rijeci, na čelu s prof. Jurjem Plenkovićem, organizira međunarodni znanstveni skup pod nazivom Društvo i tehnologija. Skup je organiziran u Selcu.


Okupio je 370 znanstvenika iz cijelog svijeta. Također je tiskana i knjiga s radovima s tog skupa.
My home 2002. godine, u suradnji s HGK-om, organizira Prvi hrvatski sajam nekretnina, a Ivan Murn kao predsjednik organizacijskog odbora organizira sajam u Crikvenici, i to dvije godine zaredom.
Tvrtka My home uvrštena je i u Zlatnu knjigu najuspješnijih hrvatskih poduzetnika, i to posredstvom Zavoda za poslovna istraživanja, pa još i kao odlično rangirana – deseta po prihodu u Hrvatskoj.


Zajedno s nekolicinom suradnika Ivan Murn sudjeluje u izradi Zakona o trgovanju nekretninama u RH na čijoj su izradi radili profesori Gliha i Petrović.
– Zakon nam je bio jedan od prioriteta u radu grupacije. Nakon što je donesen, uvedeno je dosta reda u trgovanje nekretninama te je mnogo toga u tom području krenulo nabolje.


Dvije po cijeni jedne


Tvrtka se danas, osim posredovanjem u prometu nekretnina, također bavi izgradnjom vlastitih nekretnina za tržište i turističko iznajmljivanje.
Jedna od ideja, zapravo akcija – ili, još bolje rečeno: akcijska prodaja – bila je Murnova ponuda tržištu pod geslom: »Kupiš jednu – dobiješ dvije«! Bilo je to u doba prethodne krize, u drugoj polovici prošlog desetljeća. Tko bi kupio jednu ruralnu vilu, dobio bi dvije! Bila je to zaista originalna ideja vlasnika agencije My home i dobila je izniman odjek!


– U početku smo radili stanove prvi red do mora, ali kad smo vidjeli kakvog maha je stanogradnja uzela i da to ne vodi nikamo, počeli smo s izgradnjom vila za odmor u ruralnim sredinama. Time se i danas bavimo. Upravo završavamo luksuzni resort u Gorskom kotaru, govori Murn osvrćući se i na cijenu takvih vila.


– Vile koje u turizmu donose godišnji prihod od 25.000 eura, na ovom tržištu postižu cijenu i do 500.000 eura, a one vile s većim prihodima u turizmu postižu i više cijene.
Sve ovisi o uređenju, kategorizaciji, površini, okućnici i okolišu, a to znači – o lokaciji, kaže naš sugovornik pojašnjavajući i osnovne kategorije kupaca.


– Kupce možemo svrstati u nekoliko kategorija. Jedni su zahtjevniji, kupci veće platežne moći koji traže isključivo prvi red do mora ili, pak, suprotno tome, mirne lokacije, a to znači ruralne vile u zaobalju.


Drugi su kupci koji imaju određenu ušteđevinu te kupuju manje stanove, i to uglavnom u centru. Treća je skupina kupaca spremna investirati u turizam pa kupuju apartmane ili kuće u zaobalju za turističko iznajmljivanje.
Velik je interes za građevinskim zemljištima na atraktivnim lokacijama, ali toga više gotovo nema. Sve je izgrađeno, ili na neizgrađenom zemljištu nema komunalne infrastrukture, zaključuje Ivan Murn.