SNIMIO: VEDRAN KARUZA
U prijedlogu ocjene prihvatljivosti zahvata za okoliš stoji kako je postojeće stanje luke definirano zapuštenim lučkim površinama, lučkom mehanizacijom, objektima i nefunkcionalnim prostorom
povezane vijesti
RIJEKA – Do 5. siječnja traje javna rasprava o Studiji o utjecaju na okoliš luke nautičkog turizma Porto Baroš, o čemu je nedavno bilo riječi i u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke, gdje je održano javno izlaganje. Tijekom javne rasprave, javni uvid u Studiju može se obaviti u prizemlju upravne zgrade Grada Rijeke, Titov trg 3, Rijeka, radnim danom od 9 do 15 sati.
Tridesetak stručnjaka
U luci Porto Baroš previđena je izgradnja nove luke nautičkog turizma koju je investitor, tvrtka ACI GITONE, nazvala ACI marina Rijeka. Projektom je predviđena rekonstrukcija, prenamjena, dogradnja i nadogradnja postojećih građevina, kao i izgradnja novih građevina. Prostornoplanskom dokumentacijom planirana luka nautičkog turizma Porto Baroš definirana je kao građevina od važnosti za Republiku Hrvatsku, a Generalnim urbanističkim planom grada Rijeke određen je obuhvat kopnenog i morskog dijela marine veličine 10,5 hektara. Kako je istaknuto na izlaganju, nova luka nautičkog turizma planirana je da zadovolji sve kriterije za kategorizaciju marine pet sidara, uz primjenu suvremenih tehnologija u pogledu sigurnosti korisnika, zaštite okoliša i održivog razvoja. Predviđeni kapacitet marine iznosi ukupno 226 plovila u moru. Idejni projekt izradila je tvrtka ZONA 100, a sukladno zakonskim odredbama izrađena je studija utjecaja na okoliš koju je prezentirao je voditelj studije Mladen Grbac iz tvrtke Rijeka projekt. U izradi studije je sudjelovalo tridesetak stručnjaka.
U prijedlogu ocjene prihvatljivosti zahvata za okoliš stoji kako je postojeće stanje luke Baroš definirano zapuštenim lučkim površinama, lučkom mehanizacijom (dizalice), objektima i nefunkcionalnim prostorom za značajnije lučke prekrcaje.
– Zapuštenost prostora u centralnom dijelu gradske luke i samoga grada Rijeke nameće potrebu hitne obnove i prenamjene ovog značajnog prostora. U građevinskom smislu nema većih zahvata, osim izgradnje mosta preko Mrtvog kanala koji povezuje dva razdijeljena područja luke, manja obalna konstrukcija te produžetak postojećeg lukobrana.
Zaključak
– Što se tiče nadgradnje, kompleks derutnih objekata se rekonstruira, dijelom gradi novi i sve skupa dovodi u funkcionalnu svrhu. Prenamjena lučkog prostora iz jedne neadekvatne teretne luke u luku nautičkog turizma prepoznata je kroz razvojnu koncepciju i sadržana u svim važećim prostornim planovima, piše u zaključku studije.