Foto Vedran Karuza
Gradonačelnik Filipović dobio je u zadatak i da kao predstavnik Grada Rijeke i predsjednik skupštine KD Čistoća zatraži hitnu izradu detaljne analize prihoda i rashoda društva
povezane vijesti
RIJEKA – Gradsko vijeće s 18 glasova za, 10 protiv i jednim suzdržanim prihvatilo je prijedlog Kluba Akcija mladih, Unija Kvarnera, Iva Rinčić i Maša Magzan da se napravi unutarnj revizija rada v.d. direktora Bojana Jurdane, osnuju tijela za istragu ponašanja v.d. direktora KD Čistoća d.o.o uslijed obustave rada, hitno izradi detaljna analiza prihoda i rashoda društva, te dostavi gradskim vijećnicimna analiza temeljem koje je najavljeno povećanje cijene javne usluge sakupljanja komunalnog otpada za građane.
Iako su gradonačelnik Marko Filipoviić i gradski vijećnici SDP-ove koalicije tvrdili da to nije potrebno, zaključak je prošao budući da su suprotnog mišljenja bili gradski vijećnici konstituirajuće većine iz Akcije mladih, Unije Kvarnera, PGS-a, Možemo Rijeka, ali i vijećnici HDZ-a, Mosta i nezavisni vijećnici. Gradsko vijeće naložilo je tako riječkom gradonačelniku Marku Filipoviću da kao predstavnik Grada Rijeke i predsjednik skupštine KD Čistoća d.o.o. sazove izvanrednu sjednicu skupštine društva sa temom unutarnje revizije rada v.d. direktora društva Bojana Jurdane, da kao predstavnik Grada Rijeke i predsjednik skupštine KD Čistoća d.o.o predloži uspostavu tijela za unutarnju istragu i utvrđivanje okolnosti navodnog neprimjerenog ponašanja v.d. direktora Bojana Jurdane, da kao predstavnik Grada Rijeke i predsjednik skupštine KD Čistoća d.o.o. zaključke revizije rada v.d. direktora Bojana Jurdane u što skorijem roku dostavi članovima Gradskog vijeća Grada Rijeke. Gradonačelnik Filipović dobio je u zadatak i da kao predstavnik Grada Rijeke i predsjednik skupštine KD Čistoća zatraži hitnu izradu detaljne analize prihoda i rashoda društva, da zatraži hitnu dostavu analize prema kojoj će doći do najavljenog prijedloga povećanja cijene javne usluge sakupljanja komunalnog otpada za građane, te da se ista u što skorijem roku dostavi članovima Gradskog vijeća Grada Rijeke.
Vedran Vivoda (Akcija mladih) u ime predlagatelja pojasnio je zbog čega je potrebni provesti istragu ponašanja tijekom obustave rada u Čistoći, ali i istragu o poslovanju ove gradske tvrtke.
– Prvi je razlog rad v.d. direktora društva, za kojeg smatramo da je svojim radom i neprimjerenom komunikacijom sa sindikatima i ostalim vlasnicima doprinio eskalaciji situacije u KD Čistoća d.o.o., a time i obustavi rada od strane radnika. Osim navedenog, KD Čistoća d.o.o. nije uvela funkcionalan i efikasan sustav gospodarenja otpadom, čistoća grada je ozbiljno ugrožena, održavanje zelenih površina, bilja i stabala neprofesionalno, te smatramo da Gradsko vijeće treba hitno poduzeti korake rješavanja takve situacije. Drugi razlog je iz nekoliko izvora potvrđeno, navodno neprimjereno ponašanje v.d. direktora Jurdane. Naime, prema riječima djelatnika KD Čistoća d.o.o., uslijed situacije obustave rada, direktor Jurdana ih je zatvorio i zaključao u ured, podizao glas na njih, te prijetio otkazima. Odgovornost je vlasnika neodgodivo istražiti takve navode, te ukoliko se utvrde poduzeti odgovarajuće mjere sankcioniranja. S ciljem objektivnog utvrđivanja svih okolnosti, tražimo da se izvješća o radu, te izvješće o navodnom neprihvatljivom ponašanju direktora Jurdane dostave vijećnicima Grada Rijeke. Konačno, uzimajući u obzir najavu poskupljenja cijene javne usluge sakupljanja komunalnog otpada zbog povećanja plaća radnicima, tražimo hitnu izradu detaljne analize prihoda i rashoda KD Čistoća, posebno uzimajući u obzir udio plaća u ukupnim troškovima, kao i analizu najavljenog prijedloga povećanja cijene, pojasnio je Vivoda. Budući da su na e-mail adrese gradskih vijećnika pristigle tri e-maila radnika i sindikalnih predstavnika Čistoće u kojima se opovrgavaju navodi sindikalnon predstavnika Ćenana Beljuljija iznesene na konferenciji za novinare PGS-a, SDP-ovi vijećnici i gradonačelnik Filipović bili su mišljenja da je istražno povjerenstvo nepotrebno. No, većina gradskih vijećnika ovaj put nije bila takvog mišljenja.
