Foto: M. TRINAJSTIĆ
Altur Mur na izumrlom veljotşkom (krčkom) jeziku znači Hram mora, a riječ je o koncertnom programu inspiriranom krčkim glazbenim nasljeđem koji je istaknuti zagrebački glazbenik izveo sa svojim Mimika orkestrom u ugodnom abijentu Frankopanskog kaštela na trgu Kamplin u Krku
povezane vijesti
KRK – Svečanošću upriličenom u večernjim satima u Frankopanskom kaštelu na Kamplinu, krenulo je još jedno, sad već 64. izdanje krčkih »Ljetnih priredbi«. Jedan od festivala s najduljom tradicijom na hrvatskoj obali koji je svojim kvalitetnim kulturnim sadržajima, ali i autentičnim lokacijama na kojima se izvedbe upriličuju, postao prepoznatljivim kulturno-turističkim proizvodom tog otočnog grada i razlogom zbog kojih se Krk voli dičiti naslovom »grada povijesti i kulture«, započet je na način kako se ondje, na početku svake ljetne kulturne sezone to činilo i u proteklim godinama – stavljanjem potpisa krčkog gradonačelnika Darija Vasilića na povelju o otvaranju Ljetnih priredbi. Odmah po završetku tog kraćeg i simboličnog formalnog čina, svečanost su u svoje ruke preuzeli umjetnici odnosno vrsni glazbenici zbog kojih, već skoro šest i pol desetljeća, domaća ali i gostujuća publika iz ljeta u ljeto hrli na lokalitete na kojima se, pod zvjezdanim ljetnim nebom, glazbeni, ali scenski programi izvode.
Tradicijska glazba
U ovoj prigodi, svečanost službenog otvorenja te cjeloljetne, ove godine zbog još uvijek važećih odredbi povezanih s potrebom održavanja socijalne distance ponešto suzdržanije osmišljene manifestacije, umjetnički odnosno glazbeno odradio je sad već česti gost krčkih ljetnih kulturnih zbivanja, svestrani zagrebački glazbenik Mak Murtić koji je sa svojim Mimika orkestrom u jedinstvenom ozračju srednjevjekovnog kaštela izveo Krkom i Krčanima inspirirani koncertni program »Hram mora« iliti Altur mur – kako isti taj naslov zvuči preveden na ne tako davno izumrli veljotski (krčki) jezik.
U kaštelu okupljeni otočani i otočanke tako su imali zadovoljstvo uživati u premijeri novog projekta Mimika orkestra koji je, simbolično, početak svog javnog prezentiranja doživio upravo u otočnom gradu koji je skladatelja Murtića inspirirao da napiše jedinstveno glazbeno-scensko djelo povezano s mediteranskim identitetom i kulturom. Kako se u njegovom prethodnom glazbenom projektu posvećenom staroslavenskim pogrebnim ritualima praćenom albumom »Divinities of the Earth and the Waters« mogu prepoznati elementi slavenske, ali i grčke, turske te krčke tradicijske glazbe, ovim se projektom Murtić upustio u još dublje istraživanje ovdašnjeg glazbenog nasljeđa, a na što su ga potaknule i dugogodišnje suradnje s glazbenicima i ostalim umjetnicima koji, s njim, dijele inspirativan prostor Mediterana.
Četiri albuma
Mimika orkestar osnovali su Mak Murtić i vokalistica Maja Rivić u Londonu, 2010. godine. Ovaj multikulturalni ansambl danas djeluje na internacionalnoj glazbenoj sceni bilježeći nastupe na brojnim etabliranim i svjetski poznatim festivalima. Ansambl, kojeg čine neki od najpriznatijih klasičnih, jazz i progresivnih glazbenika, dosad je objavio četiri albuma (From Scratch to Structure, A Place Glowing a Brilliant Red, Singl Forgiveness Day, Divinities of the Earth and the Waters) na kojima je zabilježena jedinstvena fuzija neofolka, psihodelije, jazza te orkestralne i elektronske glazbe.
Mak Murtić rođen je u Zagrebu 1988. godine. Za klasičnu, jazz i suvremenu glazbu počeo se zanimati još tijekom svojih gimnazijskih dana kada kreće s učenjem tenor saksofona, gitare, bas gitare i klavira. Nakon upisa na zagrebački studij arhitekture aktivno se počinje baviti kompozicijom te osniva svoj deseteročlani glazbeni kolektiv. Kasnije surađuje i s drugim sastavima, a naposljetku upisuje londonski Middlesex University. Murtić trenutno živi na relaciji Zagreb – London gdje vodi Mimika orkestar. Pored toga, svira s bendovima Antenat, Živa Voda, Demoler i Truth-Tribe, a skladbe piše za razne sastave, kampanje, filmove i predstave.