povezane vijesti
Koliko je važno ulagati u mlade prilikom njihovog obrazovanja, ali istaknuti im i dobre primjere iz prakse pokazuje radionica koju je održalo Društvo za oblikovanje održivog razvoja u suradnji s Drvodjeljskom i strojarskom školom Rijeka.
Naime, zahvaljujući njihovom projektu »Revitalizacija europskih lokalnih zajednica kroz biološke i društvene inovacije« održali su radionicu u Kući čuvara brane u Lokvama na kojoj je sudjelovalo desetak učenika Drvodjeljske i strojarske škole Rijeka.
– Mi iz Društva za oblikovanje održivog razvoja radimo na dva strateška područja – ublažavanje klimatskih promjena i suzbijanje energetskog siromaštva.
Trenutno provodimo projekt BIOLOC projekt – hrvatskog naziva »Revitalizacija europskih lokalnih zajednica kroz biološke i društvene inovacije« koji za cilj ima unaprijediti ulogu i utjecaj biotemeljenih i društvenih inovacija kako bi se revitalizirale europske lokalne zajednice te kako bi se ubrzao sveobuhvatni prijelaz na resursno učinkovit i kružni biološko temeljen sustav proizvodnje i potrošnje čime se postiže socijalna, ekonomska i okolišna održivost.
Organizirali smo radionicu zbog činjenice da se danas suočavamo sa izazovima očuvanja šuma i prirodnih resursa.
Htjeli smo im predstaviti inovativna rješenja, detaljnije im pojasniti rad u drvnoj industriji te im pokazati dobre primjere u teoriji i praksi te ih upoznati sa bio ekonomijom.
Također smo imali i kratki panel o zastupljenosti žena u drvnom sektoru – istaknula je Sandra Slivar Rebernišak, starija stručna suradnica u Društvu za oblikovanje održivog razvoja održivog razvoja.
Zajedno s dijelom svojih učenika, nazočna je bila i Svjetlana Kasunić, nastavnica strukovnih predmeta drvodjeljskih grupa predmeta.
– Inače smo dio projekta BIOLOC, od početka smo uključeni i kroz radionice koje su održane u Rijeci. Ondje smo stekli dobru suradnju koju smo nastavili i na radionici u Lokvama.
Učenici su najprije posjetili Drvenjaču u Fužinama te pogon u Mrkoplju gdje su mogli iz prve ruke saznati detaljnije o drvnoj industriji kroz praktične primjere.
Ovim putem se zahvaljujem voditeljima koji su nas proveli kroz pogone: Ivi Tadejević, Karlu Kauzlariću i Gašperu Tomiću.
Ondje su učenici mogli i saznati koliko je tehnologija napredovala, ali i usporediti saznanja iz škole s onima iz prakse na terenu.
Zatim je uslijedila radionica iz teorije u Kući čuvara brane gdje su učenici aktivno sudjelovali te postavljali pitanja – pojasnila je Svjetlana Kasunić.