Malim savjetom se može puno pomoći – Mile Milković / Foto M. SMOLČIĆ
Razvojni centar LSŽ-a postat će i mjesto gdje će poduzetnici moći dobiti stručnu pomoć i savjete neophodne za početak ili razvoj poslovanja. Bit će to stručna poduzetnička potpora – kaže Milković
povezane vijesti
GOSPIĆ – Premijer Andrej Plenković je tijekom zadnjeg boravka u Lici uveličao tradicijsku manifestaciju Jesen u Lici. Tom je prigodom u društvu nekolicine ministara i župana Ernesta Petryja obišao zgradu i postrojenja Razvojnog centra Ličko-senjske županije, potpuno renoviranog objekta od kojeg OPG-ovi i budući i sadašnji privrednici Like puno očekuju. Nazočnima se tada prigodnim govorom obratio ravnatelj Razvojnog centra Mile Milković. Ovaj 36-godišnji mladić među svojim referencama ima diplomu turističkog komunikologa i jednu skrivenu ljubav koju je naslijedio od oca – obožava pčele i svaki svoj slobodan trenutak provodi u obiteljskom pčelinjaku u Smiljanu. Ravnatelj Milković je trenutno jedini zaposlenik Razvojnog centra, respektabilnog resursa od 1.700 m2, ali se nada da će vrlo skoro doći do promjena.
Konkretne usluge
– Raspisali smo natječaj za prehrambenog tehnologa koji bi se bavio proizvodnim dijelom posla unutar centra. U donjem dijelu zgrade već je instalirana najmodernija oprema za skladištenje meda, za proizvodnju želetiranih supstanci i sušenje voća. Po sistematizaciji imamo predviđenih osam zaposlenika i popunjavanjem i zapošljavanjem djelatnika ovdje će mjesto naći i predstavnici HAMAG-a i Ličke razvojne agencije (LIRA). Tako će ovaj objekt postati i mjesto gdje će poduzetnici moći dobiti svaku moguću stručnu pomoć i savjete neophodne za početak ili razvoj postojećeg poslovanja. Bit će to stručna poduzetnička potpora.
Kroz pojam i funkciju akceleratora želimo sve postojeće poduzetnike potaknuti i pomoći im u daljnjem radu. Bit će to kroz edukaciju i kroz konkretne usluge. Pomagat ćemo i u ostvarivanju kredita i financijskih potpora, u kreiranju weba, grafičkim dizajnom. Pomoć ćemo kroz tu široku lepezu usluga davati početnicima, kao i poduzetnicima koji žele razvijati svoju djelatnost. Dakle, mi nećemo djelovati samo kao inkubator okrenut poduzetnicima-početnicima. Također nećemo djelovati selektivno i opredijeliti se za pomoć samo jednom proizvodnom sektoru.
Kakav će u tom smislu biti tretman prema postojećim vlasnicima OPG-ova?
– Svi oni su dobrodošli jer nam je cilj unaprijediti njihovu proizvodnju. Mi te ljude ne možemo učiti kako treba proizvoditi. Oni su u tome vrlo vješti i znaju svoj posao. Poboljšanje plasmana, marketing, širenje proizvodnje, eventualno skladištenje – tek su dio pomoći koju možemo pružati postojećim OPG-ovima. Ukupno gledano, tim OPG-ovima ćemo nastojati unaprijediti taj njihov proizvod i svega onoga čega se ta djelatnost tiče.
Razgovarao sam s nekoliko proizvođača pekmeza. Razgovarali smo o načinima poboljšanja kvalitete njihovih proizvoda, o skladištenju, plasmanu i intenzivnijem izlasku na tržište. Moj hobi su pčele, medi i pčelinji proizvodi, ali sam u ovome poslu i mojoj skoroj budućnosti zainteresiran za mnoge oblike proizvodnje i rada naših OPG-ova. Opet ću spomenuti tehnologa koji će tim ljudima moći analizirati pekmeze, definirati količine šećera, suhe tvari, sastav proizvoda… Malim savjetom se može puno pomoći da njihovi pekmezi budu dugotrajniji, kvalitetniji i ukusniji.
Šansa za šljive
|
Plasman pekmeza
Koje bi bile djelatnosti ostalih stručnih službi Centra?
– Ono u čemu Lika pomalo »kaska« jesu marketing i tehnologija, na koje se nastavlja plasman proizvoda. Na sreću sve više OPG-ova i općenito proizvođača imaju svoje web-stranice pa na taj način znatno proširuju krug svoga djelovanja i plasmana proizvodnje. Djeluje minorno, ali treba istaknuti jedan detalj s plasmanom pekmeza. Veliki robni centri uglavnom traže manja pakovanja, dok su naši proizvođači naučili raditi s teglama od jednog kilograma. Treba uvažiti potrebe i zahtjeve tržišta i trgovina, treba im se prilagoditi i brzo reagirati. U pitanju je promjena mentalnog sklopa naših proizvođača. Mi ćemo biti tu da damo savjete oko promjene ambalaže, veličine, punjenja, pakiranja i dizajna. Treba poštovati i taj logistički dio posla. Trgovine jako vode računa o izgledu i pakiranju proizvoda, količinama, koliko se nekog proizvoda može staviti na paletu i dalje distribuirati. Sve ovo su dijelovi prodajnih lanaca koji se ne mogu prepustiti slučaju. Ti problemi nisu nerješivi i vjerujem da će lički poduzetnci na vrijeme i kvalitetno reagirati na sve promjene i uvjete na tržištu.