Ova nova faza obuhvatit će područje luke od zastave na gradskom parkiralištu do zgrade Lučke kapetanije, a radovi obuhvaćaju izradu novog korniža, obalnog zida, zamjenu materijala iza obalnog zida te popločenje novim kamenom
povezane vijesti
SENJ – Krenula je nova faza radova na pojačanom održavanju senjske luke. Radi se o realizaciji prve i druge faze šeste etape pojačanog održavanja, radovi su vrijedni oko 6,211 milijuna kuna, a povjereni su tvrtki Izgradnja iz Crikvenice koja je na javnom natječaju izabrana između četiri ponude jer je imala ekonomski najpovoljniju cijenu i među ostalim na izvedene radove ponudila garanciju u trajanju od 60 mjeseci. Radovi bi trebali trajati sljedećih osam mjeseci.
Ova nova faza pojačanog održavanja senjske luke obuhvatit će područje luke od zastave na gradskom parkiralištu do zgrade Lučke kapetanije, što je oko 150 metara lučkog područja, a radovi obuhvaćaju izradu novog korniža, obalnog zida, zamjenu materijala iza obalnog zida te popločenje novim kamenom.
Dodatna sredstva
Radove ove prve i druge faze šeste etape će u visini od 3,5 milijuna kuna financirati Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a ostatak Lučka uprava Senj u kojoj se nadaju da će se Ministarstvo u financiranje ove etape radova uključiti i s dodatnim sredstvima.
– U posljednje tri godine u pojačano održavanje luke Senj uloženo je 9 milijuna kuna, a s ovim novim radovima uložit će se ukupno oko 15 milijuna kuna, a sve to je ujedno i priprema za njezino proširenje. Lučka uprava Senj je već izradila idejno rješenje proširenja luke Senj i elaborat o ocjeni procjene utjecaja na okoliš koja bi trebala odgovoriti treba li izraditi i studiju utjecaja na okoliš, nakon čega se ide u izradu idejnog projekta za lokacijsku dozvolu. Proširenje luke obuhvaća produžetak lukobrana Svete Marije od Arta, poznatijem kao Điga, i to za sto metara, a bit će prilagođen za prijem ro-ro brodova i trajekata kojima bi se povezivali otoci Krk, Rab, pa čak i Cres. Produženjem ovog lukobrana automatski se štiti i plaža i šetnica Škver koja je danas izložena jakom utjecaju juga, a ukoliko bi se produžila i postojeća školjera na Đigi, Škver bi se i još dodatno zaštitio.
Idejno rješenje
Projekt podrazumijeva i produžetak lukobrana Svetog Ambroza ili Mađarske rive za trideset metara i taj dio luke bi služio za prihvat klasičnih putničkih brodova, kruzera i katamarana. Predviđen je i produžetak gata Svetog Nikole i Bele rive te izgradnja još jednog gata između te dvije rive s kompletnom infrastrukturom koji bi bio namijenjen za komunalne vezove, a dio vezova bio bi i za nautičare jer luka Senj nautičkih vezova danas uopće nema. Na taj način bismo povezali luku Senj s otočnim pa čak i istarskim destinacijama s morske strane te s nacionalnim parkovima Sjeverni Velebit i Plitvička jezera s kopnene strane.
Planira se i izgradnja benzinske crpke za plovila na poziciji Đige. To proširenje luke Senj zahtijeva velika sredstva jer će primjerice samo produženje lukobrana na Đigi i Mađarskoj rivi prema projektantskom troškovniku koštati oko 40 milijuna kuna. To bi se financiralo iz sredstava EU-a, a kako komercijalni dio za vezove EU ne financira, njih planiramo postupno isfinancirati sredstvima resornog Ministarstva – kazao nam je ravnatelj Lučke uprave Senj Predrag Dešić.