Projekt

“To sam ja”: U goranskim školama proveden ciklus radionica na kojima s djecama s teškoćama uče umjetnici

Marinko Krmpotić

glazbenik, koji već imaju iskustva u radu s djecom s različitim teškoćama, a imaju podršku stručnih konzultanata



DELNICE, BROD MORAVICE, RAVNA GORA – U osnovnim školama u Delnicama, Brod Moravicama i Ravnoj Gori uspješno je održan projekt »To sam ja!«, namijenjen djeci s teškoćama u učenju. Projekt je organizirala i priredila Kreativna mreža iz Zagreba i to pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija, a u Gorski kotar dovela ga je Goranima već poznata udruga Fabulus i koordinatorica projekta Natalija Mitrić. Osim u Gorskom kotaru, projekt će se u travnju provoditi i u osnovnim školama na poluotoku Pelješcu (Janjina) i otoku Korčuli (Smokvica).


– Cilj projekta »To sam ja!« je razviti kreativne potencijale učenika koji imaju teškoće u učenju (disleksiju i disgrafiju), koji su na spektru autizma i koji rade po prilagođenom ili individualiziranom programu jer imaju dijagnosticiran ADHD (hiperaktivnost, dekoncentracija), pa je i preporučeni broj djece po radionici maksimalno 10, rekla nam je Mitrić, pojasnivši dodatno što se i kako radi.


Priče kao temelj


– U okviru ovih jednodnevnih kreativnih radionica radu pristupamo tako da nam kratki književni tekst služi kao polazišna točka za rad na razvoju vlastitih kreativnih potencijala učenika – verbalnih, likovnih, dramskih i plesnih. Da bi planirano bilo što kvalitetnije realizirano i da bi učenici u što većoj mjeri prihvatili mogućnost razvoja, pomažu im razni umjetnici – pisac, likovni umjetnik, dramski pedagog i glazbenik – koji već imaju iskustva u radu s djecom s različitim teškoćama, a tijekom realizacije projekta imaju podršku stručnih konzultanata – socijalnog pedagoga i psihodramatskog psihoterapeuta. Drugim riječima, mi kroz spoj struke i umjetnosti nastojimo polaznicima ovih radionica omogućiti razvoj njihovih kreativnih strana, govori Natalija Mitrić koja ističe kako je ovaj projekt vrlo uspješno zaživio i na području Gorskog kotara.




U književnom dijelu programa s djecom u Gorskom kotaru družila se književnica Ana Đokić, koja je i autorica projekta, pričajući priče koje su bile temelj za ostale radionice. Kroz socijalizacijske igre te likovne i dramske radionice učenike su provele art terapeutkinja Nikolina Manojlović Vračar i dramska pedagoginja Svetlana Patafta. Poseban doživljaj za djecu predstavljalo je druženje s afričkim djembe bubnjem i senegalskim plesačem i glazbenikom Mamadou Abdoulaye Seydijem. Uz zvukove bubnja i afričke glazbe ponovo smo otkrili moć glazbe kao univerzalnog jezika, rekla je Natalija Mitrić, istaknuvši da uspješan vizual projekta potpisuje Aleksandra Knežević.


Uspješno zaživio


Sve u svemu, »To sam ja!« uspješno je zaživio i na goranskom području. Za sada u tri navedene osnovne škole, ali ne treba dvojiti da potencijal za daljnju suradnju i uključivanje ostalih goranskih škola postoji pa je logično očekivati da će i ostale goranske sredine u bliskoj budućnosti biti uključene u ovaj zanimljiv i vrlo vrijedan projekt.


Organizatori projekta ističu da su u goranskim osnovnim školama naišli na vrlo kvalitetne suradnike zahvaljujući kojima je realizacija zamišljenog realizirana po planu i u cijelosti. Posebne zahvale upućuju edukacijskoj rehabilitatorici u delničkoj osnovnoj školi Jeleni Mance Ljubobratović i pedagozima u ravnogorskoj i brodmoravičkoj školi Moniki Bajt Stepić i Tanji Mulc koje su odradile pripreme i sudjelovale u cjelodnevnim radionicama.