Područje grada Senja uspješno je promovirano kao turistička destinacija
Imali smo 87.478 dolazaka naspram lanjskih 81.302, što je jako dobar rezultat. Noćenja su u neznatnom padu i to 0,54 posto, u prvih osam mjeseci imali smo 440.152 noćenja, a lani 442.120 – kaže direktor TZG-a Senja Viktor Samaržija
povezane vijesti
SENJ – Dosadašnjim rezultatima i ovogodišnjom turističkom sezonom svi zajedno možemo biti zadovoljni. U prvih osam mjeseci bilježimo rast dolazaka od 7,6 posto u odnosu na lani. Imali smo 87.478 dolazaka naspram lanjskih 81.302, što je jako dobar rezultat, tim više jer smo planirali 2 posto povećanja. Noćenja su u neznatnom padu i to 0,54 posto, gotovo na razini lanjskih. U prvih osam mjeseci imali smo 440.152 noćenja, a lani 442.120, iz čega se dade zaključiti da je više gostiju došlo, ali su se kraće zadržavali. Koliko pratimo trendove, to kraće zadržavanje u posljednje vrijeme je učestalo jer gosti kombiniraju obići nekoliko destinacija u želji da što više vide i dožive u vrijeme godišnjeg odmora, posebice mlađa populacija. Naravno, ima i onih koji naše područje biraju za svoju stalnu odmorišnu destinaciju tako da smo među ostalima ove godine nagradili goste koji dolaze već 40 godina. U cjelini gledajući, zadovoljni smo i dolascima i noćenjima, s obzirom na ekonomsku situaciju u Europi, posebice u Njemačkoj. Analiza gostiju s emitivnih tržišta pokazuje da na našem području najveći pad za oko 7 posto imaju talijanski gosti. Iza njih slijede Česi koji su Hrvatsku zamijenili jeftinijim destinacijama, a treći po padu brojnosti su gosti iz Njemačke – o turističkoj sezoni na senjskom području kaže direktor Turističke zajednice grada Senja Viktor Samaržija.
Kišovito vrijeme
Dodaje i da su se nadali i dobrom rujnu, pa i dijelu listopada, ali u prvih deset dana rujna bilježi se pad od 2 posto.
– Tomu je u dobroj mjeri »kumovalo« loše, kišovito vrijeme i naglo zahlađenje pa bilježimo priličan broj ranijih odlazaka gostiju u odnosu na predviđene dane boravka, pogotovo obitelji s malom djecom. To je čista suprotnost lijepom vremenu u rujnu, pa i dijelu listopada proteklih godina, što smo priželjkivali i ove godine, pogotovo što predsezona i posezona posljednjih godina bilježe znatan rast gostiju. Očito je da će loše vrijeme na koje ne možemo utjecati biti uzrok negativnom predznaku broja gostiju u ovogodišnjem rujnu – pojašnjava Samaržija, ali i ističe da su ispunili sve dosad planirane zadaće donesene od strane Turističkog vijeća i Skupštine Turističke zajednice za ovu godinu.
– Realizirano je 70-ak manifestacija koje smo odradili što samostalno, što u suradnji ili od strane gradskih ustanova poput Gradske knjižnice, Gradskog muzeja, Pučkog učilišta, gradskih udruga i drugih institucija. Jedina manifestacija koju smo morali otkazati zbog zahlađenja i kiše je nedavno planirana Večer plave ribe. Za 28. rujna planirana je Svetojurska lignjada, a onda u listopadu slijedi kratka pauza od manifestacija i uredski poslovi vezani za analize sezone i izvješća te za rebalans proračuna i planove za sljedeću godinu, među kojima je i izgradnja vidikovca uz biciklističku stazu na Cupić Glavici u Krivom Putu za koji je dokumentacija izrađena, a investicija bi trebala biti gotova najkasnije na proljeće sljedeće godine, do početka biciklističke sezone. Nakon Liskovca i Petuove, to će biti treći vidikovac na europskoj biciklističkoj ruti EuroVelo, koja prolazi i senjskim područjem.
Aplikacija u funkciji
Ulagalo se i u turističku infrastrukturu, među ostalim od ove sezone na ulicama Senja oživili smo lik Crvenokose Zore kroz maskotu, tijekom sezone je vozio i turistički vlakić, otvorili smo šetnicu u Krasnu koja kreće od uprave Nacionalnog parka do Svetišta Majke Božje od Krasna, a u funkciji je bila i aplikacija putem koje posjetitelji uz pomoć web AR tehnologije i QR koda mogu »oživiti« senjskog uskoka i upoznati senjsku uskočku povijest. Sve aktivnosti naše Turističke zajednice odrađene u skladu su s raspoloživim financijskim sredstvima koja su gotovo na istoj razini u odnosu na ranija razdoblja. Turistička zajednica ima zakonom određene prihode i to od članarina i turističke pristojbe te uz nešto skromnih donacija morali smo isfinancirati planirane turističke manifestacije za koje su troškovi višestruko porasli. Primjerice trošak angažiranih izvođača na manifestacijama veći je za oko 50 posto u odnosu na ranije, ali još uvijek uspijevamo dovesti kvalitetna i poznata imena – kaže Samaržija.
Ističe i da su velik posao odradili i u marketinškom dijelu s ciljem promocije područja grada Senja kao turističke destinacije, a ovogodišnje manifestacije senjske Turističke zajednice završit će programom Adventa i dočekom Nove godine na otvorenom, iznimno prihvaćenim od strane građana, na kojem će ove godine svirati dva benda.