Poticanje STEM-a

U čabarskoj školi predstavljen projekt opremanja pametnih učionica IoT senzorima

Marinko Krmpotić

Foto Marinko Krmpotić

Foto Marinko Krmpotić

Projekt se odvija u okviru edukativnog programa poticanja STEM-a i tehnologije u goranskim školama



U Osnovnoj školi Petar Zrinski u Čabru danas je predstavljen projekt opremanja osnovnih škola tzv. IoT senzorskom opremom. Projekt se odvija u okviru edukativnog programa poticanja STEM-a i tehnologije u goranskim školama, a provodi ga Regionalna razvojna agencija PGŽ “Priroda”.


Temelj projekta je opremanje najmanje jedne učionice u svakoj od devet goranskih osnovnih škola te edukacija vezana uz rad u njima, a za realizaciju je iz proračuna PGŽ izdvojeno 27. 000 eura, rekao je Vedran Kružić, ravnatelj “Prirode” dodavši kako se takvim inovativnim konceptom otvaraju nove mogućnosti edukacije djece osnovnoškolskog uzrasta u području od posebnog interesa, budući da tržište rada bilježi rastuću potražnju za stručnjacima u STEM zanimanjima.


Digitalna i energetska pismenost


– Uz to cilj nam je kroz realizaciju ovog projekta, koji bi trebao postati konstanan oblik rada u školi, podizati digitalnu i energetsku pismenost goranske djece te predstaviti djeci perspektuvu brojnih novih tzv. zelenih vještina koje omogućavaju uštede energije.




U za realizaciju projekta opremljenoj pametnoj učionici bit će, primjerice, niz senzora koji će im pokazivati na koji se način treba odgovorno odnositi prema korištenju energije te potom to primjenjivati i u svojoj obitelji, odnosno u svakodnevnom životu.


Foto Marinko Krmpotić


Inicijalni uvodni “trening” bit će organiziran u svakoj školi, a potom se u toj učionici mogu mijenjati svi razredi pojedine škole i stjecati poduku i nove vještine


Ovo je trenutačno jedan od rijekih, ako ne i jedini primjer ovakvog oblika poduke čuvanju energije u Hrvatskoj, a ponosni smo što su za ovaj model poduke osnovaca zanimanje iskazali i predstavnici finskog Ministarstva obrazovanja koji su nas posjetili i koje smo informirali o temeljima projekta i načinu realizacije – rekao je Vedran Kružić.


Evo zašto baš Gorski kotar


Pročelnica županijskog Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje Edita Stilin rekla je kako je za početak realizacije projekta izabran baš Gorski kotar jer se često priča da je zapostavljen.


– U svih devet goranskih osnovnih škola uredili samo i opremili učionice u kojima će ovaj prokekt biti realiziran. U planu je i izrada priručnika za nastavnike.


Poduka nastavnika kreće u Čabru i bit će nastavljena u svim ostalim goranskim osnovnim školama. Moguće je da će projekt ići i dalje, odnosno na druge osnovne škole naše Županije, ali za sada krećemo s goranskim školama, promatrat ćemo razvoj, analizirati i vrednovati učinjeno te nakon evaluacije vidjeti može li se primjenjivati i u drugim sredinama – rekla je pročelnica Stilin.


Silvana Šebalj Mačkić, ravnateljica OŠ Petar Zrinski rekla je kako je oprema za ovaj projekt instalirana u informatičkoj učionici.


– Cilj nam je odgajati djecu u duhu proaktivnog načina razmišljanja te jačanje ekološke svijesti i brige o zaštiti okoliša. Ovaj projekt baš to omogućuje, drago nam je što smo u njega uključeni, a imamo i dovoljan broj kvalitenog nastavnog kadra za realizaciju ovog projekta koji će, vjerujem, donijeti lijepe rezultate – rekla je ravnateljica Šebalj Mačkić.


Prva radionica za djecu


Nakon predstavljanja projekta predstavnici tehnoloških partnera “Prigode”, a to su 3T Cable i EDIH Adria, održali su i prvu radionicu za djecu koju zanima spomenuto područje.


Nataša Kozlica, stručna suradnica u delničkom odjelu JU “Prigoda” istaknula je kako su te radionice promocija inovativnog regionalnog pristupa sustavu osnovnoškolskog obrazovanja u području od posebnog interesa i cjeloživotnog učenja te svakako i doprinos zelenoj i energetskoj tranziciji prema ugljičnoj neutralnosti županije, a kroz sam rad sa IoT senzorskom opremom radit će se na prikupljanje velike količine podataka vezanih za klimu, prirodni ekosustav i sustav gospodarenja energijom pojedine škole te razvoj digitalnih ekosustava i doprinos digitalnoj transformaciji Gorskog kotara.