Na jednom dijelu luke, u dužini od 38 metara, nema čvrste stijene pa se taj dio obale neće moći raditi na klasičan način, nego na pilotima, što dodatno poskupljuje radove – kaže ravnatelj Lučke uprave Senj Predrag Dešić
povezane vijesti
SENJ – U senjskoj luci traju radovi druge faze šeste etape izvanrednog održavanja, vrijednost im je 4,6 milijuna kuna i predstavljaju nastavak višegodišnjeg ulaganja u luku. Radovi se, međutim, ne odvijaju planiranim tijekom jer se moralo promijeniti tehničko rješenje za dio ovog projekta. Razlog tome je što se prilikom radova naišlo na depresiju dubine i do 8,5 metara gdje nema čvrste stijene i zato se na jednom dijelu, u dužini od 38 metara, moralo pristupiti izradi novog idejnog rješenja.
– Taj se dio obale neće moći raditi na klasičan način izrade temelja, korniža i obalnog zida, nego će morati ići na pilotima. To dodatno poskupljuje radove jer je potrebna posebna oprema za izvođenje tih radova. Ostali dijelovi poklopnice, obložnice i priprema za javnu rasvjetu ide uobičajeno, ali temeljenje tih 38 metara mora se izvesti po novom projektnom rješenju. Na idejno rješenje tog dijela dobili smo sve potrebne suglasnosti, a u tijeku je i izrada glavnog projekta koji će biti zgotovljen tijekom siječnja. Tada će biti poznati i dodatni troškovi, pa ćemo ih kandidirati za sufinanciranje prema Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. S radovima nećemo stajati, očekujemo da ćemo dobiti potrebna sredstva kako bi radovi završili do početka turističke sezone. Raspisali smo i natječaj za treću etapu šeste faze izvanrednog održavanja luke Senj, a odnosi se na sljedećih 85 metara luke do istezališta, odnosno korijena lukobrana Svete Marije od Arta, a vrijednost projekta je 7 milijuna kuna uvećano za PDV. I taj projekt ćemo kandidirati prema Ministarstvu mora, a kako se radi o radovima veće vrijednosti, provest ćemo postupak javne nabave temeljem okvirnog sporazuma u tri proračunske godine – kaže ravnatelj Lučke uprave Senj Predrag Dešić od kojeg doznajemo i za niz drugih vrijednih projekata koje provode. To su radovi u luci Barić Draga koji dobro napreduju. Počeli su u rujnu i do sada su potrošena sva sredstva od oko 2,3 milijuna kuna Ministarstva mora doznačenih za te radove.
Iskorištena sredstva
– Izvođač je na tim radovima angažirao velik broj radnika i opreme jer smo bili svjesni da se odobrena sredstva moraju iskoristiti. Za tu luku je potpisan također okvirni sporazum jer je vrijednost ukupnih radova 5,6 milijuna kuna i nadamo se da ćemo i u 2023. proračunskoj godini dobiti sredstva od Ministarstva kako bi se radovi nastavili – kaže ravnatelj Dešić i dodaje da Lučka uprava Senj ima još jedan projekt na području općine Karlobag.
– To je izvanredno održavanje središnjega gata. Ugovor samo potpisali 2022. godine. Za te radove dobili smo 630 tisuća kuna od Ministarstva i sve smo ih potrošili, a ukupna vrijednost radova je oko 6 milijuna kuna pa smo i za realizaciju ovog projekta potpisali okvirni sporazum na tri godine i vjerujem da će Ministarstvo mora i dalje svojim sredstvima pratiti nastavak ovih radova – pojašnjava Dešić.
U tijeku su i radovi na završetku poslovne zgrade Lučke uprave u Senju. Za te radove Lučka uprava Senj se kreditno zadužila na iznos od četiri milijuna kuna, na deset godina i s vrlo povoljnom kamatnom stopom od jedan posto. Očekuje se da će Lučka uprava Senj, koja trenutno broji 15 zaposlenika, do travnja ove godine preseliti u nove prostore u ovoj poslovnoj zgradi. Osim sedam prostora za Lučku upravu koji se prostiru na 150 četvornih metara, unutar zgrade je i pet poslovnih prostora u koje će se dovesti sve potrebne instalacije i njih će Lučka uprava ove godine dati u koncesiju. Jedan veliki prostor je predviđen za restoran, drugi za brzu prehranu, treći za kafe bar, a dva poslovna prostora namijenjena su za trgovačku djelatnost, agencije, posredništvo i slično. Vjeruje se da će interes za ove poslovne prostore biti velik jer se zgrada nalazi na najatraktivnijem dijelu senjske luke.
