Tz Senj

Kako razvijati ponudu? Nedo Pinezić predavao senjskim pružateljima ugostiteljskih usluga u domaćinstvu

Dorotea Prpić

Foto Dorotea Prpić

Foto Dorotea Prpić

Riječi je bilo o zakonskim obvezama kod pružanja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu, o uvjetima poslovanja u 2023. godini te o funkcionalnom marketingu i novim turističkim trendovima.



Turistička zajednica grada Senja je u suradnji s tvrtkom Quanarius upriličila edukacijsko predavanje za pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu, a riječi je bilo o zakonskim obvezama kod pružanja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu, o uvjetima poslovanja u 2023. godini te o funkcionalnom marketingu i novim turističkim trendovima.


Predavač je bio Nedo Pinezić koji je među ostalim skrenuo pozornost na neke pojave koje puzajući dolaze, a možda ih nismo toliko svjesni.


– Jedna od njih je financijska neizvjesnost u smislu povećanja troškova te dvoznamenkasta inflacija. Neke usluge i dobra poskupila su 50 i više posto, a kada se zbroje svi troškovi danas kod iznajmljivanja smještaja u domaćinstvu turistima, već smo sada u troškovima došli do oko 50 % od ukupne prodajne cijene.




Ukoliko se takav trend nastavi, mi već sada moramo razmišljati kako ublažiti te troškove, smanjiti ih. S druge strane smo vidjeli trend na globalnom tržištu koji sve više ide u tzv. zelenom smjeru.


Znači, sami turisti su vrlo osjetljivi na klimatske promjene, na korištenje obnovljivih izvora energije. Vlade svih europskih zemalja, a to su nam najčešći turisti, stimuliraju takvu transformaciju pa nam dolazi sve više turista s električnim automobilima.


Isto tako oni kod kuće koriste obnovljive izvore energije, sve više se koristi sunčeva energija, solarne elektrane, grijanje vode na sunce, upotrebljavaju se svi efikasni elementi za povećanje energetske učinkovitosti objekta, od izolacije fasade do bolje stolarije, a zadaća je i bolje korištenje pitke vode.


Na to turisti postaju sve osjetljiviji i danas se to pretočilo u označavanje destinacije zelenim certifikatom – kaže Pinezić, a da bi se neka destinacija prepoznala zelenom, potreban je angažman i pojedinaca i javnog sektora.



Predavanje je organizirano zbog pravovremenih informacija iznajmljivačima i ukazivanja na pravac razvoja ponude.


– Mi želimo sada i u svim našim druženjima ubuduće dati pravovremene informacije


iznajmljivačima i svim građanima u kom bi se pravcu trebali malo dalje razvijati s ponudom, gdje bi trebalo investirati onaj ostatak od prihoda koji smo namijenili poboljšanju naše usluge.


Sve je to bitno kako bismo bili konkurentni na tržištu, da bismo bili dio globalnog zelenog pokreta i da bi uštedjeli na energiji, smanjili pritisak povećanja cijena, najviše energije, i ostalih usluga koje to prate.


Jednostavno rečeno, ono što trebamo napraviti jest da se moramo kao zajednica više međusobno povezati, koristiti primjere iz vlastite prakse, tako možemo brže napredovati, staviti se pod neki krovni brend, izmjenjivati iskustva i jedni drugima pomoći – kaže Pinezić koji vjeruje da Hrvatska ima dobre turističke izglede za ovu turističku sezonu.


– Hrvatska je dobitnik ove ukupne situacije. Zbog svih ovih poremećaja koji su se dogodili i u pandemiji i nakon početka rata u Ukrajini, koji još uvijek bjesni i traje, trendovi putovanja su takvi da se više putuje unutar kontinenta.


Mi smo u jako dobroj poziciji jer mi smo najbolja i najljepša plaža Europe i to na nekih pet sati vožnje automobilom. Nama gravitira gotovo pola milijarde prosječno najimućnijih stanovnika na svijetu.


Hrvatska je prepoznata kao jedna dobra destinacija i potražnja je izuzetno dobra. Očekujemo stvarno jako dobru turističku sezonu.


Ulazak u Schengen nam je jedan ogroman plus tako da Hrvatska zaista ima veliku sreću, fantastičnu poziciju i zato sam mišljenja da i kao društvo i kao pojedinci trebamo čuvati to što danas imamo, od radnih mjesta do vlastitih nekretnina, jer se turizam jako dobro oporavlja i omogućuje da nam pristojan život – kazao je Nedo Pinezić.


Prema riječima direktora Turističke zajednice grada Senja Viktora Samaržije, Turistička zajednica je, kao i prethodnih godina, organizirala edukacijsko predavanje za sve koji žive i rade u turizmu, posebice za senjske iznajmljivače koji čine 80 posto ukupnog smještaja na području grada Senja.


– Nakon tri godine on line predavanja radi COVIDA-a, edukacija je ove godine uživo, a od eminentnog stručnjaka na području obiteljskog smještaja Neda Pinezića mogli smo čuti retrospektivu zakonskih obveza iznajmljivača, posebno onih koji tek ulaze u ovaj posao.


Saznali su koje su njihove obaveze i dužnosti, troškovi i ono što ih čeka tokom godine, odnosno koje obaveze iznajmljivači moraju podmirivati. Upoznati su i s uvjetima poslovanja u 2023. godini, te što je novo na turističkim tržištima, na koji se način prilagoditi i biti u korak s vremenom, posebice vezano za zeleni plan EU obzirom da su zelene destinacije naša budućnost. Obradili smo i funkcionalni marketing, kao i nove trendove razvoja turizma – kazao je Samaržija.


– Odaziv na ovo predavanje bio je prilično dobar, ali još uvijek ne onakav kakav bismo mi željeli. Ovakve edukacije su hvale vrijedne i zato ih svake godine i organiziramo kako bi iznajmljivači došli do što kvalitetnijih i boljih informacija.


Nedavno smo bili u Berlinu preko TZ Ličko-senjske županije, mi osobno smo bili na sajmu u Beču, bio je i sajam u Bolonji. Što se tiče očekivanja za Senj booking je jako dobar i možemo očekivati jednu vrlo uspješnu turističku sezonu – zaključio je Samaržija.