PRESS GRADONAČELNIKA

Marko Filipović najavio povećanje subvencija Autotroleju: “Nadam se da će se vize za strane vozače čim prije izdati”

Damir Cupać

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Koliko će se povećati subvencije, Filipović nije želio otkriti



RIJEKA – Gradonačelnik Marko Filipović najavio je da će su vlasnici Autotroleja podići subvencije ovog komunalnom društvu kako ono ne bi završilo s minusom u poslovanju. Potvrdi je da se na koordinaciji suvlasnbika Autotroleja vode razgovori o tome i izvjesno je da će se odluka donijeti kako bi se olakšalo poslovanje. No, koliko će se povećati subvencije, Filipović nije želio otkriti.


– Trenutno su sve teme na stolu kada je riječ o povećanju plaća i materijalnih prava vozačima, ali i o subvencijama. Autotrolej je u našem većinskom vlasništvu, ali moraju se očitovati i ostali suvlasnici. Dali smo smjernice upravi da izrade još jedan matematički izračun jer poslovanje mora biti pozitivno. Pokušavamo iznaći najbolje rješenje, ali s konkretnim podacima ne mogu u ovom trenutku izlaziti u javnost. Najprije treba vidjeti kakvi će biti proračuni jedinica lokalne samouprave koje su osnivači Autotroleja, a još je rano za jasnije prognoze. No, intencija je da subvencije budu nešto veće, izjavio je Filipović. On se osvrnuo i na problem s nedostatnim brojem vozača.


– Dugo vremena vozači su deficitaran kadar, ne samo kod nas u Autotroleju, već u svim prijevozničkim poduzećima. Kontinuirano raspisujemo natječaje, ali ne javlja se potreban broj ljudi. Zato smo se odlučili na zapošljavanje stranih radnika. Trenutno je aktualno pitanje izdavanja za njih 20, ali riječ je o poslu na koji mi kao lokalna samouprava ne možemo utjecati. Ostaje nam sačekati da se to odradi. Paralelno teku kolektivni pregovori sa sindikatima Autotroleja i vjerujemo da ćemo ih uspješno okončati, kao sve kolektivne pregovore koje smo vodili do sada. Što se tiče stranih radnika, procjena je da će ih u Hrvatskoj do 2030. godine biti oko 500.000 i to je hrvatska realnost. Zato se nadam da će se vize čim prije izdati jer povećanje plaća i ostalih materijalnih prava zaposlenih u Autotroleju i kontinuirani natječaji nisu riješili problem, pojasnio je Filipović. Na pitanje u kojoj je fazi postupak izbora upravitelja sortirnice u Mihačevoj dragi i natječaj za direktora Čistoće, Filipović je odgovorio da su natječaji u tijeku i da ne može ništa više od toga komentirati.




Riječki gradonačelnik pozvao je građane da se uključe u e-savjetovanje o Strategiji zelene urbane obnove Grada Rijeke koje će početi i travnju ove godine i trajat će mjesec dana,


– Grad Rijeka naručio je izradu Strategije zelene urbane obnove Grada Rijeke, kao srednjoročnog akta strateškog planiranja, koji se odnosi na razdoblje do 2030. godine. Ona definira tematsko-programski koncept uz detaljniji prikaz specifičnih mogućnosti, inicijativa i projekata vezanih uz formiranje zelene infrastrukture kao i mogućnosti njihove provedbe. Cilj je poticanje održivog razvoja prostora grada temeljenog na održavanju postojećih i stvaranju novih zelenih površina te unaprjeđenju njihovih socijalnih, ekoloških, gospodarskih, zaštitno-regulacijskih i urbano-morfolođkih funkcija kroz umrežavanje i multifunkcionalnost. Na ovaj način će se odgovorno gospodariti s prostorima grada koji su osnovni resurs za gospodarske djelatnosti, posebno turističku namjenu, izjavio je Filipović.


Pročelnica Upravnog odjela za urbanizam, prostorno uređenje i graditeljstvo Ljiljana Buljan dodala je da je izrađen strateški okvir koji sadrži strateške i posebne ciljeve, te mjere i aktivnosti kojima bi se postigli definirani ciljevi.


– Provedbom Strategije tako bi se kanjonom Rječine povezalo prirodno zaleđe Rijeke s obalom i centrom grada većim brojem boravišnih i sportsko-rekreacijskih sadržaja, uspostavile bi se nove park-šume, povećao broj parkova, uspostavilo šest novih igrališta, šest novih sportsko-rekreacijskih terena, šest novih vježbališta na otvorenom, tri parka za pse, povećala bi se duljina gradskih šetnica za dodatnih 10 kilometara, kako u kanjonu Rječine, tako i u obalnom pojasu kako bi se dobila kontinuirana poveznica od Moščeničke Drage do Velog vrha i prirodnog zaleđa Rijeke, povećala bi se duljina gradskih drvoreda za šest kilometara, revitalizirale bi se gradske plaže, renaturalizirao Škurinjski potok… Izrada Strategije povjerena je tvrtki Zelena infrastrukture iz Zagreba, pojasnila je pročelnica Buljan.


Pročelnica Upravnog odjela za komunalni sustav i promet Maja Malnar najavila je raspisivanje javnog natječaja za dodjelu dozvola na pomorskom dobru na području grada Rijeke.


– Natječaj bi trebao biti raspisan do kraja ovog tjedna, a konačnu odluku o rezultatima natječaja donosi Gradsko vijeće. Natječaj je usklađen sa zakonskim izmjenama kojima je predviđeno izdavanje dvije vrste dozvola – onih koji se izdaju na razdoblje od dvije do pet godina za lokacije koje su utvrđene i odnose se na plažne sadržaje i onih koji se izdaju na zahtjev na 20 dana u jednoj kalendarskoj godini. U našem slučaju natječaj se odnosi na prvu vrstu dozvola, a uvedene su i nove lokacije u odnosu na do sada postojeće. Rok za dostavu ponuda bit će deset dana pa molim sve gospodarske subjekte da o tome vode računa. Jedan od kriterija za odabir je i minimalna naknada, a početna za ugostiteljski objekt od 12 kvadrata i terasu od 40 kvadrata iznosi 5.400 eura. Tako je propisano zakonom, a do sada je ta cijana bila oko 1.500 eura, navela je pročelnica Malnar.