Vivoda je upozorio i da je Čistoća visokozaduženo društvo koje zavisi od dotacija vlasnika, najviše Grada Rijeke, a uz to je poslovalo s minusom od pet milijuna kuna. On je uvjeren da do svih problema dolazi zbog loše organizacije i upravljanja.
– Doživjeli smo i istragu protiv bivše direktorice. Upravljački kadar Čistoće je najlošiji od svih gradskih poduzeća. Tražimo odgovore i na niz pitanja kao što su što je sa sistematizacijom radnih mjesta, je li točno da određeni zaposlenici koriste službena vozila za privatne svrhe, da njima odlaze na godišnje odmore, da se na radna mjesta vraćaju i oni koji su otišli iz Čistoće i uzeli otpremnine, da zaposlenici otkupljuju službena vozila firme… U Čistoći postoji problem, potrebna je katarza i novi početak kojemu će osnova biti nova organizacija rada, uvjeren je Vivoda. Iva Rinčić (Nezavisna) ocijenila je da je gradska vlast kreirala kaos i da je vrijeme da gradonačelnik preuzme odgovornost i krene rješavati godinama gomilane probleme. Tea Mičić Badurina (PGS) navela je da je Čistoća u velikim problemima i da je tako godinama.
– Obustava rada mogla se prevenirati da se vodilo računa o stanju u komunalnom društvu. Ali nije bilo političke volje. Uprava tvrtke ne bi smjela biti bahata i trebala bi nuditi rješenja. Teško je vjerovati da će Bojan Jurdana ponuditi rješenja i rezultate, rekla je Mičić Badurina.
Kristijan Čarapić (SDP) pojasnio je da njegova stranka ne može podržati predložene zaključke jer se sve temelji na iskazu jednog radnika, a koji su demantirali trojica radnika i ogradili se od njegovih ocjena.
– Ne možemo se time voditi. Sve se temelji na izjavama iz medija. Riječ je o navodnom neprimjerenom ponašanju koje je opovrgnuto. Što se tiče drugih zaključaka, oni će se ionako provesti u sklopu drugih točaka dnevnog reda, kazao je Čarapić.
Josip Ostrogović (HDZ) pitao je nije li u interesu svih gradskih vijećnika da se sazna istina o onome što se događalo tijekom obustave rada, ali i o poslovanju Čistoće.
– Ako nam je u interesu, a trebalo bi biti, nema ni jednog razloga da se predloženi zaključci ne podrže, izjavio je Ostrogović, dodavši da bi isti posao trebalo napraviti za sva gradska poduzeća.
Gradonačelnik Filipović iznio je kronologiju događanja tijekom tri dana obustave rada, a i on je naglasio da su stigla tri e-maila u kojima se opovrgavaju optužbe o neprimjerenom ponašanju direktora.
– I onda koje bi to tijelo nakon svega moglo utvrđivati bilo što na temelju rekla-kazala navoda. Ili bi to trebao ja kao gradonačelnik? Činjenica je da smo tijekom pregovora s radnicima čija je obustava rada bila nezakonita našli zajednički jezik. Kada je riječ o poslovanju, Gradsko vijeće je prije nekoliko mjeseci imalo raspravu u poslovanju Čistoće, a raspravljat će opet, svake godine neovisna revizorska kuća izrađuje izvješće o radu. Skupština je zatražila od uprave Čistoće analizu koliko je potrebno povećanje cijene usluge kako bi se ispoštovao dogovor s radnicima. To znači da su neki od zaključaka već provedeni ili se porvode i prihvaćanje predloženih zaključaka nema smisla, izjavio je Filipović.
Predsjednica Nadzornog odbora Čistoće i gradska vijećnica SDP-a Petra Karanikić zabrinula se zbog tona rasprave i napada na direktore, izvevši zaključak da to nije dobro jer da tko će se javiti na natječaj za tako važne dužnosti i raditi odgovoran posao s obzirom na atmosferu koja se stvara. Aleksandar Saša Milaković (Most) bio je u nevjerici nakon istupa SDP-ove vijećnice i predsjednice Nadzornog odbora.
– Kao da živimo u paralelnim svjetovima. Predsjednica Nadzornog odbora tvrdi da su direktori činili sve da poboljšaju položaj radnika, a onda je jednog dana 400 radnika obustavilo rad. Može li Nadzorni odbor pokrenuti inicijativu da se istraži što se događalo na pregovorima i sastancima tijekom tri dana obustave rada, predložio je Milaković.
Gradsko vijeće jednoglasno je podržalo i drugi prijedlog Kluba vijećnika Akcija mladih, Unija Kvarnera, Iva Rinčić, Maša Magzan kojim se traži izrada Strategije kulturnog razvitka Grada Rijeke za razdoblje 2024. godine – 2030. godine. Jedino što je promijenjeno u odnosu na izvorni prijedlog je rok jer je umjesto traženih pola godine za izradu toga dokumenta prihvaćen zahtjev gradonačelnika Marka Filipovića da to bude godina dana jer je riječ o zahtijevnom poslu.