Lučka uprava Senj

Nastavljaju se radovi na gradnji nove rampe u trajektnom pristaništu Stinica

Dorotea Prpić

U stijeni u trajektnom pristaništu temelji se 19 pilota, s tim da dubina ulaza u stijenu iznosi minimalno 3,5 metara, a svi armiranobetonski izbušeni piloti su okomiti s trajnim čeličnim kućištem



SENJ – Kako saznajemo u Lučkoj upravi Senj, radovi na izgradnji nove rampe u trajektnom pristaništu Stinica teku prema planu. Upravo se odrađuje jedna od najvažnijih građevinskih etapa u realizaciji projekta. Riječ je o bušenju 19 pilota koji se temelje u stijeni, s tim da dubina ulaza u stijenu iznosi minimalno 3,5 metara i gdje su svi armiranobetonski izbušeni piloti okomiti s trajnim čeličnim kućištem.


Nakon završetka bušenja slijedi priprema za betoniranje koja se sastoji od čišćenje dna bušotine, ugradnje kaveza za ojačanje i trajnog čeličnog kućišta te ugradnje cijevi i lijevka za betoniranje. Nakon toga slijedi betoniranje pilota i to kroz cijev čije dno uvijek ostaje uronjeno u beton tako da se svježi beton ne miješa s morskom vodom i na način da gura onaj prvi, »loš« beton prema vrhu pilota, sve kako bi se izbjegao prekid betoniranja, a time i prekid samog pilota. Po završetku betoniranja pilota slijedi niz kontrola kvalitete, a sve kontrole obavljaju se prije izvedbe naglavnice pilota i postave nadmorske obalne konstrukcije.


Gaz od 5 metara


Izgradnjom nove rampe osigurat će se minimalni gaz od 5 metara, što će omogućiti istovremeno pristajanje dvaju brodova s bočnim vezivanjem na gatu, a sam projekt izgradnje nove rampe obuhvaća izgradnju dviju neovisnih konstruktivno-tehnoloških cjelina, i to dio obale koji obuhvaća rampu površine 371 »kvadrat« i dio obale koji obuhvaća dvije utvrdice i pristupne pasarele površine 199,73 »kvadrata«. Dužina gata je 85 metara, što omogućuje prijem brodova duljine do 100 metara.




Izvođač građevinskih radova na izgradnji nove rampe u uvali Stinica je tvrtka Pomgrad inženjering iz Splita. Vrijednost ugovora izgradnje rampe bez PDV-a je 10.887.143,32 kuna, dok je rok izvođenja radova i završetka ugovora 15 mjeseci od dana uvođenja u posao. Projekt se financira iz Kohezijskog fonda EU-a u iznosu od 85 posto. Razlika sredstava do ukupne vrijednosti financira se iz nacionalnih izvora, a projekt je pripremljen na temelju Investicijskog plana razvoja luka otvorenih za javni promet Republike Hrvatske za razdoblje 2017. – 2020. godine.


Manja zakrčenost


Ako se u cjelini gleda projekt koji je kandidiran prema EU-u, sa svim planiranim aktivnostima njegova vrijednost je 18.917.865,94 kuna, u čemu je i iznos izgradnje rampe u trajektnom pristaništu Stinica, a ukupni prihvatljivi troškovi iznose 16.080.186,04 kuna. Ukupno trajanje cijelog projekta iznosi 30 mjeseci. Lučka uprava Senj kao nositelj, Ličko-senjska županija kao partner te nadležno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture će realizacijom ovog projekta pridonijeti ravnomjernijem razvoju svih svojih područja, povećat će se kvaliteta povezivanja otoka Raba i kopna te će se pridonijeti smanjenju zakrčenosti luke i dodatno osigurati veća sigurnost uplovljavanja i isplovljavanja tijekom cijele godine.