Turizam

Sjajni turistički rezultati u Gorskom kotaru: ‘Prošla je godina bila bolja od čuvene 2019. za čak 20 posto’

Marinko Krmpotić

Gužva na skijalištu pod Čelimbašom / Foto M. TUHTAN

Gužva na skijalištu pod Čelimbašom / Foto M. TUHTAN

Kad je riječ o broju turista u samo prva dva mjeseca ove godine, nadmašeni su za goranske prilike svi rekordi, pa su tako rezultati bolji za čak 80 posto od donedavno referentne 2019. godine



 


DELNICE – Čuvena turistička 2019. godina više nije referentna kad se govori o najuspješnijim turističkim rezultatima u Hrvatskoj, pa i u Gorskom kotaru. Taj status godine na koju će se ubuduće pozivati pri komentiranju broja posjeta i dolazaka turista sada ima 2022. godina koja je i na goransko područje donijela rekordne rezultate. No, još je možda bitnije i to da su ti sjajni rezultati iz 2022. godine nastavljeni i u prva dva mjeseca 2023. godine, ističe direktor TZ-a Gorski kotar Petar Hrg koji se slaže s konstatacijom kako su pravi zimski uvjeti, a to znači i mogućnost rada goranskih sanjkališta i skijališta, itekako pripomogli u priči o nastavku odličnih turističkih rezultata.


Snježni užici mogući su i bez skijanja ili sanjkanja / Foto J. HOLENKO PIRC


Hotel Risnjak – uskoro u funkciji

 




 


Odličan ovozimski turistički rezultat ostvaren je bez rada delničkog hotela Risnjak koji je u rekonstrukciji. Time su, napominje Hrg, ostvareni rezultati vredniji, a još je bitnije što rekonstrukcijom taj hotel dobiva zvjezdicu više.


– Mislim da nema snažnije poruke od čina te rekonstrukcije jer se time šalje poruka da se isplati ulagati u turizam. Hotel Risnjak će, vjerujem, već ove godine biti u funkciji i to će biti novi plus za goranski turizam – smatra Hrg.

Sjajan rast


– Prošla, 2022. godina bila nam je od čuvene ‘19-e bolja za ogromnih 20 posto, a sad nastavljamo taj sjajni rast. Štoviše, u prva dva mjeseca nadmašili smo i za goranske prilike značajnu 2021. godinu kad smo zbog koronom zatvorenih skijališta u inozemstvu i dobrih zimskih uvjeta kod nas imali navalu na naša skijališta. Od te smo godine u prva dva mjeseca ove godine bolji za 10 posto, u odnosu na 2022. godinu bolji smo za 20 posto, dok smo od donedavno referentne 2019. godine bolji čak za 80 posto! Taj zavidni rast nije samo posljedica povoljnih zimskih prilika i znatno većeg broja sanjkališta no ranije, već i rasta broja i kvalitete smještajnih kapaciteta, ali svakako i jednog bitno drugačijeg poimanja Gorskog kotara kojeg sada, u velikoj mjeri i zahvaljujući našim promidžbenim aktivnostima, mnogi percipiraju na puno pozitivniji način. Naravno da nas sve to itekako raduje, ali istodobno i obvezuje jer želimo nastavak tih dobrih rezultata, odnosno cilj će nam biti što duže zadržati interes domaćih i stranih gostiju za prostorom Gorskog kotara – govori Hrg po čijem mišljenju sada »rupu« koja obično slijedi u razdoblju između zimske sezone i proljeća, treba »popuniti« prije svega kvalitetnom gastroponudom sve uspješnijih i cijenjenih goranskih restorana.


Prednjače domaći gosti

 


Siječanj i veljača u 2023. godini bilježe 24,18 posto više dolazaka i 18,37 posto noćenja u odnosu na isti period prošle godine. U odnosu na 2019. godinu i isti promatrani period ostvareno je gotovo 90 posto više dolazaka i 80,89 posto više noćenja u ovoj godini. Po broju noćenja u ovoj godini i dalje prednjače domaći gosti, iako se zamjećuje rast noćenja i stranih posjetitelja koji se u prosjeku duže zadržavaju u destinaciji od domaćih. Stabilan turistički rast bilježe i objekti u domaćinstvima koji su u ovoj godini ostvarili 22,11 posto više dolazaka i 9,13 posto više noćenja u odnosu na prošlu godinu.

Gastronomija – jak adut


– Gastronomija je svakako naš jak adut i pozivnica, ali itekako sve veću pažnju privlače i naše špilje, kao i muzejski prostori u Brodu na Kupi te Centar za velike zvijeri u Staroj Sušici. Takvi sadržaji omogućavaju da se u Gorskom kotaru puno toga može vidjeti i doživjeti i kad vrijeme nije odviše lijepo, odnosno kad je bolje biti u zatvorenom prostoru. Naravno, tu ponudu i te naše mogućnosti moramo što češće i što više predstavljati što većem broju ljudi pa to i radimo, a uskoro kreće i naša već treća po redu velika predsezonska promidžbena kampanja kojom ćemo se predstaviti domaćem, a u sve većoj mjeri i stranom tržištu – najavio je Hrg.


Goranska sanjkališta

 


– Još ne potpuno kompletirana mreža malih goranskih sanjkališta postaje sve veći adut. Uz pomoć PGŽ-a uređena sanjakališta s pokretnim trakama u Mrkoplju, Fužinama i Delnicama te onim u Lokvama, koje još nema traku, svakako je privukla mnoge. To nam je i pokazatelj za dalje, odnosno upućuju nas na to da baš takve sadržaje trebamo dodatno razvijati, a to znači osigurati te trake i ostalim sredinama, razmišljati i o mogućnosti zasnježenja sanjkaških staza kako bi se ti novi sadržaji mogli što dulje koristiti – rekao je Hrg.