Država je spremna uputiti na teren 470 milijuna kuna, ali traži da županije naprave mrežu prijevoza i sudjeluju s 25 posto u troškovima. PGŽ to nije odradio, a time su posebno pogođena planinska područja u kojima su sve teže veze s Rijekom, govori Mišel Šćuka.
povezane vijesti
RAVNA GORA – Javni protest, a lako moguće i zajednička zakonska tužba, vrlo su moguće rekacije nekih goranskih lokalnih samouprava na činjenicu da Primorsko-goranska županija ne izvršava svoje obveze vezane uz javnu uslugu prijevoza putnika, govori nam Mišel Šćuka, načelnik Općine Ravna Gora, ujedno i aktualni predsjedavajući Koordinacije goranskih čelnika.
»Iz EU fondova namijenjenih javnom prijevozu Hrvatska je dobila 470 milijuna kuna. Sva ta sredstva država je spremna uputiti na teren, ali – sukladno odredbama tog programa – traži da županije naprave mrežu prijevoza i sudjeluju s 25 posto u plaćanju troškova na njihovom području. Te su obveze do sada ispunile samo dvije županije i na njihovom je području EU novac namijenjen javnom prijevozu i realiziran. U Primorsko-goranskoj županiji, tvrde nam u Ministarstvu, nisu odradili svoj dio posla te država ne može transferirati novce prema našoj Županiji. Time smo pogođeni svi, a posebno ova planinska područja u kojima su sve teže veze s Rijekom i ovaj oblik pomoći – koji je dio EU projekta – nužan je«, govori Šćuka, uvjeren kako iza ovog sramotnog nepoštovanja zakona stoji – politikanstvo i spletkarenje.
»Najstrašnije u svemu jest da ovo neprimjereno politiziranje šteti normalnim ljudima i jedina koji od njega ima koristi je aktualna županijska vlast. Projekt se ne želi provesti jer je na vlasti u državi HDZ, a županijski SDP to ne može prihvatiti i baca klipove pod noge, pri čemu su žrtve obični ljudi, stanovništvo u kojem su i članovi SDP-a i HDZ-a i svih ostalih stranaka. To je sramotno, pa razmišljamo i o javnom prosvjedu u Rijeci, čak i zakonskoj tužbi, jer je više no očigledno kako Primorsko-granska županija krši zakon i baš zbog toga europski novci propadaju«, govori Šćuka koji je ponudio i brojčane podatke vezane uz potencijalnu organizaciju javnog prijevoza na području Općine Ravna Gora.
»Naši su proračuni pokazali da bi linija koja bi dva puta dnevno išla na relaciji Ravna Gora – Rijeka i bila namijenjena srednjošolcima i studentima, ali i drugima, značila godišnja ulaganja od 750.000 kuna. Država bi osigurala 75 posto, a 25 posto Županija. No, Županija to, očigledno je, ne želi! Ja ovdje govorim samo o Ravnoj Gori, ali je lako moguće tu liniju poširiti na Delnice i, primjerice, Vrbovsko, pa bi onda bio postignut još kvalitetniji javni prijevoz. No, čini se da je nekima u Županiji u interesu da se to ne dogodi. Naravno da nismo zadovoljni i da se osjećamo kao građani drugog reda. Uz sve to ovakvo ponašanje Županije dodatno pogađa i sve koji se bave autobusnim prijevozom. No, županijskoj je vlasti jedina namjera da napakoste državnoj vlasti, a to što će pritom patiti obični ljudi, što će biti zaustavljen razvoj, što će ljudi gubiti posao – sve to njima nije bitno jer oni o ljudima i ne brinu, već samo o sebi i o tome da zadrže svoje odlično plaćene položaje«, oštar je bio načelnik Općine Ravna Gora Mišel Šćuka.