SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Protiv su bili vijećnici HDZ-a, njih šest, Možemo Rijeka, dvoje vijećnika, i Vedran Vivoda (Akccija mladih), dok su suzdržani bili četvoro vijećnika Nezavisne liste Davora Štimca i vijećnica Mosta Sabina Marov.
povezane vijesti
Riječko Gradsko vijeće s 18 glasova za, devet protiv i pet suzdržanih prihvatilo je prijedlog gradonačelnika Marka Filipovića o prodaji zemljišta na Zapadnoj Žabici tvrtki Best in parking – razvoj čime su se stvorili uvjeti da se za nešto više od tri godine završi projekt izgradnje novog autobusnog kolodvora, a na koji građani čekaju više od 20 godina.
Gradski parlament o jednoj od najvažnijih i odluka od 1993. godine raspravljao je u punom sastavu, nazočili su svi vijećnici, njih 32, a za prolazak odluke bila su presudna tri glasa vijećnika Mosta i glas vijećnika Unije Kvarnera Roberta Salečića koji su stali uz SDP-ove vijećnike i PGS-ove za koje se znalo da će podržati gradonačelnikov prijedlog.
Protiv su bili vijećnici HDZ-a, njih šest, Možemo Rijeka, dvoje vijećnika, i Vedran Vivoda (Akccija mladih), dok su suzdržani bili četvoro vijećnika Nezavisne liste Davora Štimca i vijećnica Mosta Sabina Marov.
Vrijednost zemljišta od oko 15.000 kvadrata koje je Grad Rijeka prodao je oko 85 milijuna kuna, a investitor ima rok od 38 mjeseci kako bi završio projekt. Gradonačelnik Filipović ocijenio je da je realno očekivati dovršetak prije lokalnih izbora koji će se održati 2025. godine.
Najveće iznenađenje svakako je to što su vijećnici Mosta podržali prodaju zemljišta. Predsjednica Kluba Mosta Petra Mandić objasnila je zašto, naglasivši da je svjesna da će zbog takve odluke njezina stranka biti izložena medijskim i javnim napadima.
– Nakon višestane rasprave naše se mišljenje nije promijenilo, a ono je da će troje naših vijećnika podržati prijedlog o prodaji zemljišta, dok je kolegica Sabina Marov suzdržana. Rasprava je pokazala i činjenica je da demokratski procesi mogu i trebaju biti unaprijeđeni. Mi smo odlučili pokazati političku hrabrost i podržati projekt i nismo čuli ni jedan valjan razlog da to ne napravimo. Moj mindset je poduzetnički i znam da su rokovi za realizaciju ugovora kratki. Odluku treba što prije donijeti kako bi investitor pristao na obećane ustupke, a koji se tiču povlaštenih karata za građane. Ne želimo djelovati PR-ovski i svjesni smo da ćemo morati podnijeti određenu medijsku štetu. Ali prema našem mišljenju projekt mora ići dalje. Nismo čuli dobar argument protiv predloženog rješenja, pojasnila je u završnoj riječi Kluba gradskih vijećnika Mosta Petra Mandić. U uvodnoj riječi navela je što je nju i njezinu stranku privolilo gradonačelnikovu prijedlogu.
– Unutar našega vijećničkog kluba, ali i unutar gradske organizacije stranke vodili smo tešku i žustru, ali i demokratsku raspravu o ovom pitanju. Tražili smo mišljenja čitavog niza stručnjaka u vezi s projektom i ugovorom koji će se potpisati, a tražili smo i sastanak s investitorom kako bi vidjeli je li riječ o pouzdanom partneru. Otklonili smo sve naše sumnje i odlučili da će nas troje, Aleksandar Saša Milaković, Marijan Šegota i ja glasati za prijedlog o prodaji zemljišta, dok je kolegica Sabina Marov odlučila biti suzdržana zbog urbanističkih razloga, navela je Mandić. Ona se osvrnula i na koncept koji je ponudio kao alternativu Odbor za urbanizam, točnije riječki HDZ, a tiče se povlačenja sredstava iz europskih fondova za realizaciju projekta.
– Nerealno je očekivati da Grad Rijeka može osigurati financiranje dijelova projekta koji ne bi bili pokriveni bespovratnim sredstvima. Pitanje je i hoće li se u 2023. godini raspisati javni poziv za financiranje ovakvih projekata ili će se čekati do tri godine. Naš je interes da se ovaj projekt odradi i ne znamo što bi se moglo dogoditi za tri godine. Provjerili smo je li se Grad Rijeka dovoljno zaštitio kada je riječ o ugovornim odredbama. Dobili smo mišljenje dva odvjetnička ureda da su poduzete sve mjere zaštite predviđene pozitivnim zakonskim propisima. U ovom trenutku bolje opcije od prodaje nema. Autobusni kolodvor je važan projekt za imidž grada i treba biti što prije gotov. Ne možemo sljedećih deset godina raspravljati o modelima financiranja. Ovaj način jedini je realan, pojasnila je Mandić.