Foto M. KRMPOTIĆ
Anamarija Barbarić ističe da je još 1995. godine pisana peticija kojom se tražilo da se Zrinska ulica regulira kao jednosmjerna
povezane vijesti
DELNICE – Dvadeset i dva stanara delničke Zrinske ulice, a to znači gotovo svi iz te malene ulice u najvećem goranskom gradu, potpisali su peticiju koja je predana delničkoj gradonačelnici Katarini Mihelčić i u kojoj potpisani stanovnici traže da se kroz njihovu ulicu zabrani promet za kamione šlepere.
Nezadovoljstvo
Pojašnjavajući svoj stav potpisnici peticije, između ostalog pišu:
– Dnevno našom ulicom, inače pored Mesničke ulice, najužom u Delnicama, prođe i do dvadesetak šlepera. Važno je istaći da ulica mjestimice gotovo i nema pločnik ili je jako uzak. Kuće su stare, a građene su uz samu cestu u doba dok još nije bilo automobila. Zbog toga sada pucaju zidovi i pada fasada pri prolasku teških vozila. Oštećuju se dijelovi krovišta i žljebovi ako kamion tegljač zapne. Dok se druge ulice u Delnicama uređuju i rekonstruiraju, pri čemu stanari dobivaju i nova parkirna mjesta, naši se automobili nalaze na cesti ispred naših kuća. Time se još i više otežava prolaz samim pješacima, a o djeci da ne govorimo. A tek zimi! Snijeg se ruši s krovova, a ralice, da bi proširile prolaz kroz ulicu, guraju snijeg na ulaze, vrata i zidove. Uvjereni smo da kamioni natovareni trupcima do tvornice Energy Pellets mogu i drugim ulicama koje su sigurno šire od naše. Stoga vas molimo da pozitivno riješite naš zahtjev. U protivnom vas pozivamo da nam se pridružite u Zrinskoj ulici barem na tjedan dana – ako izdržite toliko. Pa nismo mi valja građani drugog reda?!, pitaju se u svojoj peticiji stanovnici Zrinske ulice.
Sve navedeno u peticiji provjerili smo na terenu, gdje je ogorčenje još i veće od onog iskazanog u citiranom tekstu. Zvonimir Pleše rekao nam je da njihovu ulicu koriste tri najveće »firme« – Šumarija, Energy Pellets, a tu je i vojarna. Tu su još i tri mehaničke radionice, tu je i groblje…
– Promet je velik, ulica je jako mala i uska, i takva količina pometa dovodi do brojnih oštećenja kuća. Ja sam prekjučer prije podne brojio šlepere i samo do 12 sati izbrojao ih 12! Nešto se mora učiniti, taj se promet nekako mora olakšati i preusmjeriti, rekao nam je Pleše.
Traži se rješenje
Ivica Marković kaže da bi najbolje bilo naći rješenje kroz neku drugu cestu.
– Ova ulica i kuće u njoj izgrađene su još prije sto godina, kad je ovuda išao samo kolski promet, pa su kuće s obje strane ceste bile blizu. Sad je to preblizu i problema je puno. Meni je jedan teretnjak slomio žlijeb, što sam platio 200 eura. Prošle su mi zime strojevi koji su čistili snijeg uništili fasadu te dio vrta u koji su bacali snijeg s ulice. Te je troškove grad platio, ali iz ovih se primjera vidi koliko je nama ovdje teško živjeti, rekao je Ivica Marković, a njegova supruga Zora rješenje vidi u tome da se tvornica Enegy Pellets preseli na neku drugu lokaciju.
Anamarija Barbarić ističe da je još 1995. godine pisana peticija kojom se tražilo da se Zrinska ulica regulira kao jednosmjerna.
– Ta je peticija bila uspješna i bili smo zadovoljni. No, u međuvremenu je teretni promet toliko porastao da sad ni to ne pomaže. Najbolje bi bilo zabraniti teretni promet našom ulicom jer se svakom kućanstvu nanosi šteta, a da o opasnosti kojoj su izložena djeca i stariji ljudi ne govorimo. Peticiju smo predali, gradonačelnica je rekla da razumije probleme s kojima se susrećemo, a sad ćemo vidjeti može li se što napraviti, rekla je Anamarija Barbarić.
Ni lako, ni jeftino
Delnička gradonačelnica Katarina Mihelčić peticiju je primila, razumije poteškoće u kojima se ljudi nalaze, ali je trenutačno, kaže, moguće učiniti jako malo.
– Svakako treba naći alternativni pravac, odnosno zaobilaznicu, ali to nije ni lako, ni jeftino. Oba dosadašnja prijedloga, onaj vezan za zaobilaznicu preko Kovačeve vode i onaj s idejom o zaobilaznici iz smjera Broda na Kupi, financijski su vrlo zahtjevna. Znam i za prijedlog o preseljenju tvornice Energy Pellets u Lučice ili negdje drugdje. Za Grad bi to bilo najbolje rješenje, ali ne znam bi li to vlasnicima uopće bilo prihvatljivo i razmišljaju li oni uopće o toj mogućnosti, rekla je gradonačelnica Katarina Mihelčić.