Važan projekt

LJETNI ZASTOJI IDU U POVIJEST Uskoro početak gradnje novljanske obilaznice vrijedne 300 milijuna kuna

Franjo Deranja

NOVI Na vidiku početak rješavanja problema ljetnih prometnih zastoja Main Headline Uskoro početak gradnje novljanske obilaznice Subtitle Ovog tjedna trebali bi biti obznanjeni rezultati natječaja za gradnju 300 milijuna vrijedne obilaznice Novog Vinodolskog, a radovi na izgradnji ukupno 9,8 km duge prometnice, što će uskoro uslijediti, trebali bi biti završeni do konca 2022. godine



NOVI VINODOLSKI – Na vidiku je rješenje za ljetne prometne gužve i zastoje na trasi Jadranske turističke ceste (magistrale) što prolazi obalnim dijelom novljanskog gradskog područja te djelomice i u novljanskom zaobalju.


O tome Velimir Piškulić, gradonačelnik Grada Novog Vinodolskog, govori:


– Završena je studija utjecaja na okoliš, što je povezano izravno s ovim projektom, a onda se išlo na ishođenje lokacijske dozvole. Slijedilo je i dobivanje građevinske dozvole – rekao je Piškulić.
Ovog tjedna trebali bi biti obznanjeni rezultati natječaja za gradnju 300 milijuna vrijedne obilaznice Novog Vinodolskog, a radovi na izgradnji ukupno 9,8 km duge prometnice, što će uskoro uslijediti i kojom će se riješiti problem ljetnih gužvi u središtu grada, kuda dnevno tada prođe i do 16 tisuća vozila, trebali bi biti završeni do konca 2022. godine.


Tunel i vijadukt




Obilaznica Novog Vinodolskog najvećim dijelom, na 6,5 km duljine, bit će izgrađena na trasi buduće autoceste A7, između Križišća i Žute Lokve, a ostatak će činiti spojne ceste ukupne duljine 3,3 km na Jadransku turističku cestu D8. Obilaznica će prolaziti zaleđem Novog Vinodolskog, od Selca do spoja na Jadransku turističku cestu poslije Povila, u smjeru Senja. Na trasi će biti izgrađen tunel Zagori dug 834 metra te vijadukt Ričina dug 1.062 metra, koji će mjestimice biti visok i do 40 metara. Vijaduktom Ričina cesta će prelaziti Vinodolsku dolinu.


Velimir Piškulić / Foto: F. DERANJA

Velimir Piškulić / Foto: F. DERANJA


Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je, prigodom prezentacije idejnog rješenja projekta što je koncem studenoga upriličeno u novljanskoj Gradskoj vijećnici, da je obilaznica Novog Vinodolskog jedan od ključnih projekata za grad i za cijelu Primorsko-goransku županiju. Ujedno predstavlja i početak gradnje manjkajuće autoceste A7, što znači Jadransko-jonskog koridora koji je u Hrvatskoj većim dijelom izgrađen, osim ovdašnje dionice od Križišća do Žute Lokve te one od Ploča do Dubrovnika.


Ministar Butković rekao je da je izgradnja novljanske obilaznice, prethodno, sporazumno prenesena iz nadležnosti Hrvatskih cesta na Hrvatske autoceste.


– Ona je dio buduće autoceste, a osim toga, Hrvatske autoceste u ovom trenutku imaju više velikih projekata, kao što je izgradnja Pelješkog mosta i ceste D-403 u Rijeci, tako da će HAC, koji od trenutačno nekoliko velikih projekata radi na 5c koridoru u Baranji, moći sve raspoložive kapacitete usmjeriti na ovaj projekt – rekao je ministar Butković.


Bez novih kredita


Na pitanje kada će se graditi cesta do Žute Lokve, Butković je rekao da će o tome odlučivati neka nova vlada jer da u mandatu aktualne vlade za to nije bilo mogućnosti. Oleg Butković rekao je i da će se novljanska obilaznica graditi sredstvima HAC-a i bez novih kreditnih zaduženja.


Radovi bi – s obzirom na to da se uobičajeno predvidi i razdoblje za rješavanje eventualnih žalbi – mogli početi koncem ove godine, a potrajali bi 24 mjeseca. Dosad je izrađen idejni projekt vrijedan šest milijuna kuna, radi čega je bila ostvarena suradnja s tvrtkom Tempus projekt iz Zagreba.