Najbliža poveznica
– Upravo smo zaključili i natječaj za izradu idejnog i glavnog projekta za proširenje luke Senj. Luka Senj je geostrateški iznimno zanimljiva i potencijalnim ulagačima i turistima jer je najbliža poveznica s unutrašnjošću i Zagrebom te s otocima Krkom, Cresom i Rabom. Jedan dio luke bi se namijenio za prihvat većih ro-ro brodova, znači trajekata koji bi mogli ostvarivati vezu s otocima Krkom i Rabom, a potencijalno postoji mogućnost i trajektne linije do otoka Cresa gdje već funkcionira linija Valbiska – Merag. Drugi dio luke bio bi namijenjen za prihvat brzobrodskih linija, kruzera i putničkih brodova iz destinacija Poreč, Umag i Rovinj, čiji gosti posjećuju Nacionalne parkove Plitvička jezera i Sjeverni Velebit. Proširenje luke predviđa i širenje postojećih gatova. Drvena riva bi se srušila jer više nije funkcionalna i ponovo izgradila te bi bila duža za 30 metara. Bela riva bi se produžila za 50 metara, Glavna riva za 60 metara, a na poziciji nasuprot srednje škole gradio bi se novi gat dužine 100 metara. Proširenje luke podrazumijeva i novu infrastrukturu, vodu, struju, marinske ormariće, a u skladu s opredjeljenjem za zelenu energiju postoji i mogućnost postavljanja trafostanice kako bi se brodovi mogli napajati strujom – pojašnjava Dešić ovaj veliki projekt proširenja senjske luke i dodaje da se ovih dana raspisuje i javna nabava za uređenje druge, treće i četvrte faze luke Lukovo u vrijednosti radova od 8,5 milijuna kuna. Također će se ići na okvirni sporazum na tri godine i očekuje se da će ministarstvo podržati i ovaj projekt.
Važan aktualni projekt je i dogradnja nove rampe u trajektnoj luci Stinica. Radovi teku izuzetno dobro i u terminskom smislu izvođač radova je dva mjeseca ispred roka zahvaljujući povoljnim vremenskim prilikama pa je do prosinca financijski izvedeno skoro 70 posto radova. Nabava opreme ići će nešto sporije, ali prema najavi izvođača, očekuje se da bi do lipnja treća rampa mogla biti u funkciji, a Lučka uprava s HEP-om vodi razgovore i za gradnju dviju trafostanica od 750 MW, sve vezano za zelenu tranziciju i opskrbu trajekata strujom. Uz to, na tu temu očuvanja okoliša u teretnu luku Karlobag i Krivača postavljena je i solarna javna rasvjeta s led svjetiljkama.
Održivi razvoj
Lučka uprava Senj sudjeluje i u projektu Framesport koji podrazumijeva inicijativu za poticanje održivog razvoja malih jadranskih luka. U okviru ovog projekta izrađen je Master plan luka kojima upravlja Lučka uprava Senj. Taj dokument donosi današnje stanje luka i smjernice u kojem bi se pravcu trebale razvijati, a obavljena je i kategorizacija svih luka i s ta dva dokumenta Lučka uprava Senj će biti spremna kandidirati svaki projekt prema EU-u.
– Svakako podržavamo i novi zakon o pomorskom dobru i morskim lukama, posebno s aspekta da će lučki redari imati veće ovlasti i moći provoditi red jer do sada nisu mogli sankcionirati prekršaje. Pozdravljamo i rješenje da za male koncesije u vidu držanja terasa ili kioska više neće trebati procedura davanja koncesija, već će se ići na dozvole i to će nam olakšati i pojeftiniti postupke. Nadamo se da će biti ostavljena i mogućnost da županije imaju više lučkih uprava, kako je to sada zakonski uređeno – kaže Dešić.
A da je poslovanje Lučke uprave Senj dobro, potvrđuje i certifikat »Pouzdana organizacija« koji joj je nedavno dodijeljen, i to drugi put.