Pastoralni centar

Održano županijsko stručno vijeće i duhovne vježbe za vjeroučitelje Gospićko-senjske biskupije

Marin Smolčić



U pastoralnom centru u Ličkom Osiku protekloga vikenda održano je županijsko stručno vijeće za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Gospićko-senjske biskupije. Radni dio stručnog vijeća kojem se odazvalo 33 vjeroučitelja vodila je Gordana Bertović, a prisutni su bili i predstojnik Katehetskog ureda preč. Nikola Turkalj, viši savjetnik pri Agenciji za odgoj i obrazovanje Tomislav Tomasić te izv. prof. sr. sc. Josip Bošnjaković, profesor na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Đakovu.


Susret je započeo molitvom koju je predvodila vjeroučiteljica Gordana Bertović, a potom je riječi pozdrava uputio predstojnik Nikola Turkalj koji je ujedno prenio obavijesti iz Katehetskog ureda i zamolio vjeroučitelje za pomoć u organizaciji nadolazećeg slavlja biskupskog ređenja mons. Marka Mede. Prvo predavanje pod naslovom „Suosjećanje i samosuosjećanje u nastavnom procesu“ održao je profesor Josip Bošnjaković. Suosjećanje je međusobna povezanost pet elemenata: prepoznati patnju, razumijevati univerzalnost ljudske patnje, biti empatičan i povezati se s nevoljom, tolerirati negativne emocije koje se pojavljuju kao odgovor pomaganja osobi koja pati i motivacija djelovati kako bi se ublažila/olakšala patnja druge osobe. Čovjek koji suosjeća donosi dobrobit osobi s kojom suosjeća i samom sebi. Samosuosjećanje nije ništa drugo nego biti suosjećajan prema samom sebi, odnosno: biti ljubazan i razumijevati samog sebe u trenucima patnje i pogrješaka, promatrati vlastito iskustvo kao dio šireg ljudskog iskustva, kao i podnositi vlastite bolne misli i osjećaje u punoj svijesti.


U nastavku je vjeroučiteljica Gordana Bertović održala predavanje „Školski vjeronauk i nove generacije“, na koje se nadovezala vjeroučiteljica Ana Tomljanović s predavanjem „Vjerska pouka novih generacija: Izazovi i primjeri dobre prakse“. Vjeroučitelj Franje Puškarić održao je predavanje „Korelacija Vjeronauka i drugih nastavnih predmeta“, nakon čega je vjeroučiteljica Andreja Jurčević izložila primjere dobre prakse kroz predavanje „Kako motivirati učenike da se uspješno likovno izraze u nastavi vjeronauka“. Na kraju je viši savjetnik Tomislav Tomasić govorio o stručnim ispitima i napredovanju vjeroučitelja.




Drugog dana, nakon molitve Jutarnje, profesor Bošnjaković održao je razmatranje „Sveopći, svevremenski i razumljiv primjer čovjeka suosjećajnog srca“, navodeći deset zapovijedi srca koje se mogu iščitati iz Isusove prispodobe o Milosrdnom Samarijancu: 1. dođe do njega, 2. vidje ga, 3. sažali se, 4. pa mu pristupi, 5. povije rane, 6. zalivši ih uljem i vinom, 7. posadi na svoje živinče, 8. odvede ga u gostinjac, 9. pobrinu se za nj, 10. sutradan izvadi dva denara. U drugom razmatranju „Vjerodostojna je, pomno ispitana, i na temelju očevidaca i sluga Riječi, prispodoba o ocu koji suosjeća“ voditelj vježbi protumačio je tri prispodobe o milosrđu u Lukinom evanđelju: o izgubljenoj i nađenoj ovci, izgubljenoj i nađenoj drahmi te o izgubljenom i nađenom sinu, odnosno milosrdnom ocu. Treće razmatranje bilo je posvećeno euharistiji kao najvećem izrazu Božjeg milosrđa i suosjećanja prema čovjeku. Duhovne vježbe završile su euharistijskim slavljem, riječima zahvale i zajedničkom fotografijom.