Učitelji uključeni u projekt »InClass4Future« / Snimila Dorotea PRPIĆ
U projektu čiji je glavni cilj smanjiti rizike od socijalne isključenosti najranjivijih skupina učenika, sudjelovale su i osnovne škole iz Slavonskog Broda i Knina, te Edukacijski centar na Islandu
povezane vijesti
SENJ U Osnovnoj školi Silvija Strahimira Kranjčevića u Senju završen je jednogodišnji projekt »InClass4Future«. Uz senjsku školu, projekt su zajednički provele još dvije hrvatske partnerske škole, Osnovna škola Bogoslava Šuleka iz Slavonskog Broda i Osnovna škola Dr. Franje Tuđmana iz Knina te Edukacijski centar na Islandu.
Inkluzivno obrazovanje
Radi se o inkluzivnoj učionici budućnosti, a cilj projekta bio je poboljšanje kompetencija učitelja u području inovativnih pedagoških pristupa za obrazovanje 21. stoljeća (STEM i IKT), te inkluzivnog poučavanja i jačanja kapaciteta ustanova u području europskog razvoja i internacionalizacije. Cilj mu je i podizanje kvalitete poučavanja u školama te osiguranje kvalitetne i uspješne obrazovne uključenost kojom će se smanjiti rizici od socijalne isključenosti najranjivijih skupina učenika. U okviru projekta škole Kninu i Slavonskom Brodu opremile su senzomotoričku učionicu, a senjska škola formirala je senzomotorički vrt za izvannastavne aktivnosti i rekreaciju. Uz to, izrađen je i metodičko-didaktički priručnik u kojem su objedinjene metode koji će učitelji implementirati u svoj rad, te koji treba pomoći učiteljima da ojačaju pedagoške kompetencije u radu s učenicima s teškoćama.
Priručnik obuhvaća pedagoške pristupe, metode i metodički razrađene obrazovne nastavne jedinice za uspješno inovativno i inkluzivno obrazovanje kojim se razvijaju vještine 21. stoljeća kod učenika te akcijski plan kao strategiju razvoja škole.
Pozitivno okruženje
Kako je istaknula koordinatorica projekta Andreja Kartelo-Nekić, profesorica iz Osnovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića, tijekom edukacija škole su usuglasile Akcijski plan kojim se svakom učeniku pružaju jednake mogućnosti za učenje i rast.
– Želi se stvoriti pozitivno okruženje u kojemu svaki učenik može dosegnuti svoj puni potencijal, te učiteljima priručnikom olakšati pripremu aktivnosti, a to je dobar put k stvaranju škole u kojoj se nitko neće osjećati kao da tu ne pripada, kazala je Kartelo-Nekić.
Vrijednost projekta iznosi 67.758,72 eura, a financiran je iz fonda Norveške, Islanda i Lihtenštajna u sklopu poziva »Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva«.