Foto V. KARUZA
Najvažnije je da je država dodijelila koncesiju Ini kroz usvajanje odluke, odnosno da su formalno-pravno stvoreni svi uvjeti od strane države da pumpa može nastaviti s radom, zaključila je Matošić Gašparović, v. d. gradonačelnice Crikvenice
povezane vijesti
CRIKVENICA – Iako je Vlada Republike Hrvatske 13. lipnja donijela odluku prema kojoj je odlučila Ini dati koncesije za korištenje benzinskih postaja na pomorskom dobru, pa samim time i za korištenje dijela benzinske postaje na obali u Crikvenici, i to onog dijela predviđenog za opskrbu plovila/brodica, to ne znači da su agregati na predmetnom području dostupni za korištenje. Naime, Vlada je prema spomenutoj odluci ugovor o koncesiji za korištenje pomorskog dobra s Inom dužna sklopiti u roku od 90 dana od donošenja odluke, što će reći da agregati za opskrbu plovila u Crikvenici s radom mogu početi za jedan, pet, deset, dvadeset, ali i gotovo 50 dana. Ako se dogodi »najcrnji« scenarij, onaj prema kojem bi ugovor o koncesiji bio sklopljen zadnjeg dana određenog roka, to bi za vlasnike brodica u Crikvenici značilo nemogućnost opskrbe njihovih plovila »u srcu sezone«, a već su i sada mnogi ribari, brodari, turisti i drugi vlasnici brodica zasigurno frustrirani činjenicom što agregati još uvijek ne rade, dok se najbliža benzinska crpka za opskrbu plovila nalazi u Novom Vinodolskom.
Devedeset dana
Obratili smo se Ini, upitavši imaju li saznanja o početku rada benzinske crpke namijenjene za opskrbu plovila na području obale u Crikvenici. Zbog čega crpka još uvijek nije započela s radom, hoće li se crpka otvoriti za vrijeme trajanja sezone, znaju li u Ini točan datum otvaranja, bila su pitanja koja smo postavili. Iz Ine su odgovorili da je u tijeku ispunjavanje preduvjeta za izdavanje koncesije bez koje nije moguće započeti s radom agregata koji služe za opskrbu plovila gorivom na maloprodajnom mjestu Crikvenica-obala.
– Ina je sve potrebne procese pokrenula po donošenju Odluke Vlade Republike Hrvatske u lipnju, a njihova brzina ne ovisi isključivo o Ini. Temeljem Odluke Vlade, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ovlašteno je u roku od 90 dana sklopiti ugovor o koncesiji za korištenje pomorskog dobra. Svjesna situacije i potreba lokalnog stanovništva te njihovih gostiju, Ina se nada da će pokrenuti procesi, kao i samo izdavanje koncesije, biti odrađeni u najkraćem mogućem roku, stoji u odgovoru iz Ine.
Kada se može očekivati početak rada Ininih agregata, bilo je pitanje koje je zanimalo vijećnika Zdravka Pernara (HDZ) na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Crikvenice. Vršiteljica dužnosti gradonačelnice Crikvenice Ivona Matošić Gašparović podsjetila je da je Vlada odluku o davanju koncesije donijela već spomenutog 13. lipnja i da je rok za sklapanje ugovora 90 dana, odgovorivši kako je Grad Crikvenica od Ine prvotno dobio informaciju kako će agregati s radom početi početkom srpnja.
Problem nautičarima
– Sezona je odavno počela i to je ono što predstavlja problem. Kontaktirali smo i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i predstavnike iz Ine. Čini se da se Ina još nije dogovorila oko svih detalja s državom i zato nije potpisala ugovor o koncesiji. U kontaktu smo s kolegama iz drugih gradova koji imaju sličan problem i zajednički radimo pritisak prema Ini. Poslali smo im dopis u kojem smo tražili očitovanje po pitanju datuma sklapanja ugovora. U cijeloj priči je najvažnije da su stvoreni svi uvjeti za to, ali dok se ugovor ne potpiše, mi smo bespomoćni, kazala je Matošić Gašparović, uputivši apel Vladi i Ini da ubrzaju postupak, dodavši kako je očito da postoje neki problemi.
– Mi ne možemo reći kad će pumpa početi s radom. Nadam se da će to biti čim prije kako bi se olakšao život brodarima. U smislu nautičkog turizma to je jako bitno i predstavlja problem, kazala je Matošić Gašparović.
Kako neslužbeno doznajemo, ono što se zapravo čeka jest obračun sredstava naplate od strane Carinske inspekcije, koja mora obračunati koliko sredstava Ina mora isplatiti za razdoblje u kojem nije mogla isplaćivati koncesiju. Podsjetimo, u tekstu koji smo objavili u veljači ove godine, Ina je kazala kako je njima godinama u interesu da se ova problematika riješi. Iz Ine su nam kazali i da imaju dovoljno sredstava za isplatu dugovanja, kao i da su u potpunosti spremni ista podmiriti te nakon toga sklopiti novi ugovor o koncesiji. O razlozima zatvaranja Ininih agregata na obali u Crikvenici smo već pisali. Ukratko, benzinska postaja uslijed donesenih izmjena prostornog plana iz 2017. godine izuzeta je iz lučkog područja te svrstana u obuhvat buduće marine, koja do danas nije izgrađena. U prijevodu to znači da je sporna Inina postaja na obali od 2017. godine, pa sve do početka ove godine, poslovala bez koncesije, dakle ilegalno. Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Crikvenice vijećnik Trećeg bloka Ivan Smojver pitao je kada je Grad Crikvenica imao saznanje da spornu benzinsku postaju treba unijeti u sadržaj prostornog plana. Ivona Matošić Gašparović je odgovorila kako je prvu informaciju o sedmogodišnjem radu postaje bez koncesije dobila u siječnju ove godine, kad je benzinska postaja ujedno i zatvorena.
Hoće, ali kad će
– Nakon toga su pojedinci političkim djelovanjem pokušali napasti Grad i rekli da smo mi krivi jer pumpa nije uvrštena u prostorni plan. Prvi tjedan kad sam stupila na funkciju vršiteljice dužnosti gradonačelnice, potražila sam u arhivi poslovanja kad je i na koji način ovaj problem iskomuniciran prema Gradu i jesmo li imali informaciju o tome. Jedini dopis koji je poslan prema Gradu je onaj iz 2020. godine, u kojem nam se obraćaju Ina i Županijska lučka uprava Crikvenica, obavijestivši nas o isteku koncesije i pregovorima sa Županijom, gdje navode kako po njihovom mišljenju nema nikakve potrebe za izmjenom prostornog plana i da će se koncesija nastaviti. Niti jedna informacija dalje prema Gradu nije poslana, sve dok nam se u siječnju nije obratio djelatnik s pumpe koji je bio prvi na udaru kad je Carinska inspekcija zatvorila pumpu i dala informaciju da je potrebno ići s izmjenama prostornog plana. Odmah nakon toga pokrenuli smo izmjene prostornog plana i krenuli u rješavanje tog pitanja. To je nešto što je u proceduri, ne možemo reći koliko će ona točno potrajati, ali je najvažnije da je država dodijelila koncesiju Ini kroz usvajanje odluke, odnosno da su formalno-pravno stvoreni svi uvjeti od strane države da pumpa može nastaviti s radom, zaključila je Matošić Gašparović.