Dani medijske pismenosti

Konferencija na Filozofskom fakultetu: Medijska pismenost u vremenu društvenih mreža i umjetne inteligencije

Vladimir Mrvoš

Foto V. MRVOŠ

Foto V. MRVOŠ

O društvenim mrežama i dezinformacijama te o tome može li umjetna inteligencija pomoći, govorili su Ana Meštrović i Slobodan Beliga s Fakultet informatike i digitalnih tehnologija te Mihaela Matešić s Filozofski fakulteta



RIJEKA – Na Filozofskom fakultetu održana je konferencija “Važnost medijske pismenosti u vremenu društvenih mreža i umjetne inteligencije”. Radi se o projektu u sklopu 6. Dana medijske pismenosti koje s ciljem podizanja svijesti o važnosti medijske pismenosti organiziraju Agencija za elektronike medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja.


Na konferenciji predstavljeni su rezultati Dana medijske pismenosti i nužnost jačanja medijske pismenosti u obrazovnim ustanovama, koje je predstavio Robert Tomljenović iz Agencije za elektroničke medije.


Bilo je riječi o obrazovnim materijalima koji su nastali u sklopu Dana medijske pismenosti i važnost medijske pismenosti u kontekstu mentalnog zdravlja djece i mladih, a o budućem specijalističkom poslijediplomski studij medijske pismenosti, govorila je Cecilija Jurčić Katunar s Filozofskog fakultet u Rijeci. O društvenim mrežama i dezinformacijama te o tome može li umjetna inteligencija pomoći, govorili su Ana Meštrović i Slobodan Beliga s Fakultet informatike i digitalnih tehnologija te Mihaela Matešić s Filozofskog fakulteta.





Šesti Dani medijske pismenosti i ove su godine privukli velik interes građana, osobito djece i mladih. U više od 605 događanja u 185 gradova i mjesta u svim županijama uključilo se više od 30.000 sudionika, uglavnom djece, mladih i njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara.


Na portalu medijskapismenost.hr dostupne su 33 obrazovne brošure s prijedlozima za radionice, 30 videopredavanja i tri digitalna kviza. Od 2018. godine, kada su pokrenuti Dani medijske pismenosti, obrazovni materijali preuzeti su više od milijun puta te ih u vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama koriste u radu s djecom i mladima tijekom cijele godine.


– Raduje nas velik interes odgojitelja, učitelja i nastavnika za obrazovne materijale za rad s djecom, mladima i roditeljima, koje smo razvili u sklopu Dana medijske pismenosti. To pokazuje da društvo sve više razumije važnost medijske pismenosti. Istraživanja nam govore da su već djeca osnovnoškolske dobi itekako svjesna da mediji imaju utjecaj na njihovo mentalno zdravlje i međuljudske odnose. Kroz obrazovne materijale nastale prošle i ove godine želimo podržati djecu i mlade u izgradnji zdrave slike koju imaju o sebi i u jačanju njihovih socio-emocionalnih kompetencija kako bi razvili vještine koje su im potrebne da se kvalitetnije nose s izazovima koji su njihova svakodnevica, rekla je Marina Knežević Barišić iz Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.


Dani medijske pismenosti održavaju se svake godine u proljeće pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja.