SNIMIO SERGEJ DRECHSLER
Predviđena je mogućnost davanja prodajnih prostora u podzakup, mogućnost organiziranja događanja unutar objekta i degustacije proizvoda na prodajnom mjestu, kako bi tržnica postala ne samo mjesto za prodaju i kupnju robe, nego i susrete i druženje
povezane vijesti
RIJEKA – Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović najavio je da će danas biti objavljen javni natječaj za zakupca Paviljona I na centralnoj gradskoj tržnici, a izjavio je i da se u paviljonu tržnice na Brajdi više neće obavljati djelatnost tržnica na malo zbog nedostatka zanimanja zakupaca. Pojasnio je da će štandovi na otvorenom prostoru ostati na Brajdi budući da za njih ima još interesa zakupaca.
Riječki gradonačelnik podsjetio je da je Gradsko vijeće dalo suglasnost za osmišljavanje koncepta kojim bi se revitalizirala Centralna tržnica i Brajda.
– Cilj je sačuvati djelatnost i učiniti tržnicu atraktivnijom i kupcima i zakupcima. Problemi s djelatnosti tržnica prisutni su u cijeloj Hrvatskoj jer se mijenjaju vremena i navike kupaca. Naša tvrtka Rijeka plus, koja upravlja tržnicama, izradila je niz materijala i pripremila nekoliko odluka koje bi trebale doprinijeti revitalizaciji riječke tržnice. Danas će biti raspisan javni natječaj za zakup Paviljona I na centralnoj tržnici, a riječ je o zakupu cijelog prostora. Određene su djelatnosti i njihov obim, zakupnik će imati slobodu određivati namjene u zadanom okviru. S tim da je jedan od natječajnih uvjeta i dostavljanje vizije razvoja tržnice za trajanja zakupa. Prihvaćena je odluka o novom radnom vremenu, a ono će biti tijekom tjedna od sedam do 24 sata, vikendom od sedam do dva sata ujutro, s tim da je ostavljena mogućnost i dužeg rada ako za to bude potrebe prilikom određenih manifestacija, izjavio je Filipović. On se osvrnuo i na tržnicu na Brajdi.
– U zatvorenom paviljonu u čije je uređenje uloženo oko 1,5 milijuna eura neće se više obavljati djelatnost tržnice. U vanjskom dijelu ta djelatnost ostaje jer postoji zanimaje zakupaca. Što se tiče buduće namjene paviljona, ona će se odrediti nakon što se prihvati kulturna strategija čija je izrada u tijeku. Paviljon na Brajdi dio je riječke baštine i zato je njegova buduća namjena izuzetno važna, kazao je Filipović. On je podsjetio da su gospodarske prilike utjecale na smanjeni broj posjetitelja na riječkoj tržnici i da je Rijeka plus dobio zadatak osmisliti koncept kojim bi se riječka tržnica revitalizirala.
– Nadam se da će vrijeme pred nama pokazati da smo odabrali dobar koncepti i da će riječka tržnica opet biti što je nekada bila. Naša je tržnica trbuh grada, zaštitini znak grada, a koncept je rezultat analize rada tržnica u gradovima koji su kulturom življenja slični Rijeci. Prije svega je riječ o Barceloni i Trstu, naveo je Filipović.
Pročelnica Upravnog odjela za komunalni sustav Maja Malnar pojasnila je da su Općim uvjetima predložene i usvojene osnovne pretpostavke za revitalizaciju tržnice kroz olakšanje kontinuiteta poslovanja postojećim zakupcima i širu i bogatiju ponudu na zatvorenim dijelovima riječkih tržnica, što se ponajprije odnosi na prostor Paviljona I na Centralnoj tržnici.
– Omogućeno je objedinjavanje prodajnih prostora Paviljona I u jedan prodajni prostor, zajednički zakup prodajnih prostora, davanje prodajnih prostora u podzakup, s tim da cijena podzakupa ne smije biti veće od one koja je izlicitirana na javnom natječaju, mogućnost organiziranja manifestacija u prostoru tržnice, mogućnost degustacije proizvoda na licu mjesta, fleksibilizacija radnog vremena. Cilj je postići zadovoljstvo korisnika, građana, turista i zakupaca te stvoriti veću prepoznatljivost prostora tržnice kao mjesta koje nije namijenjeno samo za prodaju i kupnju robe, već i za susrete i druženja, pojasnila je pročelnica Malnar.
Direktora Rijeka plusa Željka Smojvera pitali smo zbog čega ova gradska tvrtka nije mogla odraditi preuzimanje Paviljona I i ima li uopće zainteresiranih poduzetnika za koncept koji je oglašen na javnom natječaju.
– U zadnjih pet, šets godina provodili smo natječaje za zakup Paviljona I, ali je bio slab odaziv. Ukupno smo dobili ponude četiri kandidata, a tri su odustala. Zato se išlo na ovaj moderl. Veliki sam optimist kada je riječ o zanimanju poduzetnika, ali i u realizaciju cijelog koncepta koji će revitalizirati riječku tržnicu. Vjerujem da je riječ o dobrom konceptu. Uvijek postoji određena količina straha, ali vjerujem da će provedba natječaja biti uspješna, poručio je Smojver.