Boro Tomić / Foto: M. KRMPOTIĆ
Gradsko vijeće punih 11 mjeseci nije donijelo odluku o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada, a bez te odluke mi nismo mogli organizirati odvoz, odnosno mi smo tu uslugu morali obračunavati po starim cijenama koje ne pokrivaju naše osnovne troškove – objašnjava Tomić
povezane vijesti
DELNICE – Već od danas odvoz otpada s područja grada Delnica vraća se u dosadašnji ritam, a to znači da će se komunalni otpad na području grada Delnica prikupljati i odvoziti prema Sović lazu jednom tjedno – govori direktor Komunalca Boro Tomić, dodajući da se na dosadašnji način rada Komunalac vraća zbog odluke Gradskog vijeća Delnica koja ih na to obvezuje. No, naglašava, do cjelokupne ove neugodne situacije uopće nije trebalo doći.
Zakonska obveza
– Naime, ono što delnička gradonačelnica u svom istupu u Novom listu ne govori, je da njihovo Gradsko vijeće punih 11 mjeseci nije donijelo odluku o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada. Njihova je zakonska obveza bila tu odluku donijeti do 31. siječnja 2022. godine, a oni su je donijeli tek 21. prosinca te godine! Bez te odluke mi nismo mogli organizirati obavljanje ove naše djelatnosti u skladu s novim zakonom kojim je zakonodavac obvezao lokalne samouprave da one odrede minimalnu cijenu javne usluge i tek nakon toga dodaju se tzv. varijable, odnosno troškovi deponiranja na Marišćini. Uz Grad Delnice koji ima najveći postotak vlasništva u Komunalcu, suvlasnici su i općine Brod Moravice, Fužine, Lokve, Mrkopalj, Ravna Gora i Skrad. Svi su oni tu odluku donijeli, ali Grad Delnice nije. Na temelju odluka donesenih u šest općina mi smo krenuli u daljni proces i počeli primjenjivati novi cjenik, ali na području grada Delnica to nismo mogli učiniti jer Gradsko vijeće nije donijelo tu odluku. Budući da nove odluke nije bilo, mi smo tu uslugu morali obračunavati po starim cijenama, a one su takve da ne pokrivaju naše osnovne troškove, kao ni troškove deponiranja otpada prema Centru za gospodarenje otpadom Marišćina na koji se otpad iz Sović laza odvozi od 1. prosinca 2022. godine.
Kako ne bismo doveli u pitanje redovno obavljanje te djelatnosti, kako na području grada Delnica, tako i na području ostalih lokalnih samouprava koje su naši osnivači i vlasnici, mi smo morali ići na smanjenje količine odvoza kako bi troškovi bili manji. Upravo stoga odlučeno je da se umjesto četiri puta mjesečno, otpad iz Delnica odvozi dva puta mjesečno. Sad tu odluku, jer je Grad Delnice napokon donio potrebnu odluku, mijenjamo – govori direktor Boro Tomić koji je svjestan da nova odluka znači i nove cijene o kojima će Grad Delnice morati dati suglasnost, i to u skladu s važećim zakonskim regulativama.
Slaba komunikacija
– Drago mi je što gradonačelnica najavljuje mogućnost sudjelovanja Grada u nekima od tih troškova, ali mi nije drago što je komunikacija među nama preslaba pa uslijed toga dolazi do netočnih informacija te čak i tendencioznih procjena i ocjena. Mi kao komunalno poduzeće želimo dobro i kvalitetno raditi na korist svih naših građana. Baš zbog toga mi smo i do sada, iako je odlukom i drugih naših osnivača bilo moguće mjesečno otpad odvoziti dva puta, to činili četiri puta mjesečno kako mjesta ne bi bila pretrpana smećem, da ljudi ne počnu odvoziti smeće u prirodu, da se ne stvaraju divlji deponiji…
Ja nisam s njom u sukobu. Možemo razmišljati na drukčije načine i imati drukčije stavove, ali problemi su nam zajednički i na njihovom rješavanju moramo zajedno raditi, a to znači komunicirati. Jer ovo što smo sada pokušali – a to je smanjenje dinamike odvoza otpada – vjerojatno je vrlo bliska budućnost. Manji broj odvoza svima odgovara jer su troškovi manji – i nama koji to plasiramo na Marišćinu, i svakom građaninu kojem je bolje da mu se odvoz naplaćuje dva puta mjesečno, a ne četiri puta. No, da bismo do toga došli, moramo zajednički, naglašavam zajednički, raditi na što kvalitetnijoj infrastrukturi, kvalitetnom odvajanju otpada i razvijanju ekološkog pristupa i svijesti kod svakog pojedinca – zaključio je direktor Tomić.