EDUKACIJA

Na Automotodromu Grobnik održana akcija “Motociklom u život”

Vladimir Mrvoš

SNIMIO: NIKOLA BLAGOJEVIĆ

SNIMIO: NIKOLA BLAGOJEVIĆ

Među onima koji se voze na dva kotača postoje samo dvije vrste vozača, oni koji su pali i oni koji će pasti, rekao je Ledić, te naglasio važnost nošenja sigurnosne opreme



RIJEKA – Na području Policijske uprave primorsko goranske tijekom svibnja smrtno je stradao jedan motociklist, teško je ozlijeđeno njih sedam, dok je devet motociklista lakše ozlijeđeno. Povoljne vremenske prilike i topliji dani vrijeme su kada na prometnicama susrećemo sve više vozača mopeda i motocikala. Vozači ovih vozila i dalje su jedna od najugroženijih skupina sudionika u prometu pa policija apelira na pojačan oprez i poštivanje prometnih propisa vozača mopeda i motocikala, ali i svih ostalih vozača.



Upravo da bi takvih nesreća bilo što manje, na Automotodromu Grobnik održana je akcija “Motociklom u život.” U organizaciji Županijskog savjeta za sigurnost prometa na cestama PGŽ, ova preventivno-edukativna akcija, namijenjenu vozačima A2 i A kategorije, provodi se od 2005. godine. Na jednodnevnom besplatnom seminaru polaznici su se kroz zanimljiv i dinamičan program upoznali od strane stručnjaka iz pojedinih područja s važnim temama u cilju povećanja njihove sigurnost u prometu. U dijelu teoretskog predavanja polaznici su se upoznali sa značajem nabavke odgovarajuće opreme za motocikl i vozača i tehnikama sigurne vožnje. Darko Ledić, neurokirurg iz KBC Rijeka, prezentirao je teške posljedice stradavanja u prometu.


Dvije vrste vozača




– Među onima koji se voze na dva kotača postoje samo dvije vrste vozača, oni koji su pali i oni koji će pasti, rekao je Ledić, te naglasio važnost nošenja sigurnosne opreme.


Hrvoje Baričević, predsjednik Županijskog savjeta, održao je na kraju predavanja i mali tekst o poznavanju prometnih propisa, koji je pokazao da ni dugogodišnji vozači baš ne poznaju sve prometne propise.


– Nažalost, u praksi se pokazalo da i mnogi profesionalni vozači nedovoljno poznaju i drukčije tumače prometne propise, rekao je Baričević.



U drugom dijelu program je sadžavao praktični dio u kojem vrhunski vozač-instruktor Krešimir Erdec – Kec. Dugogodišnji natjecatelj i osvajača zlatne kacige u prvenstvu Hrvatske i osnivač motociklističke škole sigurne vožnje, demonstrirao je simulirane iznenadne opasne situacije koje motociklisti susreću na cesti te je dao stručne preporuke kako izbjeći odnosno prevladati opasnosti bez neželjenih posljedica.


– Na početku svake sezone, odnosno kad zatopli i motocikli se vrate na ceste, treba proći školu sigurne vožnje kako bi se postigla rutina i izbjegle situacije koje se vježbom mogu izbjeći, naglasio je Krešimir Erdec.



Kako bi se povećala sigurnost motociklista, i vozači osobnih automobila moraju s toplijim danima biti svjesni da je sve više vozača na dva kotača na cestima. Njima se savjetuje da ne oduzimajtu prednost prolaska mopedima i motociklima, kao i da kod prestrojavanja paze na “mrtvi kut”. Vozači osobnih automobila moraju voditi računa da motocikli brže ubrzavaju od ostalih vozila, te da se motocikli često čine daljima nego što zaista jesu. Važno je i da uvijek vozači automobila uključite pokazivače smjera prije skretanja.


Savjeti vozačima na dva kotača


Da bi se izbjegle nesreće s tragičnim posljedicama vozača na dva kotača, prvo je pravilo da uvijek koristite zaštitnu kacigu, da brzinu prilagodite uvjetima na cesti i da ne precjenjuju svoje vozačke sposobnosti. Od ostalih savjeta uz vožnju s upaljenim svjetlima, preporuka je i reflektirajući prsluk kako bi bili vidljiviji ostalim sudionicima u prometu.


Vozačima mopeda i motocikla, savjetuje se da ne voze između kolona vozila i tzv. “slalom” vožnju. Uz zakonsku obvezu i tu je logična preporuka da se djeca ne prevoze na mopedima i motociklima. Zaštitna oprema nije radi zakonske obveze već zbog sigurnosti pa treba koristiti zaštitnu kacigu, odijelo i rukavice odgovarajuće veličine. I svakako preporuka da se ne uklanja zaštitna blokadu brzine na mopedima. Mopedi nisu predviđeni za velike brzine, a to nije ni dozvoljeno.