SNIMIO : SERGEJ DRECHSLER
Riječ je o brodu izgrađenom 2004., pedesetak godina mlađem od »Premude«, kapaciteta prijevoza do 209 putnika ljeti i 114 zimi i puno je suvremeniji, što bi trebalo omogućiti plovidbu i za lošijih vremenskih uvjeta od onih u kakvima može ploviti »Premuda«
povezane vijesti
RIJEKA – Stanovnici otoka cresko-lošinjskog arhipelaga ove će godine po svemu sudeći ipak dobiti noviji brod na redovitoj brodskoj liniji prema Malom Lošinju, kao i znatno noviji katamaran koji će Cres, Lošinj i okolne otoke svekodnevno povezivati s Rijekom.
Jadrolinija je na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave (EOJN) objavila odluku o odabiru najbolje ponude za nabavu putničkog broda koji bi na liniji između Malog Lošinja i Suska, Unija i Srakana trebao zamijeniti dotrajali, sedamdesetak godina star brod »Premuda«.
Katamaranska linija
Iz Jadrolinije je potvrđeno i da bi do kraja mjeseca na katamaranskoj liniji između cresko-lošinjskog otočja i Rijeke trebao zaploviti katamaran »Puntamika«, izgrađen 2019. godine, koji Jadrolinija uzima u najam od brodarske tvrtke TP Line, a na liniji će privremeno zamijeniti katamaran »Dubravku«, star više od trideset godina.
Iz Jadrolinije nisu htjeli navoditi sadašnje ime broda koji je odabran na javnom natječaju, s obzirom na to da sada počinje teći rok za eventualne žalbe na postupak javne nabave, odnosno na odabir ponude.
Na stranicama EOJN-a je navedeno da je najboljom ponudom na natječaju procijenjene vrijednosti od dva milijuna eura odabrana ponuda grčke tvrtke Star Gem Maritime Company, koja je ponudila brod za iznos identičan procijenjenoj vrijednosti – dva milijuna eura.
Žalbi na odluku o odabiru ponude najvjerojatnije neće ni biti, s obzirom na to da je ponuda grčke kompanije bila jedina, no iz Jadrolinije ne žele ništa govoriti dok se postupak formalno ne okonča i ne potpiše se ugovor o kupoprodaji broda.
Neslužbeno doznajemo da je riječ o brodu izgrađenom 2004. godine, dakle pedesetak godina mlađem od »Premude«, kapaciteta prijevoza do 209 putnika ljeti, odnosno 114 zimi, dužine 46,96 metara i širine devet metara, s gazom od 1,75 metara i brzinom od 12,5 čvorova.
Brod, prema neslužbenim informacijama, ima znatno bolja maritimna svojstva od Premude i daleko je suvremeniji, što bi trebalo omogućiti plovidbu i za lošijih vremenskih uvjeta od onih po kakvima može ploviti »Premuda«.
Premještanje svjetionika
Do završetka žalbenog postupka, sklapanja ugovora između Jadrolinije i grčkog vlasnika broda te uređenja i uvrštavanja broda na liniju proći će, međutim, barem nekoliko mjeseci.
Procjenjuje se da neće biti u službi do završetka turističke sezone pa stoga u Jadroliniji planiraju u međuvremenu na liniji od Malog Lošinja prema Susku, Unijama i Srakanama koristiti trajekt »Sveti Juraj«, čime bi se ispunio zahtjev stanovnika tih otoka za trajektnom linijom koja bi im omogućila znatno kvalitetniju i jeftiniju opskrbu.
To je bio i jedan od zahtjeva stanovnika Unija koji su nedavno najavili da će, ukoliko ne dobiju bolji katamaran, brod i trajektnu liniju, raspisati referendum za izlazak iz Primorsko-goranske i priključivanje Istarskoj županiji, od čega su odustali nakon dogovora s PGŽ-om, Jadrolinijom i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.
Jedina prepreka uvođenju »Svetog Jurja« na ovu liniju trenutačno je potreba za izmještanjem svjetionika na rivi u Srakanama, no očekuje se da će taj zahvat biti izveden u idućih nekoliko tjedana, nakon čega bi trajekt trebao krenuti s redovnim prometovanjem.
Sveti Juraj sa svojim dimenzijama i gazom inače može pristati na Unijama, Susku i Srakanama, ponajprije zahvaljujući novim rivama izgrađenim na Unijama i Susku u posljednjih nekoliko godina, jer prije toga nije bilo moguće pristajanje trajekata tih dimenzija.
Što se tiče katamarana na liniji prema Cresu, Lošinju i okolnim otocima, iz Jadrolinije je potvrđeno da će unajmiti katamaran »Puntamika« od Tankerske plovidbe (TPline).
Riječ je o plovilu starom svega četiri godine, kapaciteta prijevoza 315 putnika, duljine 39 metara, širine 10 metara i maksimalne brzine od 29 čvorova koje bi trebalo osigurati bolju uslugu i smještaj putnika, uz rjeđe prekide linije zbog lošeg vremena.