
Joso Živković, stožer civilne zaštite / Foto M. SMOLČIĆ
povezane vijesti
Na zadnjem prijemu kod župana Ernesta Petryja povodom Dana međunarodnog broja 112 čula se i statistika vezana uz brojeve i svrhu zaprimljenih poziva građana na taj jedinstveni broj. Bivši i sadašnji voditelji Službe civilne zaštite i Županijskog centra 112 Joso Živković i Josip Kovačević informirali su nazočne tijekom prijema kako je u prošloj godini Centar zaprimio 23 267 poziva.
Pri tome je 13.908 poziva bilo kvalificirano kao namjenski, 9.291 nenamjenskih te 68 zlonamjernih. Strpljivi djelatnici Centra 112 Gospić javljali su se na svaki poziv, pri čemu je najveći broj događaja bio sigurnosne prirode (40 posto), zatim slijede medicinske prirode (38 posto), složeni (13 posto) i vatrogasni (9 posto). Istaknuta je važnost koordinacije hitnih službi te edukacija djelatnika i građana o značaju broja 112.
Bivši voditelj Centra 112 Joso Živković ističe kako se iz godine u godinu smanjuje broj zlonamjernih poziva. Oni se definiraju kroz krajnje neprimjerene prekide telefonskih razgovora, ili upite koji nemaju previše smisla ili su jednostavno-provokativni.
– Kako drukčije definirati poziv i upit građana kada voze trajekti, ali ne iz primorja nego iz Gospića! Kako je prošao Dinamo na današnjoj utakmici, kako naći ženu ili hoće li ove godine u Lici biti rakije? Srećom, mnogi zaprimljeni pozivi nisu zlonamjerni, već svrsishodni i građanima treba pomoć ili ciljana reakcija službi za žurna djelovanja. Zbog toga i postojimo i nastojimo brzo reagirati i pomoći našim građanima, ustvrdio je Živković.
Također doznajemo da su neki nenamjenski, odnosno zlonamjerni telefonski pozivi bliži kvalifikaciji »vjerovali ili ne« jer pokazuju i široku lepezu humora i pomalo bujne mašte građana koji su takve pozive upućivali.