SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Ako Gradsko vijeće prihvati prodaju zemljišta, Rijeka će za najviše četiri godini imati novi autobusni kolodvor, garažu i komercijalne sadržaje na Žabici, rekao je Marko Filipović.
povezane vijesti
RIJEKA – Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović najavio je da će se sjednica Gradskog vijeća na kojoj će se raspravljati o prodaji zemljišta na kojemu bi se trebao graditi novi autobusni kolodvor održati 21. srpnja ove godine, ali nije se upuštao u ocjene hoće li gradski parlament amenovati prodaju. Filipović je još jednom ponovio da je riječ o projektu koji se nije uspio realizirati oko 20 godina te da je ponuda koja je pristigla na natječaj za kupnju zemljišta i te kako dobra jer je postignuta cijena za oko 2,5 milijune eura veće od početne.
– Ako Gradsko vijeće prihvati prodaju zemljišta, Rijeka će za najviše četiri godine imati novi autobusni kolodvor, garažu i komercijalne sadržaje na Žabici. Ponuda Best in Parkinga iz Zagreba je pravovremena, potpuna i valjana. Početna cijena za metar kvadratni zemljišta bila je 4.465 kuna, a dostavljena ponuda iznosi 5.750 kuna, odnosno ukupno oko 85,2 milijuna kuna, što je za oko 2,5 milijuna eura više od početne cijene, izjavio je Filipović.On je pojasnio da bi se u slučaju pozitivne odluke Gradskog vijeća u roku od 60 dana potpisao kupoprodajni ugovor, nakon toga kupac ima 30 dana za uplatu 70 posto iznosa, a ostalih 30 posto nakon ishodovanja pravomoćne građevinske dozvole.
– Podsjetio bih da se radi o megaprojektu koji dugi niz godina pokušavamo realizirati. Tijekom tih godina bila su važna tri elementa – priprema, model realizacije i promocija projekta. Sve je počeo 2003. godine kada je prihvaćen Prostorni plan uređenja grada Rijeke. Nakon toga su počeli pregovori s Hrvatskim željeznicama kako bi Grad Rijeka otkupio zemljište. Raspisan je javni natječaj za izradu urbanističkog i arhitektonskog rješenja na kojemu je pobijedio Studio 3LHD. Što se tiče izgradnje, razmatrani su razni modeli, rađene su analize, ali smo se na kraju odlučili za prodaju zemljišta. Ispostavilo se da je komparator javno-privatnog partnerstva pokazao da to ne bi bilo dobro za Grad Rijeku. Išlo se i u racionalizaciju projekta jer je broj perona smanjen s 18 na 14, smanjen je kapacitet garaže.
To je omogućilo skraćenje za 50 metara i značajne uštede. Raspisali smo natječaj i dobili zadovoljavajuću ponudu, kazao je Filipović. Posljednju riječ imat će Gradsko vijeće, ali u ovom trenutku gradonačelnik Filipović ne može predvidjeti koliko će gradskih vijećnika izvan SDP-ove koalicije podržati prodaju zemljišta, a bez njih odluka ne može proći budući da je SDP-ova koalicija na zadnjim lokalnim izborima izgubila većinu u gradskom parlamentu.