Stanje nije nametnuto, već se dogodilo »voljom prirode« i starosti cijevi te nestručnim sanacijama iz prethodnih godina. Ne šutimo o problemu, a o tome svjedoči i više od 130 objava poslanih u prethodna dva tjedna, ističe Mladen Stjepan Vitković, direktor KD-a Čabranka
povezane vijesti
TRŠĆE – Muke i problemi s kvalitetnom vodoopskrbom na području Grada Čabra, posebno za neke dijelove te lokalne samouprave, već su tradicija, a iako je u posljednjih nekoliko godina došlo do bitnog poboljšanja, povremeno se javljaju primjeri nezadovoljstva. Jedan takav primjer je i reakcija Franke Blažić koja je na adresu Novog lista poslala mail u kojem piše:
»Potaknuta nezadovoljstvom stanovnika Gorskog kotara, javljam Vam se s prijedlogom za članak koji istražuje temu redukcije vode i višednevne nestanke vode na širem području Čabra. Naime, posljednjih tjedan dana boravim u vikendici u Tršću, i kroz vlastito iskustvo, kao i kroz komunikaciju s mještanima, doznala sam da svake noći (od otprilike 22 do 7 sati dolazi do redukcije vode), a u ovom trenutku (nedjelja, 10.50), nema vode na čitavom području Tršća i okolice (vjerujem i šire) od jučer popodne. Glavni problem je činjenica da ovi nestanci nisu najavljeni, nisu objašnjeni te nitko iz službi niti Vodoopskrbe Čabar nije dostupan za komunikaciju o istome. Nadalje, već se godinama kao problem na području Gorskog kotara javlja neispravna kvaliteta vode – izvještaji o ispitivanju kvalitete vode naznačuju da voda jednostavno nije ispravna za ljudsku upotrebu.
Sve gore navedeno dovodi u pitanje pravilno funkcioniranje vodoopskrbe te za sobom povlači i sljedeća pitanja vrijedna postavljanja: Zašto stanovnici Gorskog kotara ne mogu dobiti odgovor na vrlo jednostavno pitanje o čestoj nedostupnosti vode? Zašto nisu obaviješteni o satima i trajanju nestanka vode? Kako bi nedostupnost vode trebala pomoći razvoju turizma na ovom području? Radi li se o sustavnom problemu? Zašto se o tome šuti, a od stanovnika očekuje da prihvaćaju nametnuto stanje?«, piše u svom dopisu Franka Blažić.
Lokalni problem
Naravno, odgovore smo potražili kod mjerodavnih, a to je u ovom slučaju Mladen Stjepan Vitković, direktor KD-a Čabranka koji je odgovarajući na svaki postavljeni upit rekao:
– Govoriti o nezadovoljstvu stanovnika Gorskog kotara nema smisla jer je ovo lokalni problem koji nije čak vezan ni za cjelokupno područje Grada Čabra, a kamoli za cijeli Gorski kotar. U pitanju je isključivo Tršće, a redukcija o kojoj gospođa govori, najavljena je 12 puta putem stranica KD-a Čabranka d.o.o na Facebooku te direktnim javljanjem telefonom žiteljima, odnosno prenošenjem informacija na terenu. Dakle, s noćnim redukcijama od 23 do 7 sati svi su bili upoznati, a bile su potrebne zbog puknuća glavne vodoopskrbne cijevi u Tropetima koja opskrbljuje vodom čitavo područje. Kako bismo riješili problem, trebalo je provesti postupak odzračivanja sustava i punjenje vodosprema. Kvar za čije otklanjanje treba dva tjedna, odradili smo u tri dana i tri noći – sami. Dakle, do redukcija je moralo doći ako se željelo riješiti kvar, a o svemu tome stanovništvo je bilo itekako obaviješteno što je lako provjeriti iz broja telefonskih poziva i pogledom na Facebook stranicu.
Nadalje, točno je da je godinama na ovom području problem bila kvaliteta vode. No, sada to više nije problem što se lako može provjeriti analizom posljednjih nalaza Zavoda za javno zdravstvo. Kad je riječ o općoj nedostupnosti vode, kako to formulira gospođa, treba reći da su ti problemi ponajprije vezani uz područje krša pa iste muke, primjerice, imaju i stanovnici nama susjedne slovenske Občine Loška dolina gdje je ovih dana sve do Cerknice bilo pod redukcijom o čemu je također lako moguće uvjeriti se na internetu, na stranici cerkničkog Komunalca, govori Vitković koji se ne slaže ni s tvrdnjama da se o svemu šuti i od stanovnika očekuje da prihvaćaju nametnuto stanje.
Neprihvaćanje objašnjenja
– Stanje nije nametnuto već se dogodilo »voljom prirode« i starosti cijevi te nestručne sanacije iz prethodnih godina. Ne šutimo o problemu, a o tome svjedoči i više od 130 objava poslanih u prethodna dva tjedna, a uz to smo uvijek dostupni na telefone i to svima. Treba samo pokušati saznati. Gospođa Blažić je razgovarala s tehničkom direktoricom Danijelom Novak Turk i objašnjena joj je situacija. No, ona to nikako nije prihvaćala. Koliko smo se posvetili ovom problemu, jasno je i iz činjenice da su tijekom prošlog tjedna s godišnjih odmora povučena četiri djelatnika, uključujući i mene, te smo uz pomoć još dva vanjska suradnika sami riješili problem i spasili sustav. U sedam dana imamo niz neprospavanih noći i preko 120 radnih sati. Kad nakon toliko truda i rada netko nikako ne razumije sve što je učinjeno, onda to čovjeka žalosti, zaključio je Vitković.
Odgovori s pokrićem
Iz KD-a Čabranka dostavili su nam i izvještaj o ispitivanju kvalitete vode na području Tršća i to od 11. svibnja ove godine. U zaključku piše da je analizirani uzorak sukladan Pravilniku o parametrima sukladnosti, metodama analize, monitoringa i planovima sigurnosti vode za ljudsku potrošnju.
Također su nam dostavili i sedam screenshot zapisa s Facebook stranice koji potvrđuju da je od 10. do 15. kolovoza trajalo detaljno obavještavanje javnosti o radovima.