Briljirala na natjecanju

Svestrana delnička osmašica Petra pleše i roni, a sada je i treća u državi iz znanja biologije

Petri je drugo mjesto na natjecanju iz biologije izmaklo samo za bod i pol, a prvo za četiri i pol bod



DELNICE – Petra Vančina, učenica osmog razreda delničke OŠ Ivana Gorana Kovačića, na državnom je natjecanju iz biologije održanom u Svetom Martinu na Muri osvojila treće mjesto i to u kategoriji Znanje, koja obuhvaća svo znanje iz biologije koje učenici savladavaju od petog do osmog razreda osnovne škole.


Naravno, da bi došla do državnog natjecanja, morala je biti među najboljima na županijskom, odnosno osvojiti broj bodova koji jamči nastup na državnom natjecanju. To joj je i uspjelo osvajanjem drugog mjesta i dovoljnog broja bodova, a potom je na državnom osvojila treće mjesto, pri čemu joj je drugo izmaklo samo za bod i pol, a prvak je od nje bio bolji samo za četiri i pol boda. Uz to, a to je bitno istaknuti, od šestero njih koji su smješteni na vodeće pozicije, njih čak pet su učenici zagrebačkih škola – samo je Petra narušila tu dominaciju osnovaca iz najvećeg hrvatskog grada. Ostvarenim rezultatom Petra je jako zadovoljna, ali istodobno i skromna.


Cilj mikrobiologija


»Nije bilo preteško. Štoviše, nekako mi se čini da je županijsko natjecanje bilo teže jer smo imali manje vremena za rješavanje zadataka. Sretna sam jer je ovo baš lijep uspjeh iz predmeta koji jako volim i u okvirima kojeg planiram ostati. Najprije ću iduće godine upisati prirodoslovno-matematičku gimnaziju u SŠ Delnice, a potom mi je želja studirati mikrobiologiju. U delničkoj osnovnoj školi puno sam naučila. Mislim da svi koji žele učiti, mogu puno naučiti jer im se prilika za to, uz dobre profesore, redovit rad i dopunsku nastavu, zaista pruža«, rekla nam je Petra koja se također vrlo kvalitetno bavi i plivanjem s perajama te baletom. Štoviše, kao »perajašica« obišla je tijekom već punih deset godina treniranja i nastupanja u klubu ŠRD »Viševica« Fužine cijelu Hrvatsku, bila na natjecanjima u Mađarskoj i Italiji, a ima i niz osvojenih medalja na državnim prvenstvima pa joj, u stvari, uspjeh na državnom natjecanju i nije nešto novo!




Za njen uspjeh velike zasluge ima njena profesorica biologije Jadranka Čop Barjaktaraj kojoj je Petrin nastup u Sv. Martinu na Muri bio već jedanaesto državno natjecanje! Pritom je naslov državnih prvaka osvojila dok je radila u Srednjoj školi Delnice s učenicima koji su sudjelovali u Globe projektu. Uz to, jednom je njena učenica iz SŠ Delnice bila četvrta na državnom prvenstvu, a radeći s osnovcima četiri je puta imala županijsku prvakinju, a dvije od tih učenica zaslužile su i plasman na državno prvenstvo.


Bez pritiska


Jedna od njih je Petra o čijem rezutatu prof. Čop Barjaktaraj kaže: »To je sjajan rezultat jer je nakon provedenih županijskih natjecanja Petra po broju osvojenih bodova bila na devetom mjestu u Hrvatskoj, a nastupom u Svetom Martinu na Muri taj je rezultat dodatno poboljšala i u konkurenciji 17 najboljih učenika osmih razreda riješila 89 posto zadataka te osvojila odlično treće mjesto. Od svih učenika imala je najzreliji nastup, bila je vrlo smirena i vidjelo se na njoj da ne osjeća pritisak, a mislim da je to posljedica i činjenice da je iskustvo tih bitnih nastupa i borbe za odličja stekla na sportskim natjecanjima kojih je dio, ali i stoga što mi od nje nismo ni tražili da pod svaku cijenu nešto osvoji.


Najbitnije je da u takvim prilikama daš sve od sebe, a ona je baš to učinila«, rekla je prof. Čop Barjaktaraj.


Iznimno zadovoljan osvojenim trećim mjestom svoje osmašice je i Mladen Bolf, ravnatelj OŠ Ivana Gorana Kovačića: »Ovo je prekrasan uspjeh. Čestitam Petri i njenoj profesorici Jadranki. Ovo je samo još jedan dokaz kako imamo jako kvaliitetnih i nadarenih i učenika i nastavnika, a posebno mi je drago to što uspjehe ostvarujemo iz raznih predmeta i nastavnih područja. Dakle, pisat ćete vi još o nama!«, poručio je ravnatelj Bolf.


Iskustveno učenje


Govoreći o svojim uspješnim nastupima na županijskim i državnim natjecanjima, prof. Barjaktaraj kaže: »Ono prema čemu svoje učenike usmjeravam je tzv. iskustveno učenje. To znači da ih u radu nastojim uputiti i motivirati da šire gledaju na zadatke, da povezuju cjelokupuno prirodoslovno znanje, kao i sva druga znanja koja imaju, te problemski pristupaju zadatku. Nadarene djece je puno i nužno je da ih što više otkrivamo i dajemo im mogućnosti da se izraze i razviju u onome u čemu su dobri«, zaključila je prof. Jadranka Čop Barjaktaraj.