Snimio Nikola Blagojević
Kao i svake godine najviše je problema s glisiranjem 300 metara od obale, kao i plivačima koji plivaju 100 metara od obale. Kako su kazne dosta visoke, nadamo se da će utjecati na nautičare, ali i plivače. Naša uloga je prije svega upozoravanje i edukacija, a ne kažnjavanje kaže kapetan Glažar
povezane vijesti
- Na sjednici ŽOC-a prezentiran projekt “Kontrola opasnih podvodnih olupina u županiji s opisom stanja”
- Nije se htio zaustaviti policiji, pokušao pobjeći, pružao otpor, vrijeđao i omalovažavao. Nema niti vozačku
- Ulovili ga kako vozi pod utjecajem droga. Sud ga kaznio sa 1.320 eura i 3-mjesečnom zabranom upravljanja
RIJEKA – Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i kao i prošlih godina i ove godine provelo je koordiniranu akciju pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe na moru pod nazivom “Sigurna plovidba 2024.” Akcija je trajala u utorak od jutarnjih do popodnevnih sati, a u akciju su bile uključene sve lučke kapetanije, od Pule do Dubrovnika.
– Cilj akcije “Sigurna plovidba” je upozoriti i informirati sve sudionike u pomorskome prometu te ih zaštiti od pomorskih nesreća u razdoblju pojačanog prometa tijekom turističke sezone, kada se bilježi i značajno povećanje prisutnosti domaćih i stranih plovila u Jadranu, kaže Riječki lučki kapetan Darko Glažar.
Planirane aktivnosti akcije bile su usmjerene prvenstveno na kontrolu brzine plovidbe u nedozvoljenom morskom području, nadzor poslova iznajmljivanja plovila, nadziranje nesavjesnih plivača i ronioca, kao i ostalih sudionika u pomorskom prometu.
– Posebna pozornost prilikom nadzora putničkih brodova u nacionalnoj plovidbi, namijenjenih za jednodnevne izlete i višednevna krstarenja posvetit će se provjeri valjanosti brodskih svjedodžbi i dokumentacije, broja članova posade i svjedodžbi o osposobljenosti članova posade, prekrcanosti na putničkim brodovima za jednodnevne izlete te poštivanju obveze prijava kroz sustav CIMIS, kaže ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe kap. Siniša Orlić.
Turistička sezona je u punom jeku, a to znači i dodatni posao za djelatnike lučkih kapetanija. Naime, dolaskom brojnih turista, ne samo pravih nautičara već i onih koji samo privremeno koriste brojna plovila, putem rent-a-boata, povećava se broj i raznih »plovila« na Jadranu.
Lučka kapetanija Rijeka već je imala apsurdnu akciju spašavanja majke i djeteta koji su se na luftmadracu uputili na “izlet u nepoznato”. Kako imamo turiste koji u japankama pokušavaju istraživati naše plalinske lance, pa ih moraju spašavati pripadnici Gorske službe spašavanja, tako “morske planinare” moraju spašavati pripadnici lučke kapetanije.
– Kao i svake godine najviše je problema s glisiranjem 300 metara od obale, kao i plivačima koji plivaju 100 metara od obale. Kako su kazne dosta visoke, nadamo se da će utjecati na nautičare, ali i plivače. Naša uloga je prije svega upozoravanje i edukacija, a ne kažnjavanje kaže kapetan Glažar.
Da bi svaki promet, pa tako i pomorski promet funkcionirao po pravilima, potrebna je njegova stalna kontrola i nadzor. Tako su u ovogodišnju akciju pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe na Jadranu bila uključena sva raspoloživa plovila i djelatnici svih lučkih kapetanija, s pripadajućim lučkim ispostavama te Službom za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTS). Akcijom se u prvom redu željelo upozoriti i informirati sve sudionike u pomorskom prometu te ih zaštititi od pomorskih nesreća u razdoblju pojačanog prometa tijekom turističke sezone, kada se bilježi i značajno povećanje prisutnosti domaćih i stranih plovila.
Ekipa riječkin novinara tako je isplovila na akciju “Sigurna plovidba” brodom lučke kapetanije »Vid« sa već uhodanom posadom na čelu sa zapovjednikom Antonom Grubišićem, upraviteljem stroja Zoranom Burazerom, mornarom Angelom Brkićem i pripadnikom Pomorske policije Sandi Majerom.
– Poseban naglasak nadzornih aktivnosti usmjeren je na kontrolu nepropisne brzine plovidbe te glisiranja u nedozvoljenom morskom području, kaže zapovjednik Grubišić.
I ubrzo kod Urinja uhvaćen je prvi prekršitelj u gumenjaku sa snažnim motorom, koji je glisirao na manje od 300 metara, preciznije nešto iznad 200 metara pa prolazi samo s opomenom. Ne želi u medije, pa poštujemo njegovu privatnost. Nije ugrozio plivače, jer na tom mjestu nije bilo plaže, ali će ga ova opomena sigurno ponukati da ne glisira na području gdje to nije dozvoljeno.
Na moru ispred Rijeke u utorak u jutarnjim satima bilo je izuzetno malo plovila. Posada broda “Vid” se uočava dvije brodice u kojoj zatičemo sportske ribolovce, a posada i riblovci se već poznaju.
– Jesu li to stare “mušterije” pitamo posadu broda, koja kaže da se radi o “mušterijama” već o izuzetno odgovornim i discipliniranim sportskim ribolovcima sa svim potrebnim dozvolama i opremom koji mogu biti svima primjer.
Berislav je jedan od tih sportskih ribolovaca, inače pomorac, koji ima sve potrebne dokumente kako za svoju barku tako i za bavljenje sportskim ribolovom. Vješto se približava “Vidu” i predočava sve svoje dokumente.
– Jefrinije je platiti sve potrebne dozvole nego plaćati kazne kaže nam Berislav, koji nakon kontrole nastavlja uživati u robolovu. Na susjednom brodu je Anton – Toni koji kaže da ima sve potrebne dozvole, ali da je jednom ipak platio neku kaznu, pa je sad oprezniji prilikom ulova određenih vrsta riba. I on nakon kontrole nastavlja s uživanjem u sportskom ribolovu.
U ovogodišnjoj akciji za razliku od prošlih godina ispred Rijeke nije zatečen u kontroli nijedan strahi nautičar, što je možda indikator da sezona nije na razini prošlih godina, ali možda se radi i o slučajnosti. Ono što pak zabrinjava je da Rijeka sa svojih više od 100.000 stanovnika, a sa susjednim gradovima i mnogo više jednostavno ne živi na moru u sred ljeta, kada je u pitanju domicilno stanovništvo. Tek dva sporta ribolovca i poneki gliser ili gumenjak, žalosna je slika grada na moru, a opravdanje da je u pitanju utorak ujutro možda imaju samo vlasnici u baraka u mrtvom kanalu.
Jedan od razloga može biti i da barke u mrtvom kanalu ne mogu izaći “na more” zbog plime i niskog željezničkog mosta koji ometa njihov izlazak. Međutim postoje i brojne lučice koji nemaju takav problem, ali vlasnici baraka u takvim lučicama izgleda nemaju naviku čak i u ovim vrućim danima i u vremenu godišnjih odmora aktivnije koristiti svoja plovila.