Kandidat Fokusa

Milaković predstavio plan za svaki dio grada, s Delte bi iselio automobile, a sa Školjića Autotrolej

Damir Cupać

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Područje Preluka i Kantride Saša Milaković vidi kao mješavinu stambenih i rekreacijskih sadržaja, Mlaku kao industrijsku zonu, Expordrvo kao poslovno središte, s Delte bi iselio automobile, a sa Školjića Autotrolej



RIJEKA – Fokusov kandidat za riječkoga gradonačelnika Aleksandar-Saša Milaković predstavio je danas na botelu Marina svoju dugoročnu viziju prostornog razvoja Rijeke za koju je naveo da je plod tima urbanista, ali i prvi korak u strateškom promišljanju prostornog planiranja grada. Drugim riječima, istaknuo je Fokusov kandidat, riječ je o podlozi koja bi se nadograđivala i upotpunjavala u širokoj raspravi sa strukom i građanstvom.


Primjer Ljubljane


Milaković je konferenciju za novinare započeo s konstatacijom da je upravo problematika korištenja prostornih resursa Rijeke, koji su poprilično ograničeni zbog same konfiguracije terena, najčešća zamjerka koja se upućivala aktualnoj gradskoj vlasti i česta tema u lokalnom političkom prostoru, ali je pritom dodao i da još nitko od političkih oponenata i konkurenata nije izašao s kartografskim prikazom ideja i vizija u kojem bi se pravcu Rijeka trebala razvijati. Milaković je povukao paralelu i sa slučajem Ljubljane u kojoj je svojedobno njezin tada »friški« gradonačelnik Zoran Janković otvorio vrata širokoj raspravi oko urbanističkog planiranja, rezultat čega je da je Ljubljana danas jedan od najbolje osmišljenih gradova u EU-u.


Odgovarajući na pitanja novinara, Milaković je apostrofirao kako podržava javno-privatna partnerstva gdje god je to moguće, drugim riječima nije pobornik stava da se nužno gradski projekti moraju realizirati javnim novcem. Privatni kapital je dobrodošao, ali uz uvjet da se u maksimalno mogućem obimu pritom zadovolji i opći i javni interes.




Područje Preluka ovaj Fokusov kandidat vidi kao »mješavinu« stambenih i rekreacijskih sadržaja, a slično i za prostor dječje bolnice na Kantridi koju bi, prema njegovim riječima, trebalo prenamijeniti u stambenu zonu, uz punu otvorenost građanstvu i javnim sadržajima. Cijeli taj obalni potez od Preluka do »3. maja« trebalo bi povezati šetnicom, dok prostor bivše rafinerije na Mlaki Fokusov kandidat za gradonačelnika vidi kao buduću riječku industrijsku zonu koja bi se naslanjala na potrebe dvaju terminala u riječkoj luci za manipulaciju i obradu pristigle robe i tereta što bi, prema njegovom mišljenju, dalo značajan poticaj ekonomskom razvoju grada.


Za novi stadion


Milaković je i za gradnju novog stadiona na Kantridi, dok za prostore skladišta Metropolis smatra da treba biti u funkciji razvoja poduzetništva. Smatra da s parkirališta Delta treba »iseliti« automobile i u taj dio grada vratiti park i zelene površine, dok prostor oko Exportdrva vidi kao buduće poslovno središte Rijeke. Milaković je apostrofirao i kako bi nakon desetljeća najava i planiranja trebalo iseliti Autrotrolej sa Školjića, a taj prostor oplemeniti ugostiteljsko-turističkim sadržajima.